Re: Saab 96 update: binnenkort afscheid nemen
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
Dat moet lollig zijn. Hoeveel cc is het blok nu?
Alex
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
Het is nu 1853 cc.


Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
Ik ben jaloers maar gun het je van harte. Ik heb al jaren allerlei spul liggen voor een blok van 1815cc, maar het familiebudget laat het maar op de plank liggen
. En welkom in de wereld van de programmeerbare ontstekingen. Heb je de mogelijkheid een plaatje van de gebruikte vervroegingen te vooschijn te toveren, iets zoals dit?:

Heb je een 123 met USB-kabel of gaat communicatie via Bluetooth?
Alex


Heb je een 123 met USB-kabel of gaat communicatie via Bluetooth?
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
Dank je. Geen bluetooth, ging met een apart kabeltje, maar niet met aan beide zijden een normale usb aansluiting. Kabeltje heb ik overigens niet.
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
Deze had je nog te goed Alexeen plaatje van de gebruikte vervroegingen te voorschijn te toveren

Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- reiernumans
- Donateur 2014 + 2019
- Berichten: 7635
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
RPM limit 8000



2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile


Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
En ook al voorbereid op turboficering gezien de retard bij overdruk
.
Hoe reageert de motor als je bij lage toeren gas geeft? Ik had in eerste instantie dat ie even haperde voordat ie oppakte (net zoals met de oude verdelerontsteking) en dat heb ik weggewerkt door bij grotere belasting meer vervroeging te geven.
Alex

Hoe reageert de motor als je bij lage toeren gas geeft? Ik had in eerste instantie dat ie even haperde voordat ie oppakte (net zoals met de oude verdelerontsteking) en dat heb ik weggewerkt door bij grotere belasting meer vervroeging te geven.
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Nieuwe aanwinst update: Met de Sweedspeed-smile
Incidenteel krijg ik wel eens een hapering bij lagere toeren en hogere versnelling, maar in het algemeen pakt ie mooi op. De stationair afstelling is wel een probleem. Met de afstelschroef op de Weber lukt het niet helemaal goed, die is erg gevoelig. Met name als je wat langer stilstaat en de elektrische fan komt er in, dan zakt ie helemaal weg tot onder de 500 rpm.
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 96 update: Dubbele Weber 38 DGMS +
De afgelopen tijd is er toch weer het nodige gebeurd.
Ik had steeds problemen met stationair lopen. Als de elektrische fan in kwam zakte het toerental dusdanig dat de motor afsloeg. Uiteindelijk bleek de te lichte dynamo de boosdoener. Bij Sweedspeed een nieuwe geplaatst van 70 amp en aangezien we daar toch waren is er een nieuwe carburateur geplaatst. De oude 36 DCD (tweetraps) was eigenlijk toch wat krap voor de 1850 CC. Nu voorzien van een dubbele Weber 38 DGMS. En dat merk je
. Nog meer power, pakt veel beter op en de gasresponse is ook veel beter. Top!



Inmiddels is ook de tank vervangen. Had last van roest in de pijp wat bij een laag benzineniveau resulteerde in het nodige stotteren. Het benzinefiltertje bij de carburateur zat ook regelmatig vol met roestschilfers. Kon gelukkig op MP een hele nette vinden die van binnen keurig blank was. Mazzeltje, want de meeste tanks hebben roestproblemen.

De achterklep van mijn 96 had toch wel last van de roestduivel. Met name midden op bij de logo's was het al aardig aan het door roesten en het zat ook tussen de omgevouwen randen.


Op de onderdelenmarkt van de Saabclub een betere gevonden (dank Rosier). Niet nieuw, maar de basis was duidelijk beter. Geen deuken, wel wat oppervlakte roest, maar geen roest bij de randen en zo te zien was deze in het verleden getectyleerd.


Eerst die kl*te bitumen afsteken, roest verwijderd, roestwerende primer aangebracht en daarna nog wat laagjes gewone primer. Deze kan binnenkort naar de spuiter.


