Pertronix elektronische ontsteking - wie doet er mee?

1967-1980
72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Pertronix elektronische ontsteking - wie doet er mee?

Bericht door 72sonett-III » zo 29 jul, 2007 20:43

Tenfour schreef:Wel een vraagje over waar de €6,20 porto op gebaseerd is, daar ik de spullen in de brievenbus ontvangen heb gefrankeerd met €1,76. Ik heb geen problemen met de afronding voor de moeite, maar dit vind ik wat royaal.
Ik had aanvankelijk gerekend op het versturen als postpakketje omdat het doosje net niet door de brievenbus kan, dan is het tarief 6,20 euro (0-10 kg). Toen ik het spul binnen had, realiseerde ik me dat ik het ook plat kon vouwen en toen kon het wel in een envelop door de brievenbus, inderdaad voor 1,76 euro (110 gram).
Ik heb besloten de prijs niet meer aan te passen; ik had dat eigenlijk helemaal niet hoeven doen en gewoon 65 euro kunnen rekenen, zoals ik aanvankelijk ook gemeld had. Ik heb tenslotte alles geregeld, voorgefinancierd en het risico genomen dat het pakje niet aankwam, dan was ik 390 euro kwijt geweest (of had je me in dat geval toch ook gewoon 65 euro betaald?). Ik 'verdien' dus 6,20 - 1,76 = 4,44 euro/st, een minimale marge voor mijn moeite lijkt me...

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 29 jul, 2007 21:01

72sonett-III schreef:
per stuk € 58,11 voor mijn moeite afgerond op € 60,00
72sonett-III schreef:
Ik 'verdien' dus 6,20 - 1,76 = 4,44 euro/st, een minimale marge voor mijn moeite lijkt me...
Bedankt voor uw verklaring.

€4,40 + €1,89 = €6,29

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...

Maar het gaat mij niet om die luttele euro's, het gaat mij om het ongevraagd in andermans portomonnee zitten...

Prima.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 29 jul, 2007 21:06

Tenfour schreef:€4,40 + €1,89 = €6,29...
Ow ja, dat was ik vergeten, maar het blijft peanuts... Volgende keer regel jij het maar...

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » zo 29 jul, 2007 22:36

Waar hebben we het over, ik rekende op 65 euro (naar mijn idee een uitermate goede prijs) zoals van tevoren voorgerekend. 60 vond ik een meevaller en ik vind het niet meer dan normaal dat Martin een kleine gage zichzelf toebedeeld voor de moeite.

Het rommelen in andermans portemonee vind ik in deze nogal een boude uitspraak.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 29 jul, 2007 22:49

Joost82 schreef:... ik rekende op 65 euro ... zoals van tevoren voorgerekend. ...
Dat dacht ik ook en toen ik de postzegels van 1,76 er op plakte, zag ik al zo een soort reactie aankomen. Misschien had ik het hier al even 'pre-emptive' moeten vermelden, maar Tenfour was mij voor. (Ik had ook helemaal niets voorgerekend kunnen hebben en gewoon 65 euro laten betalen.)

Ik zag overigens later op eBay ook nog een Pertronix kloon aangeboden voor US$40.
Afbeelding

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » ma 30 jul, 2007 0:50

Hmmm... Beetje zuur dit... 1, 89 vind je wel genoeg voor de moeite en het risico? Voor hetzelfde geld was Martin met een aantal blijven zitten (op die manier had ik toen mazzel). Maak je niet zo druk om die paar euro.

Jaab
Geregistreerd lid

Bericht door Jaab » ma 30 jul, 2007 13:39

Martin, heb je nog een exemplaar liggen of zijn ze inmiddels allen gekocht?
Ik wil ook een electronische ontsteking plaatsen.
Overigens, zou die pertronix-kloon wat zijn?

Jaap

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » ma 30 jul, 2007 17:03

Wat voor kloon is dat?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 30 jul, 2007 20:01

Ulwembu schreef:Wat voor kloon is dat?
De ''Hot-Spark Electronic Ignition Conversion Kit for four-cylinder Saab Sonett, 95, 96, 99E EA, EMS, Monte Carlo''. Zie eerdere eBay link. Verder weet ik er ook niks van.

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » ma 30 jul, 2007 21:36

Ah de reacties gingen me te snel blijkbaar. Had dat bericht niet gezien.
Anyway, Ik blijf toch bij Pertronix. Heb hem ook al jaren ingebouwd in mijn Unimog (ander type Pertronix uiteraard) en ben er zeer tevreden over.

Jaab
Geregistreerd lid

Bericht door Jaab » di 31 jul, 2007 8:35

Ik heb die kloon gisteren besteld. Kost me inclusief verzendkosten 55,45 dollar (dus 40,46 euro).
Ik laat jullie wel weten hoe de kloon werkt.

Groeten, Jaap

Jaab
Geregistreerd lid

Bericht door Jaab » wo 08 aug, 2007 23:27

Heb de kloon vandaag binnen gekregen en gemonteerd. Werkt prima. Motor accelereert en trekt beter en loopt rustiger bij lage toeren.
Doe er je voordeel mee.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 05 dec, 2007 1:16

Als een pakket met UPS of DHL wordt verstuurd, verzorgen zij ook de afhandeling in NL. Als het verstuurd is met USPS (posterijen in de USA), verzorgt TNT-post de verdere afwikkeling.

Je moet contant de kosten van inklaring en de BTW betalen. Let er op dat die mensen aan de deur vaak geen wisselgeld hebben!

Als het goed is, valt het je straks op dat je geen invoerrechten betaalt! Producten beneden een bepaalde waarde zijn vrij van invoerrechten, niet van BTW. Ergens op de rekening staat 'Douanewaarde'. Dat is bepalend voor de vaststelling van de waarde voor de hoogte van de invoerrechten.

Moet je iets duurs naar Nederland halen, probeer het dan in delen (die dan apart geprijsd zijn) hier naar toe te krijgen.

Menno

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 05 dec, 2007 13:39

er wordt aangegeven dat voor de 99 hij op de E/EA en EMS past, dit zijn injectiemodellen, dus past niet op carburatiemodellen begrijp ik? iemand hier ervaring mee?

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » vr 07 dec, 2007 9:23

Ook bij Pertronix moet de bobineweerstand minimaal 3 ohm zijn. De meeste originele bobines voldoen hier aan.

Plaats reactie