Advies Saab 96 V4

1967-1980
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Advies Saab 96 V4

Bericht door op » wo 08 dec, 2004 17:40

Manic schreef: En om eerlijk te zijn... voor een sportstuur en sportvelgen in/op een 96... nee, ik ben meer het type voor onthaasten in zo'n ding, zoals Martien al zei.
Onthaasten gaat beter met een sportstuur en soccerball wielen dat rijdt echt lekkerder 8) 8)

Onthaasten is het wel, op gas ga je van 0 naar 100 eerder in halve minuten dan in seconden. :wink: , op benzine niet veel sneller..

het blok heeft in verhouding erg veel koppel dat rijdt heel relaxt

Als je er een koopt neem er dan een die qua carosserie en interieur optmaal is, meteen beetje geduld is dat wel te vinden, ook in een kleur die jij mooi vindt.
Neem de tijd en ga een keer rondhangen op de onderdelendag of de inspectie dag, dan kom je een hoop te weten.

Olaf

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » wo 08 dec, 2004 19:11

Ik heb zojuist een rode 96 uit 1974 gekocht. De auto is door mij ongezien in Zweden gekocht en naar Nederland vervoerd. Alhoewel hetgeen de verkoper beloofde niet geheel overeenstemd met de realiteit denk ik toch dat ik geen slechte koop gedaan heb. De eerder genoemde gele auto in Friesland heb ik ook bekeken, deze viel mij echter voor de gevraagde prijs tegen. Als ik deze 96 op kenteken heb denk ik dat ik hier weer (gelijk zo'n 10 jaar terug) veel plezier aan ga beleven. De 900S uit 1993 zou wel eens een kwijnend bestaan in de garage kunnen gaan leiden, wel goed voor de km stand (63000 km). Bij Gerard Kramer in Wolvega staat een mooi exemplaar uit 1976 (geel-oranje) echter de vraagprijs is zo'n 5000 euro.

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » wo 08 dec, 2004 20:09

Paul,

Heb jij die rode 96 gekocht die op Marktplaats stond. In eerste instantie half gemonteerd, later helemaal in elkaar gezet ?

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » vr 10 dec, 2004 9:54

Martien,
klopt genoemde auto stond zowel op marktplaats als ook op een zweedse site. Het transport ging zonder problemen, de chauffeur is zeer betrouwbaar. Indien iemand eens iets in Zweden wil kopen is deze man een aanrader.

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » vr 10 dec, 2004 12:25

Hoe is de auto ? De advertentie stond destijds ook al op Marktplaats, maar ik vond het toch wel riskant om ongezien een auto te laten komen, ondanks dat de foto's er niet verkeerd uitzagen.

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » vr 10 dec, 2004 21:35

De auto is denk ik redelijk, echter nu de koop gedaan is reageert de verkoper niet meer op aanvullende vragen van mij. Ik heb de auto echter weeer tot leven kunnen brengen en de Saab vanuit Friesland over de weg naar huis gereden (100km). Het was cq is inderdaad een risico om ongezien iets te kopen, echter voor 2600 euro kan je wel een gokje wagen. In Nederland heb ik voor een dergelijk bedrag veel niet al te beste auto's gezien. Nu moet ik echter in mijn garage 2 Rovers 3500 tot leven zien te brengen. Een zal het veld moeten ruimen om plaats te maken voor de Saab. Dus als iemand interesse heeft in een V8 voor een luttel bedrag .................

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 10 dec, 2004 22:10

PH3500 schreef:In Nederland heb ik voor een dergelijk bedrag veel niet al te beste auto's gezien. Nu moet ik echter in mijn garage 2 Rovers 3500 tot leven zien te brengen. Een zal het veld moeten ruimen om plaats te maken voor de Saab. Dus als iemand interesse heeft in een V8 voor een luttel bedrag .................
vertel! (ik heb er ooit een gehad)

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » vr 10 dec, 2004 23:42

De Rover 3500 P6 blijft, de 3500 Vandenplas (SD1) dient het veld te ruimen, auto staat nu 6 jaar stil, motor is echter regelmatig rondgedraaid. Auto is destijds stilgezet wegens overcompleet, aan de motor is twee maanden voor het stilzetten nog voor zo'n 3000 gulden verspijkerd. Auto is nog niet aangeboden binnen de ROCH, ik vraag er 1100 euro voor.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 12 dec, 2004 23:26

Weet iemand trouwens nog waar ik wat meer informatie (internet) en documentatie omtrent de 96 (v4) kan vinden? Stukje geschiedenis, techniek, uitvoeringen etc.?

Gr,

Dennis

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 12 dec, 2004 23:33

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 12 dec, 2004 23:40

Hee, bedankt!

Misschien nog wat meer?

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 12 dec, 2004 23:51

Het boek 'Mr Saab' over Eric Carlsson staat vol met schitterende foto's en verhalen over de 96 en de ontwikkeling daarvan in de loop der tijd.
Volgens mij gewoon te krijgen bij de saabbutiken.

Let op: als je dat allemaal gezien en gelezen hebt, wil je er gegarandeerd een :D :D :D of twee :twisted: :twisted:
Je bent gewaarschuwd!!
groet,
Olaf

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 13 dec, 2004 20:04

op schreef:Let op: als je dat allemaal gezien en gelezen hebt, wil je er gegarandeerd een :D :D :D of twee :twisted: :twisted:
Je bent gewaarschuwd!!
Een overbodige waarschuwing, ik was zo'n 15 jaar geleden al verkocht :wink: Maar kan het nu eindelijk realiseren.

Gr,

Dennis

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 30 dec, 2004 0:57

Manic schreef:ik zou graag een advies willen omtrent de technische zaken waar ik op moet letten bij aankoop
Kijk o.a. hier; http://members.home.nl/saab96/techtip/rust.htm

en hier voor aanbod;
http://members.home.nl/saab96/vraagbod.htm

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 30 dec, 2004 0:58

Manic schreef:ik zou graag een advies willen omtrent de technische zaken waar ik op moet letten bij aankoop
Kijk o.a. hier; http://members.home.nl/saab96/techtip/rust.htm

en hier voor aanbod;
http://members.home.nl/saab96/vraagbod.htm

Plaats reactie