Ik had steeds problemen met stationair lopen. Als de elektrische fan in kwam zakte het toerental dusdanig dat de motor afsloeg. Uiteindelijk bleek de te lichte dynamo de boosdoener. Bij Sweedspeed een nieuwe geplaatst van 70 amp en aangezien we daar toch waren is er een nieuwe carburateur geplaatst. De oude 36 DCD (tweetraps) was eigenlijk toch wat krap voor de 1850 CC. Nu voorzien van een dubbele Weber 38 DGMS. En dat merk je




Inmiddels is ook de tank vervangen. Had last van roest in de pijp wat bij een laag benzineniveau resulteerde in het nodige stotteren. Het benzinefiltertje bij de carburateur zat ook regelmatig vol met roestschilfers. Kon gelukkig op MP een hele nette vinden die van binnen keurig blank was. Mazzeltje, want de meeste tanks hebben roestproblemen.

De achterklep van mijn 96 had toch wel last van de roestduivel. Met name midden op bij de logo's was het al aardig aan het door roesten en het zat ook tussen de omgevouwen randen.


Op de onderdelenmarkt van de Saabclub een betere gevonden (dank Rosier). Niet nieuw, maar de basis was duidelijk beter. Geen deuken, wel wat oppervlakte roest, maar geen roest bij de randen en zo te zien was deze in het verleden getectyleerd.


Eerst die kl*te bitumen afsteken, roest verwijderd, roestwerende primer aangebracht en daarna nog wat laagjes gewone primer. Deze kan binnenkort naar de spuiter.


Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- ROSIER
- Donateur 2017 + 2019
- Berichten: 1208
- Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Saab 96 update: Dubbele Weber 38 DGMS +
Goed bezig! Ik heb trouwens ook last van lekkage in de kofferbak. Dacht eerst dat het het kofferbakrubber was maar na vervanging was het nog hetzelfde. Uiteindelijk bleek het een lekkage op de achterruit te zijn....daar zit een vervelend roestgaatje. Ik zal dus de ruit moeten verwijderen en met de laspit aan de gang moeten... Gelukkig staat de auto binnen en rij ik de 96 nu alleen met droog weer, geen haast dus!
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 17:00
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: Saab 96 update: Dubbele Weber 38 DGMS +
de omgevouwen randen die moet ge preventief eens behandelen met fluid film ar, volvo klassiekers in nederland werkt daar mee en ik ben er 2 jaar terug ook mee begonnen, zeer goed middel dat overal onder en tussen gebruikt,onder de rubbers van de ruiten, onder de rubbers van de achterschermen, in de slagen van de portieren en felsrandjes, je spuit dat, dat begint wat te schuimen en te borrelen en kruipt in de diepste gaatjes, is op basis van lamswolvet en werd ooit ontwikkeld om zeewatertanks mee roestvrij te houden, en is sedert een paar jaar op de markt voor oldtimers roestvrij te houden ... kost 11 euro voor een bus en ge kunt voor 1 euro een lange slurf mee bestellen om in moeilijke hoeken te raken ...
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 96 update: Dubbele Weber 38 DGMS +
Dank voor de tip. Ik zal er eens naar kijken.
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 96 update: Nieuwe velgen
Ze zitten er eindelijk onder (
) en gelijk voor 2 jaar weer APK. De kapjes heb ik matzwart gespoten en voorzien van een Saablogostickertje. Staat beter dan die glimmende centercaps. Ik heb toch maar de banden van de Soccerballs over laten zetten. Die rijd ik eerst wel op. Inmiddels zitter er ook 4 nieuwe Bilsteins onder, de oude dempers waren op. Ik moet er nog aan wennen, het is echt behoorlijk stug, maar het sturen en bochtenwerk is top. Zaterdag rijden we de SVAR (Stelling van Amsterdam Rally)





Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- Peter Veeke
- Donateur 2016 + 2017 + 2018 + 2019
- Berichten: 279
- Lid geworden op: di 09 mar, 2004 19:51
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Saab 96 update: Nieuwe velgen
Complimenten ! En idd een goed idee om die center caps zwart te maken
Peter
Peter
95v4-69