Het begon met deze advertentie:
soeteboom95 schreef: ↑ma 14 dec, 2020 11:21
Beste forum-ers.
Met spoed in de verkoop: witte saab 95 uit 1972, apk tot 2022, opknapper.
Auto staat op straat geparkeerd (Amsterdam), afgelopen weekend is er een rechter achterraam in geslagen en een paar weken geleden heeft iemand een deuk in het rechter voorspatbord gemaakt. Om erger te voorkomen moet de wagen met spoed weg!
Extra info:
Ik heb hem ca 15 jaar geleden gekocht. In de begin jaren heb ik er dagelijks in gereden en stond ie ook droog en warm in een garage. Na een aantal jaar heb ik bij Harm van der Laan er een 'nieuwe' gereviseerde motor in laten zetten omdat de oude op was. Deze draait tot op heden als een zonnetje.
Hij rijdt en schakelt goed en ook de vrijloop doet het. Het enige is dat waarschijnlijk de werkcilinder van de koppeling niet altijd subtiel functioneert Een paar jaar terug is de motor er nog eens uit geweest en zijn de koppelingsplaten vervangen en is ok de gaffel gereviseerd.
De remmen zijn als laatste aangepakt (2 jaar geleden) - maar nog niet helemaal met succes. Bij het remmen gaat het waarschuwingslampje wel eens branden. Mogelijk heeft dit te maken met het een klein beetje lek zijn van de rembekrachtignings-trommel of dat de handrem iets moet worden bijgesteld. Hij lekt verder geen remvloeistof.
De buitenkant heeft het nu zwaar omdat ie nu al ca 10 jaar buiten staat. De portieren hebben de bekende plekken bij de ramen en ook aan de onderkant van de deur zit roest. Er zitten ook roestpunten bij de achter schermen maar ik heb het idee dat dit nog lokaal is.
De sierstrips op de deuren zijn er af, maar ik heb ze nog wel.
Bij de laatste apk is er aan de voorwielophanging rechts gelast. Waarschijnlijk zullen er nog wat meer slechte plekken zichtbaar worden als je gaat krabben.
Het interieur is inmiddels ook bijna 50 jaar oud. Voor is de bekleding redelijk, achter is het slecht. Het derde achterbankje is er wel. Ik rij met een oud stuur uit de tweetakt tijd omdat ik die mooier vond.
(..)
De wagen heeft dus wat liefde en aandacht nodig waarschijnlijk is er nog wel iets moois van te maken.
Stuur me een persoonlijk bericht, dan stuur ik wat extra foto's of doe een bod.
Afbeelding
Het eerste stuk van deze thread is verwijderd en vanaf deze post gaat het verder:
En hij komt naar Utrecht

op de foto's gekocht, zonder proefrit