weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Re: weber 32/36 dgv aanpassing 1.7 motor ?
Klopt helemaal, en dat onder het motto 'Failure is not an option!'..... 
-
swedish garage
- Geregistreerd lid
top zeg, bedankt om z'on moeite te doen om dat uit te leggen hoor !
-
swedish garage
- Geregistreerd lid
de weber zit er nu een dag of 10 op, nooit gedacht dat m'n 96 nog zo " smooth " ging lopen,
als ik het vroeger als eens liet voor de moeite om hem uit de garage te rijden en ipv daarvan de dagelijkse auto nam, omdat ik dacht wat zal het vandaag weer zijn, dan verlang ik nu om hem uit de garage te halen, werkelijk top die bccp conversie met handchoke, geen geknoei met sproeierbezetting zelf uitzoeken, geen gedoe met gasstangen verbuigen of oude solex gasstangen overzetten, alles is kant en klaar geleverd en plaatsen is klaar in minder dan 1 uur ...
- starten : vroeger duurde het zeer lang voor de choke afsloeg, nu na 700m duw ik de chokeknop terug, scheelt enorm in verbruik, geen trillingen wagen rijdt heerlijk denk dat de 2e trap zo rond een dikke 75 a 80 km/ opengaat als ge de autosnelweg oprijdt dan hoor je hem boven de 80 zo een sportief geluid maken zo van ik heb er zin in ...
echt top moest ik geweten had wat ik nu weet ik had het allang gedaan ... wel vrij prijzig maar scheelt een hoop geprobeer ... ( 654 euro voor de handchokeversie met luchtfilter )
m'n bijeengespaarde budget voor het herspuiten vd motorkap is weer wat opgeschoven ...
als ik het vroeger als eens liet voor de moeite om hem uit de garage te rijden en ipv daarvan de dagelijkse auto nam, omdat ik dacht wat zal het vandaag weer zijn, dan verlang ik nu om hem uit de garage te halen, werkelijk top die bccp conversie met handchoke, geen geknoei met sproeierbezetting zelf uitzoeken, geen gedoe met gasstangen verbuigen of oude solex gasstangen overzetten, alles is kant en klaar geleverd en plaatsen is klaar in minder dan 1 uur ...
- starten : vroeger duurde het zeer lang voor de choke afsloeg, nu na 700m duw ik de chokeknop terug, scheelt enorm in verbruik, geen trillingen wagen rijdt heerlijk denk dat de 2e trap zo rond een dikke 75 a 80 km/ opengaat als ge de autosnelweg oprijdt dan hoor je hem boven de 80 zo een sportief geluid maken zo van ik heb er zin in ...
echt top moest ik geweten had wat ik nu weet ik had het allang gedaan ... wel vrij prijzig maar scheelt een hoop geprobeer ... ( 654 euro voor de handchokeversie met luchtfilter )
m'n bijeengespaarde budget voor het herspuiten vd motorkap is weer wat opgeschoven ...
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ff een schopje met een andere vraag
ik kan "redelijk" aan een 38/38 DGEV komen (ford/Fiat) ik wil hem op een 1700 met geflowde koppen e.d monteren, dus dat is niet het probleem
maar weet iemand zo of het voetstuk dezelfde afmetingen heeft ?
beide gaskleppen worden gelijktijdig bediend, dat is misschien niet zuiniger, maar wel directer
hij heeft volgens mij elektriche choke. (maakt mij ook niet uit, pas ik wel aan)
en de sproeier bezetting kan ik denk ik wel aanpassen als dat al nodig is.
maar het ding moet van een heel eind komen, en het zou jammer zijn als ik het geld weggooi
ik kan "redelijk" aan een 38/38 DGEV komen (ford/Fiat) ik wil hem op een 1700 met geflowde koppen e.d monteren, dus dat is niet het probleem
maar weet iemand zo of het voetstuk dezelfde afmetingen heeft ?
beide gaskleppen worden gelijktijdig bediend, dat is misschien niet zuiniger, maar wel directer
hij heeft volgens mij elektriche choke. (maakt mij ook niet uit, pas ik wel aan)
en de sproeier bezetting kan ik denk ik wel aanpassen als dat al nodig is.
maar het ding moet van een heel eind komen, en het zou jammer zijn als ik het geld weggooi
-
phanot
- Donateur (2x)

Ik heb dit soort dubbele weber op mijn volvo PV met enkelvoudige carburator laten vervangen. Een wereld van verschil, ik heb er nu evenveel pret mee als met mijn 900 turbo.
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Weet je zeker dat het een Weber 38/38 DGEV is? Niet een DGE(Electric)S?
Ik gebruik op beide V4's de 38/38 DGM(Manual)S en dat past prima op het spruitstuk.
Ik gebruik op beide V4's de 38/38 DGM(Manual)S en dat past prima op het spruitstuk.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

