Hallo allemaal,
Na de APK welke na 11 jaar weer in orde is, wilden we toch een stukje rijden maar de auto blijft naar benzine stinken.
Bij gas geven blijkt de mechanische brandstofpomp een straaltje benzine te sproeien uit een gaatje in de achterkant van de brandstofpomp.
Is de pomp nu overleden of is daar een andere oorzaak voor?
misschien te hoge druk?
Wat is een goed alternatief en niet te duur om dit op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie reaktie's
Slotje: Brandstofpomp 96v4
-
Tjeho
- Geregistreerd lid
-
Tjeho
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Brandstofpomp 96v4
Dat gaatje is bedoeld voor olie die langs het asje lekt, maar als er benzine uit komt betekent dat inderdaad dat het pompmembraan lek is.Lord E schreef:Bij gas geven blijkt de mechanische brandstofpomp een straaltje benzine te sproeien uit een gaatje in de achterkant van de brandstofpomp.
Jota e.d. hebben vast nog wel een gebruikte pomp liggen. Ik heb er ook nog wel ergens een. Alternatief is een elektrische pomp van b.v. Biltema
of een nieuwe van b.v. oldcars.de, voor ca 54 euro.

-
Lord E
- Geregistreerd lid
Als je nog een gebruikte hebt leggen ben ik daar erg blij mee, auto is van m'n zoon en een student heeft niet zo'n heel groot budget om de 96 te laten rijden.72sonett3 schreef:Dat gaatje is bedoeld voor olie die langs het asje lekt, maar als er benzine uit komt betekent dat inderdaad dat het pompmembraan lek is.Lord E schreef:Bij gas geven blijkt de mechanische brandstofpomp een straaltje benzine te sproeien uit een gaatje in de achterkant van de brandstofpomp.
Jota e.d. hebben vast nog wel een gebruikte pomp liggen. Ik heb er ook nog wel ergens een. Alternatief is een elektrische pomp, of een nieuwe van b.v. oldcars.de, voor ca 54 euro.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik heb hem even opgezocht en er nog een paar nieuwe pakkingen bijgemaakt, zie ook pb, laat me maar horen of je hem wilt hebben.