Wie rijdt er dagelijks/wekelijks in zijn of haar 96/95?

1967-1980
72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 15 mar, 2007 19:51

Ari schreef:Is dat de voorjaarskeuring van de Saab96 vereniging in Overschild??
Nee, dat is op 14 april, zie daarvoor http://www.saab96vereniging.nl --> Wat biedt de club --> evenementen of
--> technische voorjaarskeuring
of rechtstreeks http://members.home.nl/saab96/voorjkeuring.htm

Roos95
Geregistreerd lid

Bericht door Roos95 » vr 16 mar, 2007 21:42

Dagelijks 70 km woon-werk, en meer.
Door regen, sneeuw en storm, maakt niet uit, ze rijdt altijd!!

En oja, ze staat ook gewoon buiten als er niet gereden wordt, niks garage of pyjama, gewoon puur natuur (en af en toe goed poetsen).

Roos95
Geregistreerd lid

Bericht door Roos95 » vr 16 mar, 2007 21:45

Ik kan het niet laten, een beetje sluipreclame:
Voor haar regelmatige onderhoud en check ups (waar ze ook herboren is trouwens) gaat ze naar Onno Kempink in Varsseveld. Dus ik heb niks te vrezen de komende 40 jaar.

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » do 22 mar, 2007 12:26

Huidige kwaaltjes: gerommel aan rechterachterwiel bij hobbels in de weg en het stuur voelt als de auto op snelheid een bocht neemt merkwaardig licht.
Hopelijk brengt de aanstaande saabclub inspectiedag duidelijkheid.
1) Uitlaat, eerste verdachte natuurlijk, zit goed vast. Schokdemper nog geen twee jaar oud vertoonde ook geen spoor van lekkage. Vanwege een roestspoor lijkt het dat de achteras de carroserie raakt. Daar waar die as een bocht maakt om de uitsparing van de achterbak / tank. Waarschijnlijk zijn de bussen uitgesleten.
2) De voorwielen staan niet goed uitgelijnd. Op de band is slijtage aan de buitenzijde inmiddels zichtbaar groter dan binnenkant.

Volgende week rijdt deze 96 dus even niet.

Het aantal dagelijks rijdende 96's wat van zich heeft laten horen valt me tegen.

W

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 22 mar, 2007 12:34

wlkts schreef:Vanwege een roestspoor lijkt het dat de achteras de carroserie raakt. Daar waar die as een bocht maakt om de uitsparing van de achterbak / tank. Waarschijnlijk zijn de bussen uitgesleten.
Dan zijn ze wel érg uitgesleten en dan haal je de volgende APK ook niet meer.... Maar ik kan me haast niet voorstellen dat de achteras de carrosserie raakt, tenzij de twee pendelarmen (links en rechts) ontbreken. De Zweedse Saabclub heeft overigens nieuwe rubber bussen, zowel voor de pendelarmen als voor de middenbevestiging van de achteras.
Afbeelding Afbeelding
Het aantal dagelijks rijdende 96's wat van zich heeft laten horen valt me tegen.
Dat is ook niet zo vreemd, zoveel dagelijks gebruikte 95/96 zijn er ook niet meer, het is toch veelal een leuke auto voor erbij geworden. Ik zie ook zelden meer 95/96s op de weg.

rmelle
Geregistreerd lid

dagelijks rijdende 96-ers

Bericht door rmelle » do 22 mar, 2007 12:35

ze zijn natuurlijk veel te druk om dagelijks te rijden LOL :applause:

interessante vraag erbij:
hoeveel tijd hebben de dagelijkse rijders in een 95/96 per week nodig om hun dierbare op de weg te houden?

Ik ben er elke week mee bezig, paar uur per week haal ik ruim.

(mischien ook omdat ik 'm nog niet zo lang heb en de auto niet naar mijn idee helemaal goed is, voornamelijk technisch dan)

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » do 22 mar, 2007 16:12

Mijn motorkap komt vaak in weken niet open. Olieverbruik is er nauwelijks (nog geen halve liter per 5000 km.). Start altijd feilloos met Pertronix ontsteking. Ik moet alleen binnenkort m'n koelluchtventilator weer eens monteren met het oog op de stijgende buitentemperaturen. Ik rijd al een paar maanden zonder.

strider90
Geregistreerd lid

Bericht door strider90 » ma 02 apr, 2007 18:34

ik heb er nog nooit mee gereden sinds ik em heb. (1jaar)

Roos95
Geregistreerd lid

Re: dagelijks rijdende 96-ers

Bericht door Roos95 » ma 02 apr, 2007 21:32

rmelle schreef: hoeveel tijd hebben de dagelijkse rijders in een 95/96 per week nodig om hun dierbare op de weg te houden?
Hm, ik heb wekelijks een uitmest-dag van papiertjes, lolly stokjes en drinkpakjes (van de kinderen), verder eigenlijk niet zo veel... beetje wassen af en toe.
En om de maand (?) naar de Saab-dokter voor een kijkje, dat is het dan wel.

Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ze van de dinsdagmiddag-produktie is...
:wink:

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » do 19 apr, 2007 17:06

Ik rijd al 30 jaar dagelijks met oude saabs.
De laatste 12 jaar met een saab sonett 3 op LPG ongeveer 15000 km
per jaar zonder al te veel problemen
vr gr Bert

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 19 apr, 2007 18:25

wow, een kilometervreter in een sonett op lpg!

Respect dat je dat durft in zo'n zeldzame auto! :D

Ok je Sonett 2 is weer een slag zeldzamer maar toch.

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » ma 23 apr, 2007 11:54

Mijn idee is dat zeldzame auto s gezien moeten kunnen worden.
Gewoon mee rijden dus, mijn 93 is nog niet helemaal rijdbaar, maar
zodra het kan gaat hij ook gewoon de weg op net als desonett 2
UIt die garages met die saabs dus!
vr gr Bert

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 23 apr, 2007 12:05

bert knip schreef:Gewoon mee rijden ... UIt die garages met die saabs dus!
Ik rij ook regelmatig met de Sonett, maar het 'probleem' is dat ik maar in één auto tegelijkertijd kan rijden. Iedere dag weer een keuze maken dus... :-S+

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » ma 23 apr, 2007 12:07

hoi

nou als ik een echt totaal gerestaureerde saab zou hebben die in zeer goede staat zou zijn zou ik hem toch alleen gebruiken met mooi weer

met de auto die ik had en nu heb rij ik ook gewoon het hele jaar door totdat ie van ellende uitelkaar valt of de kosten te hoog worden

mvg bert

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » ma 23 apr, 2007 12:20

Doe ik ook, maar dat duurt soms zo lang
vr gr Bert

Plaats reactie