Hier weer een update van mijn auto!
Het is al een tijdje geleden dat ik wat heb gepost, maar dat had zo zijn redenen.
De auto is inmiddels gespoten (excl. de panelen en deuren)
Hieronder een aantal foto's;
De panelen zijn nog in behandeling, dit omdat er nogal wat roestige plekken op zaten en het helemaal word geplamuurd.
En toen de auto werd gespoten heb ik me druk bezig gehouden met de revisie van de motor! Zo zijn overal nieuwe pakkingen tussen gekomen, alles schoon gemaakt en nieuwe lagers, waterpomp, olie en kleprubbers. En ik zal vast wat zijn vergeten
En vorig weekend heb ik het motorblok weer ingebouwd! Deze keer met een heftruck in plaats van een trekker
Alles past precies hoe ik het er ook uit heb gehaald! dus ik ben erg tevreden over hoe alles ging!
Maar omdat ik nu een nieuwe carburateur heb, weet ik niet hoe het "gas geef systeem" vanaf het gas pedaal werkt. Toen de vorige carburateurs er op zaten, was er een kabel door het schutbord heen die naar beide carburateurs ging. Maar nu is het originele er weer op, en het stukje 'vanaf het gaspedaal naar de carburateur' mist bij mij.
Heeft iemand dit nog liggen van bijv. een sloop saab of weet hoe het zit? Zodat ik evt. zelf wat kan maken wat op het oude lijkt?
En ook ben ik op zoek naar nieuwe raamrubbers. Deze wil ik laten maken door een rubberboer. Maar bij het raamrubber wat van de auto af komt zit een raar stukje er aan, wat mij lijkt geen nut te hebben. (dat is het "haakje" vorm achtige stukje op de rechterkant van het rubber)
Of zit hier de bekleding achter? Ik heb werkelijk gene idee waarom dat er zit, en als het niet nodig is bestel ik een standaard raam rubber, en zet ik hem daar mee in.
Dat was het wel zo'n beetje!
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr. Jelle