lada carburator

1967-1980
Plaats reactie
ernieboy
Geregistreerd lid

lada carburator

Bericht door ernieboy » di 02 mei, 2006 13:01

hallo
ik ben nieuw op het forum
misschien een tip voor de tweetraps rijders
heb een lada carburator op mijn saab gemonteerd die zijn heel goed af te stellen en rijdt zuinig 1 op 12.4 op de grote weg
en de tweede trap die wordt vacuum bedient met alle voordelen die daar bijbehoren
ook onderdelen zijn er genoeg van te krijgen
past er ook nog eens zo op
o ja van een lada 2105 1200 cc
zijn er nog meer mensen met deze ervaring en weet iemand of de opbrengs wel genoeg is voor de saab.
hij rijdt er prima op ik merk niks niet met optrekken (als een speer) of constante snelheden de bougies zijn wit/bruin
tot horens ernieboy

rmelle
Geregistreerd lid

Lada Carb

Bericht door rmelle » di 20 feb, 2007 11:00

Beste ernieboy.

heb jij meer details over die lada carburateur?
en waar ik 'm eventueel te pakken kan krijgen?

hoe zit 't met de gaten en spruitstuk?

hoor graag van je...

groet

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 20 feb, 2007 22:19

Foto's?

Alex

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: lada carburator

Bericht door 72sonett-III » di 20 feb, 2007 23:42

ernieboy schreef:heb een lada carburator op mijn saab gemonteerd die zijn heel goed af te stellen en rijdt zuinig 1 op 12.4 op de grote weg
Interessant...
lada 2105 1200 cc...
weet iemand of de opbrengs wel genoeg is voor de saab.
hij rijdt er prima op ik merk niks niet met optrekken (als een speer) of constante snelheden de bougies zijn wit/bruin
Dan zal dat wel OK zijn... maar de V4 is 1500 of 1700 cc dus die standaard 1200 carb. zou wel eens wat te mager kunnen zijn, wit/lichtbruine bougies kunnen ook op een te arm mengsel wijzen. Kun je er grotere sproeiers in zetten? Blijft de motortemperatuur wel goed? Haal je wel makkelijk 120-130 km/uur?

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » wo 21 feb, 2007 15:30

ik denk dat een sproeier groter maken geen probleem is.
In mijn vakgebied (uurwerkenrestauratie) is het boren van gaten met maten als 0,18 mm of 0,25 mm geen enkel probleem. gewoon rustig aan niet stessen en niet gelijk te groot boren, in geval soproeier...

Ik heb overigens een Lada dealer gebeld en die gaat contact met mij opnemen, wellicht dat ik zo wijzer kan worden....

rmelle
Geregistreerd lid

lada carb

Bericht door rmelle » za 24 mar, 2007 12:05

onderwerp kan worden gesloten...
er is geen fatsoenlijke lada 1200 carb meer te vinden in NL.
alles is weg naar afrika of iets dergelijks.......
idee was leuk maar dan moet het wel uitvoerbaar zijn.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 03 apr, 2007 12:21

Ik heb gisteren geprobeerd een link naar een veiling op Ebay Duitsland toe te voegen, maar om de een of andere duistere reden lukte het niet om dat te plaatsen. De veiling is ondertussen afgelopen. Het ging mij in het bijzonder om de foto die er bij stond. De carburateur in kwestie was een Weber met een speciaal rond bovenstuk dat waarschijnlijk zo in het Lada luchtfilter paste. Het was een 32DGV of een 32/36 DG(A/E)V. Verkrijgbaarheid dus geen probleem.

Alex

Plaats reactie