En weer door... hij gaat weer!

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door MvR » ma 03 jul, 2023 11:37

Goed helder stuk! Ben wel benieuwd naar je ervaringen met het flexibele stuk! Mijn 95 dreunt behoorlijk, zo rond de 100 km/h. Misschien moet ik de zaag er maar eens in zetten en een flexibel deel plaatsen.

Tips, trucs, waar wel/niet?

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door redmervand » ma 03 jul, 2023 13:13

Vooralsnog bevalt het me uitstekend, ik moet het nog wel met snelweg snelheden testen, maar ook met 80km/h is het verschil echt duidelijk merkbaar in vergelijking met mijn oude setup.
Dit is het deel dat ik er tussen heb geplaatst Flex uitlaat deel met pijp: 2 inch. 30cm lang, heel betaalbaar vond ik.
Schuift aan de voorzijde wel wat ruim over het Simons stuk, dus daar zit een passtuk tussen, verder naar achter moest ik nog een stukje pijp overbruggen. Dat schoof ik zo in het flexibele deel en in de 'middendemper'.

Vrij simpel dus 8)

Gebruikersavatar
davidvb
Geregistreerd lid

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door davidvb » di 04 jul, 2023 18:21

Heel knappe auto. Die dubbele uitlaat klinkt hemels.

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door redmervand » wo 05 jul, 2023 8:39

Ja als je er naast stond of als ie voorbij rijdt, maar als je er in zit was het toch wat anders…

MvR
Geregistreerd lid

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door MvR » wo 05 jul, 2023 10:26

redmervand schreef:
wo 05 jul, 2023 8:39
Ja als je er naast stond of als ie voorbij rijdt, maar als je er in zit was het toch wat anders…
De eerste 'overgang' van een standaard-uitlaat naar een Simons onder mijn eerste Saab, viel me ook niet mee, eerlijk gezegd. Het is zoals de Redmer beschrijft. Momenteel rijd ik met een gewone uitlaat onder mijn auto en ik heb geen plannen om dat te veranderen. Nu of in de toekomst. Hoogstens een flexibel stuk ertussen (stelde ik hierboven al een vraag over).






Enigszins off-topic: wist je dat de 95 en 96 ooit een verschillend gevormd einddemper hadden? De 96 had vanaf het laatste dempertje naar achteren, onder de bumper, een rechte, schuin omlaag-wijzende pijp. Het type dat je nu altijd ziet. Een 95 had eenzelfde lengte pijp, maar eerst recht naar achteren en daarna ombuigend naar beneden, met een bocht dus.

Ergens midden jaren 80 was die laatste niet (meer) te koop.

Gebruikersavatar
Woodybouwt
Donateur
Donateur

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door Woodybouwt » wo 05 jul, 2023 14:55

MvR schreef:
ma 03 jul, 2023 11:37
Tips, trucs, waar wel/niet?
Bij mijn 95 heb ik het flexibele stuk vlak voor de einddemper en de middendemper heb ik met dikkere rubbers vastgezet, een soort dikke o-ringen. En ik ervaar geen hinderlijke trillingen.

Gr. Nico

MvR
Geregistreerd lid

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door MvR » wo 05 jul, 2023 18:30

:D :D

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

En weer door... met minder herrie!

Bericht door redmervand » zo 20 aug, 2023 20:41

Gister voor het eerste de hele dag op pad geweest met de 96, tijdens de Dikke Mik rally, en de nieuwe uitlaats situatie, en zelfs met de ramen open ging dat prima!
Mooie dag gehad met een mooie route, rondom Apeldoorn en Deventer, zo zie je nog eens iets van de omgeving waar je woont, helaas resultaat niet helemaal naar tevredenheid, maar aldoende leert men :wink:

Wel moet ik iets aan de tapijt situatie gaan doen, doordat die hardboard platen onder het tapijt gebroken/gescheurd zijn heb ik die er uit gehaald, en er liggen nu tijdelijk wat anti-dreun platen los op de vloer totdat er wat laswerk verricht is. Dat houdt in dat het tapijt daar weer los op ligt. En met 2 personen in de auto gaat dat dus nog wel eens een beetje schuiven, met die leuke bobbel die dan onder het gaspedaal schuift wat de performance niet ten goede komt... :roll:

Dus ik ben op zoek naar een manier om het tapijt 'vast te maken' maar ook weer niet zo, dat er niet meer uit kan. Origineel zat het volgens mij met drukknopen aan dat hardboard.
Zijn er andere opties?

Nog wat plaatjes van gister
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door 72sonett3 » zo 20 aug, 2023 20:58

Dubbelzijdig plakband wat ze ook voor tapijt gebruiken. Is makkelijk weer los te trekken, maar tijdelijke oplossingen worden ook vaak blijvend...

Nieuwe vloerplaten zijn makkelijk te maken als je de oude nog hebt. Dan kun je ook de drukknopen opnieuw gebruiken. Klinknageltje uitboren en met popnagels weer vastzetten.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door turbopilot » zo 20 aug, 2023 21:21

Gewoon dikke Parkers met sluitingen door de vloer, aangezien je toch nog moes lassen :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door theun » zo 20 aug, 2023 22:08

Klittenband?

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

En weer door... met minder herrie!

Bericht door redmervand » zo 20 aug, 2023 22:13

Ik heb vooraf een poging gedaan met klittenband op dubbelzijdig tape
Aan de vloer blijft het wel zitten aan het tapijt moeilijker, zelfs met wat nietjes (die wellicht net te kort waren) dus niet…

Ik denk een stuk tapijttape onder de voorstoelen moet het misschien wel kunnen houden

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door Ronnes » zo 20 aug, 2023 23:20

turbopilot schreef:
zo 20 aug, 2023 21:21
Gewoon dikke Parkers met sluitingen door de vloer, aangezien je toch nog moes lassen :mrgreen: :wink:
Bij mijn Sonett was destijds het tapijt vastgemaakt met behulp van een smalle aluminium strip en een twintigtal parkers van wel 3 cm. 😀

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door turbopilot » ma 21 aug, 2023 8:46

:shock:
En dat van mij was een grapje :wink:

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: En weer door... met minder herrie!

Bericht door turbopilot » ma 21 aug, 2023 8:52

Bij de gamma hadden ze altijd van die vloer plaatjes , daar kun je wel nieuwe van maken.
Wel even iets met olie behandelen ter bescherming.

En als deze te Klein zijn, dan zou je kunnen kijken bij pont Meyer , daar gebruiken ze die als bescherm plaat bij plaatmateriaal
( voor hun is dat normaal afval)

Plaats reactie