Gister middag ben ik weer druk bezig geweest met de auto. Zo heb ik de eerste grote mijlpaal bereikt, de motor er uit! Ik heb het voordeel dat ik een trekker met voorlader gebruiken mag, om alles mee te tillen. Eerst heb ik alle steunen los gemaakt en daarna naar buiten gereden, de hijsband onder de motor door gelegd, de hijsband gezekerd tegen het glijden en uit eindelijk een touw om de versnellingsbak om deze omhoog te tillen bij het er uit tillen van de motor. Toen de motor met wat begeleiding er eindelijk uit was, gelijk op een pallet gezet en deze op een tafel in de schuur, zodat ik deze uit mekaar kan halen en schoonmaken. Het was alleen veel te warm om er mee verder te gaan, dus ben ik eerst het meer
En daar staat de krachtbron van de Saab!
De dag daarvoor heb ik het uitlaat er onder weg gehaald
maar daar kwam ik een 'leuk' probleempje tegen:

Dat word dus een keertje dichtlassen met een nieuw plaatje er voor, want anders is de stevigheid er ook helemaal uit.
Vandaag ben ik even aan de slag geweest met de carburateurs, zo heb ik het kapje er omheen weg gehaald en de boel schoon gemaakt voor her montage. Ik moet nog even zoeken wat voor luchtfilter er op moet en hoe ik het verder ga maken. Maar zo zat het:
En in plaats van vloeibare pakking zat er siliconen kit tussen voor de afdichting:
Fijn weekend
Gr. Jelle