Ten eerste,
Dank rmelle voor je bericht.
Ik stel het vervangen van de Solex of op gas gaan rijden nog even uit. Ik blijf het namelijk nog steeds vreemd vinden dat de carburateur in de wintermaanden totaal geen problemen vertoont. Als de carb. echt versleten zou zijn, dan zou ik in de winter toch ook problemen moeten hebben? Maar goed, zoals jj het omschrijft, kunnen temperatuurverschillen in combinatie met al die kanaaltjes best problemen veroorzaken.... Als ik het euvel kan oplossen door het plaatsen van een electrische benzinepomp dan is dat wellicht een lapmiddel maar dan ben ik voorlopig toch weer geholpen.
Ten tweede,
Het lijkt er op dat ik pech heb met de geleverde electrische benzinepomp.
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ica_square
Alles gemonteerd, contact aangezet en toen hoorde ik een paar harde tikken vanuit de benzinepomp. Vervolgens maakt de pomp nu een zacht tikkend geluid maar pompen doet ie niet.
Ik heb de benzineslang losgemaakt en in een potje gehangen om te checken maar er komt geen drup uit. Ook heb ik door de pomp geblazen om te checken of ik 'm niet per ongeluk verkeerd om had aangesloten. Dat blazen lukt de ene kant op wel en de andere kant niet. Overigens staat het geheel excact zo opgesteld als op de foto van Martin.
De rode draad voor de voeding, de zwarte draad aan de massa.
Voor de zekerheid heb ik nog even de rode draad aangesloten via het constante stroompunt bij het rempedaal maar ook dan niet meer dan een zacht tikkend geluid en geen drup benzine.
Heb ik pech en is deze pomp defect of doe ik iets verkeerd?