Het is dan eindelijk zover, na anderhalf jaar sleutelen en opknappen heb ik er voor het eerst in gereden!
Maar toen hij voor de apk moest, waren er er nogal wat afkeur punten..
-2 banden vertonen droogtescheuren
-alle remmen liepen aan
-LA remde 2x zo hard als RA
-Handrem bleef hangen
-Stofhoes aandrijfas LV is lek
-Kabel startmotor liep te dicht langs het uitlaat
-Wiellagers voor lagen er uit (Wat achteraf de remmen bleken te zijn die je hoorde, dus dit heb ik gelukkig niet hoeven te vervangen)
Ik had nog een aantal weken de tijd om dit allemaal in orde te krijgen, voordat de herkeuring kwam. Gelukkig was daarna alles helemaal in orde!

De remcilinders waren niet als nieuw meer. Ze vertoonden wat enige roestvorming waardoor de zuigers niet meer naar binnen gingen en de remmen aanliepen.
Ik heb alles onder de auto vandaan gehaald en gehohnt. En alles is weer als nieuw!!
En na de herkeuring was alles gelukkig goedgekeurd, en heeft hij weer 2 jaar APK!
Maar voor het zover was zijn er nog heel veel werkzaamheden vooraf gegaan;
Zoals het verven van de bodemplaat (en de rest)

Aanleg muziekinstalatie

De nieuwe hoedeplank!!

Alle panelen van binnen tectyleren

Stoferen

En het totaalplaatje mag er zijn! (al zeg ik het zelf)

Maar voordat hij helemaal af is zijn er nog wel wat dingen die nog gedaan moeten worden;
!-Stootlijst bij de deuren
!-Striping met SAAB er in (heeft iemand de afmetingen van deze sticker? dan kan ik hem na laten maken!)
!-Rubber tussen de gril en de motorkap
-Achteruit rij licht
!-Terugslagklep bij de rembekrachtiger
-Motorkapsteun zoeken
!-Nieuwe km teller kabel, want ik weet niet hoe hard ik ga;p
!-Ander lampenkap RA, deze is gescheurd en belemmerd het licht door reparatie
-Choke kabel fixen
-Raampjes achter verven
-Mistlamp achter
-Verstralers aansluiten
-Handremhoes
-Origineel expantievat
-Relais koplamp ruitenwisser (gaat niet terug naar beginstand)
-V4 embleem o.i.d. of de kofferbak. Weet zo niet welke hier origineel op hoort. Ik heb er wel een aantal
Er zit wel verschil in prioriteit, de belangrijkere dingen heb ik een uitroepteken voor gezet.
Dus dat word marktplaats afzoeken of naar een onderdelendag!
Ik kijk erg uit naar een meeting of iets, dan kan ik de auto vergeleiken. Want er zullen vast nog wel wat punten zijn om het weer origineel te maken! En dan heb ik weer een voorbeeld hoe het moet (technisch)
Groetjes vanuit Fryslân!
Jelle