versnellingshandle saab 96 vervangen

1967-1980
Plaats reactie
k.strikwerda
Geregistreerd lid

versnellingshandle saab 96 vervangen

Bericht door k.strikwerda » di 09 mei, 2006 18:05

Ik heb een "nieuwe" versnellingshandle bij v/d Laan gekocht, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik de oude moet demonteren en de nieuwe moet monteren.
In het Haynes-boek staat het wat moeilijk beschreven.
Kan iemand me helpen?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: versnellingshandle saab 96 vervangen

Bericht door 72sonett-III » di 09 mei, 2006 21:57

k.strikwerda schreef:"nieuwe" versnellingshandle ...Kan iemand me helpen?
Als je zin hebt kun je zaterdag wel langskomen, dan kunnen we er naar kijken.

k.strikwerda
Geregistreerd lid

Bericht door k.strikwerda » wo 10 mei, 2006 22:13

Bedankt voor het aanbod, maar de auto is nog niet rijdbaar (de deuren zitten er nog niet in). In de handleiding staat iets van een pinnetje dat losgehaald dient te worden zodat de hele hendel een kwartslag gedraaid kan worden.
Ik begrijp niet goed waar dit pinnetje zit. Is dit op de vloer bij de pedalen?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 10 mei, 2006 22:27

k.strikwerda schreef:In de handleiding staat iets van een pinnetje dat losgehaald dient te worden...
Je moet eerst een conisch pennetje uit de verbinding van het gewricht aan de schakelstang trekken, dan kun je dat gewricht er af halen. Het pennetje kun je er uit trekken door het moertje op de andere kant van het pennetje te zetten en aan te draaien. (blz 98, fig 6.31 Haynes)
Dan zit er nog een pennetje boven in de schakelhefboom, #19 in fig 6.28, blz 97 Haynes.
Ik weet ook niet precies hoe het zit, ik heb wel eens de hele stuurkolom er uit gehaald, maar nog nooit het schakelmechanisme dáár uit. Misschien is vervangen van de hele stuurkolom wel zo makkelijk...

Plaats reactie