Slotje: Brandstofpomp 96v4

1967-1980
Plaats reactie
Lord E
Geregistreerd lid

Slotje: Brandstofpomp 96v4

Bericht door Lord E » zo 16 aug, 2009 18:53

Hallo allemaal,
Na de APK welke na 11 jaar weer in orde is, wilden we toch een stukje rijden maar de auto blijft naar benzine stinken.
Bij gas geven blijkt de mechanische brandstofpomp een straaltje benzine te sproeien uit een gaatje in de achterkant van de brandstofpomp.
Is de pomp nu overleden of is daar een andere oorzaak voor?
misschien te hoge druk?

Wat is een goed alternatief en niet te duur om dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie reaktie's

Tjeho
Geregistreerd lid

Bericht door Tjeho » zo 16 aug, 2009 19:56

Membraam stuk. Een andere op de kop tikken is m.i. de beste (?) oplossing.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 16 aug, 2009 20:07

Johan Tammeling (jota hier op het forum) even benaderen.

Menno

Tjeho
Geregistreerd lid

Bericht door Tjeho » zo 16 aug, 2009 20:50

Benzine pompen van de Ford V6 (Granada 2.8, Capri 2.8, etc.) zijn volgens mij gelijk. Staan wel op de duitse Ebay........

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Brandstofpomp 96v4

Bericht door 72sonett3 » zo 16 aug, 2009 20:56

Lord E schreef:Bij gas geven blijkt de mechanische brandstofpomp een straaltje benzine te sproeien uit een gaatje in de achterkant van de brandstofpomp.
Dat gaatje is bedoeld voor olie die langs het asje lekt, maar als er benzine uit komt betekent dat inderdaad dat het pompmembraan lek is.

Jota e.d. hebben vast nog wel een gebruikte pomp liggen. Ik heb er ook nog wel ergens een. Alternatief is een elektrische pomp van b.v. Biltema
Afbeelding
of een nieuwe van b.v. oldcars.de, voor ca 54 euro.
Afbeelding

Lord E
Geregistreerd lid

Bericht door Lord E » zo 16 aug, 2009 21:06

72sonett3 schreef:
Lord E schreef:Bij gas geven blijkt de mechanische brandstofpomp een straaltje benzine te sproeien uit een gaatje in de achterkant van de brandstofpomp.
Dat gaatje is bedoeld voor olie die langs het asje lekt, maar als er benzine uit komt betekent dat inderdaad dat het pompmembraan lek is.

Jota e.d. hebben vast nog wel een gebruikte pomp liggen. Ik heb er ook nog wel ergens een. Alternatief is een elektrische pomp, of een nieuwe van b.v. oldcars.de, voor ca 54 euro.
Afbeelding
Als je nog een gebruikte hebt leggen ben ik daar erg blij mee, auto is van m'n zoon en een student heeft niet zo'n heel groot budget om de 96 te laten rijden.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 16 aug, 2009 22:01

Ik heb hem even opgezocht en er nog een paar nieuwe pakkingen bijgemaakt, zie ook pb, laat me maar horen of je hem wilt hebben.

Afbeelding

Lord E
Geregistreerd lid

Slotje

Bericht door Lord E » wo 19 aug, 2009 19:11

Mag slotje op , geweldig geholpen, bedankt jongens !

Plaats reactie