Saab 96 van Renkhuis
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab 96 van Renkhuis
hoe breed zijn ze nu eigenlijk?
en zijn ze alleen verbreed naar buiten?
en zijn ze alleen verbreed naar buiten?
-
Renkhuis
- Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis
turbopilot schreef:hoe breed zijn ze nu eigenlijk?
en zijn ze alleen verbreed naar buiten?
Ze zijn naar buiten toe verbreed, ik weet niet meer hoeveel ze verbreed zijn maar er passen banden op van 185 breed deze passen achter precies in de wielkassen.
Ik heb dan nog 1 cm tussen ruimte over ik heb ook wel eens gelezen dat er banden met de maat 195 tussen zouden passen maar ik denk niet dat dit mij zou passen.
De wegligging is echt stukken beter geworden en het sturen gaat gaat eigenlijk niks zwaarder.
Rob
-
Renkhuis
- Donateur

Gas installatie
Even en vraag
Op markt plaats staan 96 onderdelen te koop oa ook een gas installatie eventueel met kenteken.
Ik zit er wel eens aan te denken om gas in mijn 96 te bouwen, is een gebruikte installatie dan een verstandige keuze en wat is het voordeel als er een kenteken bij zit.
Groeten Rob
Op markt plaats staan 96 onderdelen te koop oa ook een gas installatie eventueel met kenteken.
Ik zit er wel eens aan te denken om gas in mijn 96 te bouwen, is een gebruikte installatie dan een verstandige keuze en wat is het voordeel als er een kenteken bij zit.
Groeten Rob
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab 96 van Renkhuis
je moet de installatie laten keuren, dus let er wel op dat het van de juiste keurmerk is voorzien.
met kenteken hoef je niet te keuren, alleen dan klopt er van de rest niet meer
met kenteken hoef je niet te keuren, alleen dan klopt er van de rest niet meer
-
Renkhuis
- Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis
Dat is dus voor die van mij niet van toepassing en volgens mij ook niet helemaal legaal.The Devil's Own V4 schreef:Het voordeel van het bijgeleverde kenteken is dat je daarmee een jongere auto om kunt katten om ook na 1 januari belastingvrij op LPG te kunnen rijden.
-
Renkhuis
- Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis
Ik zie net dat het uit de 96 van Jeroen gsi komt
http://link.marktplaats.nl/733864610
Heb ik trouwens wat aan een tweedehands gasinstalatie of haal ik me een hoop werk en gedoe op mijn hals en ben ik achteraf toch niet zo goedkoop uit.
En hoe zit het met de leeftijd van de tank en installatie ivm de keuring.
Rob
http://link.marktplaats.nl/733864610
Heb ik trouwens wat aan een tweedehands gasinstalatie of haal ik me een hoop werk en gedoe op mijn hals en ben ik achteraf toch niet zo goedkoop uit.
En hoe zit het met de leeftijd van de tank en installatie ivm de keuring.
Rob
-
maup
- Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis
De onderdelen van de installatie mogen max. één jaar oud zijn om lpg op je kenteken te krijgen.
-
Renkhuis
- Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis
En ik neem aan dat er een datum op staat, dit houd trouwens ook in dat je bijna nooit een goedkope tweedehands installatie kan plaatsen.maup schreef:De onderdelen van de installatie mogen max. één jaar oud zijn om lpg op je kenteken te krijgen.
Rob
-
maup
- Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis
Ja, als er eenmaal lpg op je kenteken staat kan je helemaal los gaan met oude zooi. Voor €650 kan je overgens al een nieuwe set kopen, niet duur, hoewel als je voor €150 een goede tweede hands kan kopen, scheelt toch 500 
-
Renkhuis
- Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis
Nou de gasinstallatie gaat over misschien maar eens voor een nieuwe kijken.
Rob
Rob
-
jota
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 van Renkhuis
Ik heb nog wel een mooie lpg installatie in een auto in goede staat.
-
Joop
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 van Renkhuis
Ik heb onlangs de "oude" lpg installatie van mijn Volvo verkocht. Deze is zonder problemen in een andere Volvo gebouwd en goedgekeurd door de RDW.
Van belang waren: het certificaat van de tank (te downloaden op de site van de leverancier) en dat alle leidingen nieuw waren.
De betreffende installatie was inmiddels 6 jaar oud.
Van belang waren: het certificaat van de tank (te downloaden op de site van de leverancier) en dat alle leidingen nieuw waren.
De betreffende installatie was inmiddels 6 jaar oud.
-
vlietmansje
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 van Renkhuis
Een voordelig adres is van Orsouw in Eindhoven, dezelfde dag inbouwen en keuren op kenteken.
Heb ik mijn DS laten doen paar jaar geleden voor €900 all-in.
Je hebt dan alle brandstofleidingen nieuw (gas én benzine) met nieuwe klemmen.
Verder een moderne 'switch' voor omschakelen van lpg op benzine vv, voorzien van 4 ledjes voor lpg-inhoud.
Heb je er met 10.000km al uit als je 96 belastingvrij is.
Nb Mijn 96 heeft ook lpg, maar met de tank in langsrichting ipv dwars. Dan kun je nog enigszins gebruik maken van de voordelen van de neerklapbare achterbank.
Overweeg ombouw naar ringtank op plaats van het reserve-wiel, dus op de bodem van de kofferbak.
Ben er nog niet uit wat dat betekent voor roestvorming ten gevolge van condens.
Heb ik mijn DS laten doen paar jaar geleden voor €900 all-in.
Je hebt dan alle brandstofleidingen nieuw (gas én benzine) met nieuwe klemmen.
Verder een moderne 'switch' voor omschakelen van lpg op benzine vv, voorzien van 4 ledjes voor lpg-inhoud.
Heb je er met 10.000km al uit als je 96 belastingvrij is.
Nb Mijn 96 heeft ook lpg, maar met de tank in langsrichting ipv dwars. Dan kun je nog enigszins gebruik maken van de voordelen van de neerklapbare achterbank.
Overweeg ombouw naar ringtank op plaats van het reserve-wiel, dus op de bodem van de kofferbak.
Ben er nog niet uit wat dat betekent voor roestvorming ten gevolge van condens.
-
vlietmansje
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 van Renkhuis
Als je eenmaal 'G' op kenteken hebt mag een heleboel...
Voorbeeld van dit soort regelgeving: als je gas inbouwt mogen de slangen maximaal 1 jaar oud zijn, en de tank moet papieren hebben over bouwjaar en herkomst.
Mijn 96 heeft (had inmiddels) nog (benzine- en) gasslangen van 1978...
Voorbeeld van dit soort regelgeving: als je gas inbouwt mogen de slangen maximaal 1 jaar oud zijn, en de tank moet papieren hebben over bouwjaar en herkomst.
Mijn 96 heeft (had inmiddels) nog (benzine- en) gasslangen van 1978...