Saab 96 V4 Project by Jelle

1967-1980
Plaats reactie
Vestasz
Geregistreerd lid

Re: Saab 96 V4 Project by Jelle

Bericht door Vestasz » di 27 jun, 2017 14:02

Johan96V4 schreef: Een paar berichten terug schrijf je over het wegslijpen van het randje in de remtrommels.
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb namelijk ook zo'n randje.
Ik heb een stiftslijper gebruikt met een frees op het uiteinde, dit werkt prima en zo kun je heel gecontroleerd alles weer vlak slijpen!
ROSIER schreef:
Op de snelweg wordt dat gepruttel een soort van Russische ondervragingsmuziek, veelvoudig gebruik in het oude Soviet regime om informatie los te weken. Langer dan 2 uur op de snelweg met kruissnelheid en je wordt 's nachts wakker, schreeuwend van de nachtmerries
Overdijven is ook een vak Chris.... :lol: :lol: :lol:
Toch steun ik Chris in deze verwoording van het geluidsniveau op kruissnelheid :P
Waar ik mij ook in kan vinden, is dat het geluidsniveau bij het rijden op deze snelheid, het doorbreken van de geluidsbariëre van een Saab JAS39 Gripen natuurlijk uitermate goed symboliseerd.

Maar dat terzijde;
Afgelopen zomervakantie ben ik ook naar Noorwegen en Zweden geweest met de 96 en 4100km gereden in 3 weken. Het geluidsniveau went wel natuurlijk, maar een beetje comfort aan de trommelvliezen is wel fijn.
Zeker als de geluidsdempingsplaten zo op internet verkrijgbaar zijn, en in een avond strak in de motorkap geplaatst kan worden.
Qua afwerking vind ik het ook een stuk mooier onder de motorkap, en i.p.v. het overheersende gepruttel van de V4 is het Simons geluid ook weer sympathiek te horen.
Vandaar!

sonett003
Geregistreerd lid

Bericht door sonett003 » di 27 jun, 2017 16:37

In die jankende TT 93 en 96's rij ik met oordopjes in :wink:
Chris heeft gelijk....1000 km in een 9-5 Estate staat gelijk aan 200 km in de oldie :lol:

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 27 jun, 2017 19:09

Qua afwerking vind ik het ook een stuk mooier onder de motorkap,
Het ziet er inderdaad netjes uit. Ben jij zaterdag in Bakkeveen met de 96, dan kan ik even kijken en luisteren. Die van mij, wel met een grotere motor, maakt tijdens het rijden nog steeds behoorlijk herrie. Ik heb er al een extra demper bij laten zetten, maar wellicht valt er nog iets te winnen.

Johan96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Johan96V4 » di 27 jun, 2017 21:27

Dank voor de tip! (wegslijpen randje in remtrommel met stiftslijper)

Groeten,

Johan

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » za 02 mei, 2026 17:39

Hoe staat het met deze 96? Ik zie dat ie een verse APK nodig heeft.

Plaats reactie