Mijn veronagroene heeft tijdens de reis Noorwegen-Nederland een motorbrandje opgelopen. Ga hem dit weekend ophalen in Hannover... het ziet er niet naar uit dat hij verder gaat rijden met mij ooit nog. Wie heeft er interesse in de rest van de Saab, die verder ongeschonden is gebleven?!
Ga zelf wel weer op zoek naar een ander, heb helaas geen tijd en plek voor 2. En we moeten toch ook wheels hebben he!
van korte duur
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Nou Roos,
Da's grote pech
Ben je een tijd op zoek geweest en heb je eindelijk een te gek exemplaar gevonden, vliegt ie in brand...
Hoe erg is de schade eigenlijk, klinkt alsof het in de kiem gesmoord is en dan kan opknappen wel degelijk lonen en niet teveel tijd en geld hoeven te kosten.
Op het Zweedse clubforum hadden ze het gister over het opknappen van auto's in Polen, daar staat ie bovendien redelijk dichtbij als ik het goed begrijp..
Zal je reis naar Nederland ook wel de nodige vertraging opgelopen hebben...
Geen plaats in het land van de schier-onbeperkte mogelijkheden?
Indien je 'm echt niet zelf opknapt (zorg asjeblieft dat ie niet ergens in een schredder verdwijnt), ga je dan weer op zoek naar een 96?
Cornell
Da's grote pech
Hoe erg is de schade eigenlijk, klinkt alsof het in de kiem gesmoord is en dan kan opknappen wel degelijk lonen en niet teveel tijd en geld hoeven te kosten.
Op het Zweedse clubforum hadden ze het gister over het opknappen van auto's in Polen, daar staat ie bovendien redelijk dichtbij als ik het goed begrijp..
Zal je reis naar Nederland ook wel de nodige vertraging opgelopen hebben...
Geen plaats in het land van de schier-onbeperkte mogelijkheden?
Indien je 'm echt niet zelf opknapt (zorg asjeblieft dat ie niet ergens in een schredder verdwijnt), ga je dan weer op zoek naar een 96?
Cornell
-
Roos
- Geregistreerd lid
Heb hem vandaag net opgehaald uit Hannover en hij staat nu bij Onno Kempink in Varsseveld ter beoordeling. Hij wordt weer als nieuw, ingeruild, donor of door een ander gered, da's even afwachten dus. Maar zal een weloverwogen besluit nemen! Er zijn er te weing, helemaal mee eens
Tja en de schade... het gaat wel, veel gesmolten plastic, bedrading zo goed als weg, maar verder geen echte schade, niet aan de motorkap of de rest van de auto. De brand was meer een steekvlam die snel is geblust gelukkig. Ik heb goede hoop, maar het moet wel door iemand anders gaan gebeuren, ik heb er geen tijd en plek voor nu. Dus wie weet kan Onno er wat mee binnen bepaalde perken.
Weet iemand misschien toevallig een goede 1700 motor??? Als ik dan toch moet gaan vervangen dan ook maar meteen wat meer power, toch!
Tja en de schade... het gaat wel, veel gesmolten plastic, bedrading zo goed als weg, maar verder geen echte schade, niet aan de motorkap of de rest van de auto. De brand was meer een steekvlam die snel is geblust gelukkig. Ik heb goede hoop, maar het moet wel door iemand anders gaan gebeuren, ik heb er geen tijd en plek voor nu. Dus wie weet kan Onno er wat mee binnen bepaalde perken.
Weet iemand misschien toevallig een goede 1700 motor??? Als ik dan toch moet gaan vervangen dan ook maar meteen wat meer power, toch!
-
Ulwembu
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Dat klinkt bepaald niet hopeloos zeker als de kap geen brandschade heeft, ik voorzie nog een grote toekomst
voor je 96, Roos.
Al enig id waardoor het vuurtje aangewakkerd is? Backfire, brandstoflekkage, kortsluiting oid?
Pas in Limboland nog een interessante workshop bij de Saabclub regio Limburg gevolgd (ff 400 km tuffen met de 90 op een door de weekse avond) en het is kennelijk een zeldzaamheid dat een auto die eenmaal vlam gevat heeft ook niet helemaal tot de grond toe afbrandt.
In jouw geval een geluk bij een ongeluk dus..
Nu nog een 1700 blok en dan alleen de vlam in de pijp!
Denk bij meer vermogen wel aan het versnellingsbakverhaal van enige maanden terug.
Ennuh houdt ons op de hoogte van de vorderingen..
Cornell
Al enig id waardoor het vuurtje aangewakkerd is? Backfire, brandstoflekkage, kortsluiting oid?
Pas in Limboland nog een interessante workshop bij de Saabclub regio Limburg gevolgd (ff 400 km tuffen met de 90 op een door de weekse avond) en het is kennelijk een zeldzaamheid dat een auto die eenmaal vlam gevat heeft ook niet helemaal tot de grond toe afbrandt.
In jouw geval een geluk bij een ongeluk dus..
Nu nog een 1700 blok en dan alleen de vlam in de pijp!
Denk bij meer vermogen wel aan het versnellingsbakverhaal van enige maanden terug.
Ennuh houdt ons op de hoogte van de vorderingen..
Cornell
-
sabo
- Geregistreerd lid