Koplamp rechtsvooraan
-
Willem99
- Geregistreerd lid
Koplamp rechtsvooraan
Hallo,
Mijn koplamp rechtsvooraan werkt sinds gisteren niet meer. Heb net het lampje vv maar is geen oplossing. Pinker rechts brandt wel.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wat probleem kan zijn?
Alvast bedankt.
Saab groeten
Willem
Mijn koplamp rechtsvooraan werkt sinds gisteren niet meer. Heb net het lampje vv maar is geen oplossing. Pinker rechts brandt wel.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wat probleem kan zijn?
Alvast bedankt.
Saab groeten
Willem
-
silvandam
- Donateur (3x)

Re: Koplamp rechtsvooraan
Je zou de fitting even licht kunnen opschuren en dan weer testen. Het wil nog wel eens voorkomen dat deze gecorrodeerd is.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Even meten op de stekker of je daar wel spanning hebt. Massa ook even checken. Koplampen zitten op gescheiden zekeringen, is die nog heel?
-
Willem99
- Geregistreerd lid
Net nog geprobeerd. Groot licht werkt wel, gewoon dimlicht niet...
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Stadslichten zitten anders
De zekeringen in een 99 zijn vermoedelijk het grootste probleem, 1 x in de 2 jaar vervangen voor nieuwe
Wat ook kan, de stekker die je op de lamp drukt, kun je er heel gemakkelijk naast steken. De stekkers lopen nogal eens een soort van smelt schade op en daardoor druk je de 3 stekkertje in de houder er niet goed op
Ooit een flink aan het klooien geweest omdat beide dimlichten het niet deden, toen was ik het zat en heb de gehele zekering houder kast maar eens aangepakt, wat bleek, beide dimlichten waren defect
De zekeringen in een 99 zijn vermoedelijk het grootste probleem, 1 x in de 2 jaar vervangen voor nieuwe
Wat ook kan, de stekker die je op de lamp drukt, kun je er heel gemakkelijk naast steken. De stekkers lopen nogal eens een soort van smelt schade op en daardoor druk je de 3 stekkertje in de houder er niet goed op
Ooit een flink aan het klooien geweest omdat beide dimlichten het niet deden, toen was ik het zat en heb de gehele zekering houder kast maar eens aangepakt, wat bleek, beide dimlichten waren defect
-
Johan96V4
- Geregistreerd lid
Er staat in vorig bericht 99, ik neem aan dat het over een 96 gaat?
Over de smeltende stekker van de koplamp: dat kwam bij mijn 96 door slecht contact.
Ik heb precies dezelfde stekkers nieuw kunnen kopen bij een Volvo webshop. Zonder de metalen stekers die er in geklikt zitten, die kon ik met een schoevendraaiertje (lipje op steker indrukken) uit de oude stekkers halen. Vervolgens opschuren voor goed contact en in de nieuwe stekkers steken. Enfin, hopelijk kan iemand er een keer wat mee.
Groeten, Johan
Over de smeltende stekker van de koplamp: dat kwam bij mijn 96 door slecht contact.
Ik heb precies dezelfde stekkers nieuw kunnen kopen bij een Volvo webshop. Zonder de metalen stekers die er in geklikt zitten, die kon ik met een schoevendraaiertje (lipje op steker indrukken) uit de oude stekkers halen. Vervolgens opschuren voor goed contact en in de nieuwe stekkers steken. Enfin, hopelijk kan iemand er een keer wat mee.
Groeten, Johan
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ja , dat wist ik nog niet van die stekkers bij de Volvo shop , ga eens zoeken
Weet je de correcte site nog?
Of het een 96 of 99 betreft maakt volgens mij niet uit, kunnen hetzelfde probleem hebben, ze hebben dezelfde lampen en type zekeringen. Alleen bij een 99 komt het volgens mij vaker voor.
Weet je de correcte site nog?
Of het een 96 of 99 betreft maakt volgens mij niet uit, kunnen hetzelfde probleem hebben, ze hebben dezelfde lampen en type zekeringen. Alleen bij een 99 komt het volgens mij vaker voor.
-
Johan96V4
- Geregistreerd lid
De koplampstekker voor de Saab96 is gelijk aan Volvo part 958211.
Op diverse volvo sites te bestellen. Ik heb m jaren terug bij Scandcar besteld.
Op diverse volvo sites te bestellen. Ik heb m jaren terug bij Scandcar besteld.
-
Willem99
- Geregistreerd lid
Dank u allemaal. Ik heb de zekering vervangen, contractjes opgepoetst en alles werkte terug.
-
sveziateam
- Geregistreerd lid
heb hetzelfde euvel; rechterkoplamp doet allen het grootlicht.
Nu wil ik de volvo connector monteren, maar aan de rechterzijde is weinig ruimte.
hebben jullie tips om deze nieuwe connector netjes aan te sluiten, zonder de halve voorkant te demonteren?
grtzz
Nu wil ik de volvo connector monteren, maar aan de rechterzijde is weinig ruimte.
hebben jullie tips om deze nieuwe connector netjes aan te sluiten, zonder de halve voorkant te demonteren?
grtzz