Maandag APK,voor het eerst sinds 2005... spannend!

1967-1980
Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » wo 29 jul, 2009 22:56

Alleen dat eerste rijtje zou zo'n 800 euro kosten, niet de hele mik :) Hij is in ieder geval niet duur, en erg makkelijk. Remkabel moest inderdaad uiteraard remslang zijn. Ik heb geen idee wat de accubakplaat is, is dat de plaat waar de accu opstaat?

Blok is er al eens uit geweest, de monteur vond het gezien het lage aantal kilometers dat ik ermee rijdt nog niet nodig om de koppeling te vervangen want die gaat nog wel even mee. Het probleem was vooral dat hij in het verleden verkeerd gemonteerd was en daardoor doorslipte bij het gas geven.
Maar meteen vanaf het begin af aan wist ik dat er heel veel versleten was aan deze auto, en dat het niet echt rendabel is er veel geld in te steken tenzij het een volledige restauratie wordt :) De auto heeft 32 jaar één en dezelfde eigenaresse gehad, en ze heeft hem letterlijk op gereden.

Ik ga eerst nog even een weekje op vakantie, en daarna ga ik mijn auto-zoektocht weer hervatten :) Maar bedankt voor de tip.

Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » wo 29 jul, 2009 23:50

Ik heb niet echt de vaardigheden om dat te doen, en ook geen sleutelplek. Hopelijk dat beiden nog wel een keer komen, maar op dit moment zit het er niet echt in.

Voor iets wat ik dagelijks kan/wil gebruiken zal ik gewoon iets moeten kopen dat nog fatsoenlijk in elkaar zit, en moeten accepteren dat onderhoud bij de garagist moet gebeuren. Kost misschien wat meer, maar het gaat mij om het rijgenot en dat compenseert veel ;) Vanavond was het dorp hier afgezet ivm zomermarkt, en als ik dan al die bezoekers voorbij pruttel zijn de reacties op dit semi-wrak al de moeite waard.

Neemt niet weg dat ik ook wel gewoon met de 'verstandige' optie om een modernere auto te kopen loop te spelen.

Maar het begint een beetje off-topic te raken. Ik wilde alleen even aantonen dat het ook anders kan (en ondanks dat, hoe wilskrachtig m'n Saabje nog is) :P

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 30 jul, 2009 1:21

Veel van de dingen die je noemt zijn kleinigheidjes en makkelijk op te lossen, maar als je het niet zelf kan, loopt het wel in de papieren...

Tja... als je een andere, betere auto koopt, dan ben je ook een paar duizend euro kwijt, dat kun je dus ook in restauratie van deze 96 stoppen.

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » do 30 jul, 2009 12:45

Het mooie is als je er voor kiest om 'm te restaureren is dat je dan echt een band met de auto krijgt, het wordt dan echt JOU AUTO waar je de hele wereld mee aan kan :D

EN: er wordt weer een 96 gered, anders wordt-ie hoogstwaarschijnlijk gedemonteerd........ :(

Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » do 30 jul, 2009 14:05

72sonett3 schreef:Veel van de dingen die je noemt zijn kleinigheidjes en makkelijk op te lossen, maar als je het niet zelf kan, loopt het wel in de papieren...

Tja... als je een andere, betere auto koopt, dan ben je ook een paar duizend euro kwijt, dat kun je dus ook in restauratie van deze 96 stoppen.
Mja, in dit geval zou het een halve restauratie worden, en dat vind ik gewoon zonde. Temeer omdat ik op dit moment het allemaal zou moeten uitbesteden. Deze 96 is nooit gekocht met het doel restauratie, maar ook niet echt voor dagelijks gebruik. Anders had ik destijds al een wat beter exemplaar gekocht.
rmelle schreef:Het mooie is als je er voor kiest om 'm te restaureren is dat je dan echt een band met de auto krijgt, het wordt dan echt JOU AUTO waar je de hele wereld mee aan kan :D

EN: er wordt weer een 96 gered, anders wordt-ie hoogstwaarschijnlijk gedemonteerd........ :(
Zo'n band had ik al met m'n vorige auto, en dat was een doodgewone Mazda 121 uit '93 (met veel meer roestschade dan de 96). Niet voor niets staat hij nu ook uit te rusten in de tuin; ik wil hem gewoon niet wegdoen :)
Overigens zit deze 96 al in bonustijd. Als ik hem niet had gekocht had de eigenaresse hem inmiddels al naar de sloop gebracht. En demonteren zie ik ook niet zo snel gebeuren, ook dat vind ik zonde.

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » ma 03 aug, 2009 14:19

En ja hoor, die van ons is ook door de keuring heen... Zonder steekproef, na 11 jaar zonder apk in 1 x... :)

Afbeelding

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » ma 03 aug, 2009 21:30

Dat is de meeting in September?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 03 aug, 2009 22:50

Nee. De meeting aanstaande weekend.

Mikey
Lid van verdienste