Startproblemen

1967-1980
Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » zo 15 jul, 2007 22:59

Yeps das de beste oplossing!

BartVL
Geregistreerd lid

Bericht door BartVL » ma 16 jul, 2007 18:12

Ik ga in eerste instantie de condensator vervangen.. Indien ik ook te regelmatig aan de contactpuntjes moet werken zal ik waarschijnlijk wel overwegen voor die elektronische ontsteking, maar eerst er zo mee rijden.

Heb nog wat problemen met de carburator. In de vlotterkamer zit er een pinnetje dat open en dicht gaat (wordt "getriggered" door het vlottertje), blijkt dat als de wagen een halve dag stilstaat dit pinnetje wel eens durft vast te komen zitten in gesloten stand. En dan valt de motor stil natuurlijk.. Heb het nu al 3 keer voorgehad, telkens carburator open en wat WD40 eraan om het los te maken.. Ik veronderstel dat dit euvel wel zal opgelost raken door er regelmatig mee te rijden.

Ben vandaag trouwens naar de keuring geweest, vereenvoudigde oldtimerkeuring.. Spijtig genoeg is hij afgekeurd, blijkbaar doen ze ook een test op de rollentestbank voor oldtimers na 1968.. Op de sites staat nochtans dat het om een visuele controle gaat. Hij remde rechts achter maar 50% tov links achter, heb de remmen nog eens ontlucht en rechts wat beter afgesteld maar de keuringscentra zijn ondertussen gesloten, ik zal een nieuwe dag moeten zoeken om ernaartoe te gaan.

Maar toch ook positief nieuws, ik heb voor de eerste keer eens kunnen rijden in die Saab 96.... zalige wagen, rijdt onvoorstelbaar goed, rustig gereden met de vensters open in het zonnetje.. fantastisch gevoel!

Dus toch nog een hele leuke dag gehad!!

davidvb
Geregistreerd lid

Re: Startproblemen

Bericht door davidvb » za 15 mar, 2025 8:34

Interessant, want ik zal dit ook eens moeten nakijken. Alleen jammer dat de foto’s verdwenen zijn.
Zijn er nog topics waar dit wel geïllustreerd is?

Geert P
Geregistreerd lid

Bericht door Geert P » za 15 mar, 2025 18:50

Ik zou een electronische onderbreker in bouwen, heb ik ook gedaan. Geen condensator meer nodig en nooit geen gedoe meer met contactpunten vervangen / afstellen/ opschuren. Ik heb de Bosch ontsteker op mijn 96 uit 1979.
Ik heb de mijne weg bij E-spark, op de site zijn goede handleidingen te vinden hoe je deze moet inbouwen. Niet moeilijk.
Voor 47 euro ben je klaar.
Zie foto

Afbeelding

davidvb
Geregistreerd lid

Bericht door davidvb » zo 16 mar, 2025 10:42

Geert P schreef:Ik zou een electronische onderbreker in bouwen, heb ik ook gedaan. Geen condensator meer nodig en nooit geen gedoe meer met contactpunten vervangen / afstellen/ opschuren. Ik heb de Bosch ontsteker op mijn 96 uit 1979.
Ik heb de mijne weg bij E-spark, op de site zijn goede handleidingen te vinden hoe je deze moet inbouwen. Niet moeilijk.
Voor 47 euro ben je klaar.
Zie foto

Afbeelding
Bedankt voor de tip!

Plaats reactie