Koppeling weg....

1967-1980
Plaats reactie
Otto
Donateur
Donateur

Koppeling weg....

Bericht door Otto » zo 02 jul, 2006 14:59

Hallo,

Bij mijn Saab 96 van 1979 is de druk van de koppeling helemaal weg. Ik denk zelf dat de koppelingscilinder lek is. Kan ik deze vervangen zonder de bak er achterweg te halen? En heeft iemand er één liggen en anders een idee waar er ik er één kan kopen?

Groetjes,
Otto

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Koppeling weg....

Bericht door 72sonett-III » zo 02 jul, 2006 15:08

Otto schreef:...druk van de koppeling helemaal weg....
Reparatiesetje voor de 'nemer' of 'gever' zal wel afdoende zijn.
Zie o.a. viewtopic.php?t=11726
en http://www.saabnl.nl/techniek/9596koppeling.htm

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 02 jul, 2006 15:24

Je bedoeld de cilinder die op de bak zit of bedoel je degene die bij het reservoir zit?

Otto

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 02 jul, 2006 15:28

Otto schreef:Je bedoeld de cilinder die op de bak zit of bedoel je degene die bij het reservoir zit?
Ja, één van die twee, of beide. Volg de links even.

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 02 jul, 2006 15:50

Ja idd ik had even een fractie te vroeg gereageerd :oops: Maar waar kan ik die revisie setjes bestellen? Bij saab, of elferink ofzo?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 02 jul, 2006 15:54

Otto schreef:...waar kan ik die revisie setjes bestellen? Bij saab, of elferink ofzo?
Ja, zie http://www.saabnl.nl/techniek/tech9596.htm

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 09 jul, 2006 2:46

Nou, de 96 rijdt weer... Hulpcilinder gereviseerd en de hoofdcilinder vervangen door een betere en deze ook gereviseerd. Dus ik ben weer blij!

Otto

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » zo 30 jul, 2006 22:19

Fantastisch! Na bijna een jaar niks aan de Saab 96 van de vrouw te hebben gedaan (geen tijd, geld en whatever) vandaag de wagen weer eens aan het lopen gemaakt. Helaas hetzelfde probleem als Otto. Via een archief van een mailinglist Martin weer gevonden en die stuurde me hierheen! De revisiesetjes zijn besteld dus hopelijk kan ik komend weekend weer verder sleutelen :P

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » di 01 aug, 2006 16:26

Skandix doet het weer! Vandaag waren de setjes binnen dus we kunnen weer hobbyen :P

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » di 01 aug, 2006 20:21

En helaas alweer tegenslag... De circlip van het hoofdcilindertje heeft geen oogjes meer.... Er was er al eentje af (iemand heeft blijkbaar al eerder aan dat ding gehobbied) en de tweede brak toen ik probeerder dat clipje eruit te vissen... Morgen maar even aan de vrouw meegeven zodat ze bij haar op de TD even kunnen kijken.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 01 aug, 2006 20:48

Ulwembu schreef:...De circlip van het hoofdcilindertje heeft geen oogjes meer....
Maar je hebt toch nog een andere hoofdcilinder, die kun je dan toch reviseren?

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » di 01 aug, 2006 21:35

Klopt helemaal. Wil echter graag deze toch open hebben en omdat ik me vanavond verder toch met andere dingen bezig hou kan dat best even morgen. Lukt het hun niet dan kan ik die andere altijd nog even uit de wagen halen. Zal dan echter donderdag avond worden daar ik woensdagavond altijd bezet ben.

Plaats reactie