En toen was het seizoen toch echt al weer afgelopen. Knut heeft best wat kilometers kunnen maken en blijft een heel erg prettig rijdende klassieker. Qua evenementen is het wat rustig geweest natuurlijk (veel vielen ook uitermate ongelukkig) en veel gepoetst is er dan ook niet. Na alle onderhoud zaken is Knut ook helemaal naar tevredenheid. Eigenlijk is het alleen de banden nog die ik graag vervangen wil (wat aan het uitdrogen en eentje loopt ook heel langzaam leeg) en dan meteen de velgen opknappen. Verder geeft het stuur af met herfstig vochtig weer kwam ik achter.. dat wordt nog even een klein klusje.
Ik zag dat intSaab in Luxemburg zou zijn komende zomer. Dat is niet zo gek ver weg en daarbij ben ik redelijk thuis in Luxemburg, ik heb er een jaar gewoond. Dit jaar is onze camper afgeleverd dus met de camper achter de 96 aan rijdend zou dit weleens leuk kunnen zijn om te bezoeken.
Bij een evenement van Elk Merk Waardig (met iets zachte banden

)

Allebei groen en met een V-motor voorin. Verder toch weinig overeenkomst gevonden met de Benz
En verder mocht Knut nog even langs voor de definitieve afstelling van de autochoke. Nu zijn er immers sinds de revisie voor het eerst pas weer koude dagen/nachten.

Net een dag voordat we Knut ophaalden was er een (Chrysler) Imperial opgehaald. Die deelde de interieur en exterieur kleurstelling van Knut maar was 2x zo lang. Buiten veel Fiat en Citroen stonden er (toevallig ook allemaal groen) nog een oude BMW, een Reliant en Lancia Thema (een 8.32 en een turbo). Knut is echter op het moment de enige 96 in onderhoud daar en ze zijn er erg weg van. De Classic 900 en nieuwer zien ze vaker maar een 96 is dan toch weer heel anders.
Maar nu weer op stal met alle vloeistoffen op peil, goed lucht in de banden en de accu afgekoppeld. Verder het laatste beetje benzine bewust zonder loodvervanger. Bij Alfa Romeo zijn we in de club erachter gekomen dat er nog weleens zout afzettingen (uit de loodvervanger) in de carburateur vormen tijdens de winterstalling. Oftewel voor de winterstalling aftanken zonder loodvervanger (en zo min mogelijk ethanol) en een stukje rijden. Na de winterstop dan meteen loodvervanger in die tank erbij gooien. Dan rij je net een paar kilometer zonder die loodvervanger maar heb je minder carburateur problemen.