Ik moet zeggen dat de lekkage nog niet is opgelost. Wel weet ik wat er verder nog te doen is.
De oorspronkelijke lekkage heeft wel in het voorraam rubber/afdichting gezeten denk ik. Dat hebben jullie dus goed opgelost. Wel vermoed ik dat er al wat roest was ontstaan en zelfs een klein gaatje. Moeilijk te zien gaatje want veel van de coating bleef op zijn plek zitten. Door dat gaatje zal ook weer wat vocht zich naar binnen hebben gewerkt.
Doordat dat vocht zich naar binnen kon werken en verder ook gevangen werd onder de coating heeft het stiekem best wel wat roest schade veroorzaakt. Het kan best dat het 2 jaar geleden al een heel eind in gang was gezet maar nog niet zichtbaar. Veel keurmeesters kijken eerst naar tekenen van roest voordat ze erop gaan kloppen en zo kan het weleens gemist worden.
Dat stuk is nu helemaal verholpen in ieder geval.
Er blijft bij stevige regen nog wel een lekkage en die heeft te maken met het ventilatiesysteem. Water dat in of langs het rooster komt onderaan het voorraam drupt soms op de vloer. Daar moet ik nog eens verder naar kijken. Maar gelukkig staat Knut altijd droog en goed geventileerd geparkeerd dus verdampt het eventuele regenwater voordat het een probleem geeft.
20201101_120329 by
M R, on Flickr
Knut heeft wel al zijn voorlopig laatste ritje van het jaar achter de rug. Nog even goed warmgereden, banden opgepompt en de tank gevuld. De voorwaarde van de verzekeraar is dat ik van 1 December tot 1 Maart er niet mee mag rijden. En verder laat November niet heel veel mooi weer meer zien lijkt het. Alsnog heb ik sinds aanschaf toch nog 4x een benzine tank leeg gereden dus we zijn nog best aardig veel op pad geweest naar verhouding. Met de Corvette en de Alfa heb ik net aan 1 tank leeg in het hele jaar.
Eind van de maand komt nog wel de taxateur langs voor de verzekering en ook Knut zal dan beoordeeld worden. Ik ben benieuwd.