E staat toch voor elektrische choke
maar de laatste letter? er staat echt V, geen idee waar die voor staat
choke zit wel rechts, gezien vanuit het gasgedeelte (dat is volgens mij verkeerde kant)
Ik weet wel dat beide gaskleppen tegelijk worden bediend en niet als 2 traps.
Beide gaskleppen gelijktijdig is op zicht fijner als het sportiever moet gaan.
(nu merk ik dat er op bepaalde momenten er ineens tig pk bijkomen en dat is lastiger sturen met het gaspedaal)
weet jij toevallig wat jouw sproeier bezetting is?
maar de laatste letter? er staat echt V, geen idee waar die voor staat
choke zit wel rechts, gezien vanuit het gasgedeelte (dat is volgens mij verkeerde kant)
Ik weet wel dat beide gaskleppen tegelijk worden bediend en niet als 2 traps.
Beide gaskleppen gelijktijdig is op zicht fijner als het sportiever moet gaan.
(nu merk ik dat er op bepaalde momenten er ineens tig pk bijkomen en dat is lastiger sturen met het gaspedaal)
weet jij toevallig wat jouw sproeier bezetting is?
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

'E' is voor elektrische choke en ik dacht de 'S' voor synchroon. In de DGV -serie kan ik niet echt een 38/38 type vinden.
Beide V4's zijn op de bank bij Sweedspeed afgesteld. Sproeier grootte en mengbuizen weet ik niet.
Dit is de 38/38 DGMS

Beide V4's zijn op de bank bij Sweedspeed afgesteld. Sproeier grootte en mengbuizen weet ik niet.
Dit is de 38/38 DGMS

-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Volgens mij:
DG*V -> V is progressief, dus tweetraps
DG*S -> S is synchroon, dus tegelijk
Misschien bestaat de 38/38 DG*V ook wel (ik vind hem ook niet zo 1-2-3), maar dat zou dan dus wel gewoon een tweetraps zijn.
DG*V -> V is progressief, dus tweetraps
DG*S -> S is synchroon, dus tegelijk
Misschien bestaat de 38/38 DG*V ook wel (ik vind hem ook niet zo 1-2-3), maar dat zou dan dus wel gewoon een tweetraps zijn.
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Wellicht dan omgebouwd naar synchroon?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Top en thanks voor de informatie,
Hij lijkt op die van turbobakk , met dezelfde gasbediening, dus dan zou het S moeten zijn.
Zit die van de foto op die van jouw ?
Hij lijkt op die van turbobakk , met dezelfde gasbediening, dus dan zou het S moeten zijn.
Zit die van de foto op die van jouw ?
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Nee, is een foto van internet
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Voor de 96 ben ik toch maar voor een 32/36 gegaan. Nu nog even wachten tot hij binnen is.
Ben benieuwd
Ben benieuwd
-
Woodybouwt
- Donateur

Re: weber 32/36 dgv 1.7 motor
Ongeveer 2 jaar geleden bij fastroadcar op ebay de Weber 3236DGV gekocht met de setup voor een Pinto. Je hebt daar 2 setups met sproeiers en afhankelijk welke setup je wilt, kijk je voor welke setup je de minste onderdelen bij moet kopen. Snelle levering. Ik heb wel gekozen voor een chromen filter die past op de DGV en daar is genoeg ruimte voor onder de motorkap.
Totaal heeft mij dat €340,- gekost.
Heb 't aangepast voor de 1700 volgens de setup van AB1700.

Binnekort ga ik een 1700 inbouwen met een 7.2 nokkenas,vergrootte uitlaatpoorten, iets aangepaste inlaatpoorten en een Simons sportuitlaat.
Iemand met gelijkende setup? Ben benieuwd welke wijzigingen ik aan moet brengen in de 3236DGV!?
Dit kwam ik nog tegen. Misschien heeft iemand er iets aan.

Gr.
Totaal heeft mij dat €340,- gekost.
Heb 't aangepast voor de 1700 volgens de setup van AB1700.

Binnekort ga ik een 1700 inbouwen met een 7.2 nokkenas,vergrootte uitlaatpoorten, iets aangepaste inlaatpoorten en een Simons sportuitlaat.
Iemand met gelijkende setup? Ben benieuwd welke wijzigingen ik aan moet brengen in de 3236DGV!?
Dit kwam ik nog tegen. Misschien heeft iemand er iets aan.

Gr.
-
hightower
- Geregistreerd lid
Ja top dat lijstje heb ik wel want aan, ben al een poosje bezig met een 32-36 op de 1500 goed te krijgen, heb het redelijk voor elkaar door verschillende settings sproeiers te wisselen, hij loopt echt super. Zeker met de 2 trap bijkomende, enige is dat hij zich lijkt te verslikken bij wegrijden, dat krijg ik nog niet onder controle. Iemand suggesties gr Rudi