
Saab 96 v4 1974 opknappen
-
Wouter96
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
waarom zou je de draadboom vervangen?
is deze kapot/gebroken oid?
voor wat betreft de motor reinigen kun je het beste deze afdoppen (alle in en uitlaatpoorten en carburateur natuurlijk,
en dan gewoon met de hogedrukreiniger afspuiten, of in ieder geval, zo heb ik alle motorblokken tot nu toe schoongemaakt.
als dan de grootste troep eraf is, fijn met dasty inspuiten en aan de schrob met een afwasborstel, of heel hardnekkig vuil kun je met wat diesel en een kwast verwijderen (kom je ook meteen op alle moeilijk bereikbare plekjes.
is deze kapot/gebroken oid?
voor wat betreft de motor reinigen kun je het beste deze afdoppen (alle in en uitlaatpoorten en carburateur natuurlijk,
en dan gewoon met de hogedrukreiniger afspuiten, of in ieder geval, zo heb ik alle motorblokken tot nu toe schoongemaakt.
als dan de grootste troep eraf is, fijn met dasty inspuiten en aan de schrob met een afwasborstel, of heel hardnekkig vuil kun je met wat diesel en een kwast verwijderen (kom je ook meteen op alle moeilijk bereikbare plekjes.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
wd 40 weekt vettigheid los (net als diesel) en daarna met dasty nog een keer
-
Funky Dude
- In memoriam †
Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
Dasty tast rubber en kunststof onderdelen aan, afwasmiddel ontvet ook en is minder agressief. Met WD40, diesel of een goede motorreiniger moet het zeker lukken.
Wat betreft de kabelboom: vergroot het elektrisch schema naar A3 print het op dat formaat en kleur het in, dit leest/werkt veel sneller.
Als je de ruimte ervoor hebt, kun je een OSB-plaat gebruiken voor het fabriceren van een nieuwe kabelboom. Sla er spijkers of krammetjes in op de plekken waar de uiteinden van de kabels moeten komen en met tie-wraps kun je de kabels er aan vastzetten.
Wat betreft de kabelboom: vergroot het elektrisch schema naar A3 print het op dat formaat en kleur het in, dit leest/werkt veel sneller.
Als je de ruimte ervoor hebt, kun je een OSB-plaat gebruiken voor het fabriceren van een nieuwe kabelboom. Sla er spijkers of krammetjes in op de plekken waar de uiteinden van de kabels moeten komen en met tie-wraps kun je de kabels er aan vastzetten.
-
jbvanvliet
Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
Wat een gaaf project! Ik ben zelf ook met iets dergelijks bezig, maar jij lijkt er iig wat meer vaart achter te zetten
Mag ik vragen hoe je de bekleding weer zo mooi hebt gekregen? Is dat een nieuwe hoes?
Verder heb ik van 2 Saab 96 er 1 gemaakt dus heb nogal veel onderdelen over, mocht je nog specifiek iets zoeken!
Verder heb ik van 2 Saab 96 er 1 gemaakt dus heb nogal veel onderdelen over, mocht je nog specifiek iets zoeken!
-
Twanh076
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
Heb inderdaad besloten niet de kabelboom te vernieuwen maar de oude op te knappen en waar nodig aan te passen voor extra opties: koplamp reiniging, verstralers, stoelverwarming en audio.
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
Welke roestomvormer? En goed resultaat?Twanh076 schreef:daarna heb ik er roestomvormer op gespoten
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
Ik gebruikte engine cleaner van Comma. Werkt goed, ook oud vuil verdwijnt. Wel een stukje duurder dan DacyWouter96 schreef:waarom zou je de draadboom vervangen?
is deze kapot/gebroken oid?
voor wat betreft de motor reinigen kun je het beste deze afdoppen (alle in en uitlaatpoorten en carburateur natuurlijk,
en dan gewoon met de hogedrukreiniger afspuiten, of in ieder geval, zo heb ik alle motorblokken tot nu toe schoongemaakt.
als dan de grootste troep eraf is, fijn met dasty inspuiten en aan de schrob met een afwasborstel, of heel hardnekkig vuil kun je met wat diesel en een kwast verwijderen (kom je ook meteen op alle moeilijk bereikbare plekjes.

-
Wouter96
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
hoe is het ondertussen met de saab, loopt ie?
-
theun
- Donateur (3x)

Re: Saab 96 v4 1974 opknappen
Ik zie in elk geval geen apk.. maar de auto is van 1974, dus dat hoeft ook niet meer lijkt mij