Enige vereisten waren er wel, rijden, APK, kleine knippers en als het kan chromen bumpers en niet rood, en geen onbeperkt budget.
Het aanbod op dat moment was vrij karig, dus ik plaatste een gezocht advertentie op de Saabclub site, en dacht tegelijkertijd, daar hoor ik nooit meer wat van...
Dat heb ik geweten, meerdere mensen belden of mailden dat ze wel een 96 voor me hadden, een kleine opsomming;
Een oranje 96, die niet door de APK kwam en dus maar weg moest.

Een verona groene, die met donor onderdelen van 2 andere verona groene auto's zou komen, maar ook daar (veel)laswerk

Verder nog 2 of 3 gerestaureerde auto's die ver boven het budget uit gingen.
In Apeldoorn stond dan nog de groene 96, maar grote knippers en dikke bumpers, reed prima, maar ja toch verder zoeken.
Uiteindelijk naar Tiel gereden om een Belgische import auto te bekijken. De auto was inmiddels al voorzien van een NL kenteken en zou nog APK krijgen.
De auto liep op dat moment alleen heel kort, vanwege oude benzine en remmen die niet goed waren.
Maar, het geluid...
Nadat de auto voorzien is van wat laswerk aan de bodem, nieuwe remslangen, nieuwe banden (helaas met white-walls) nieuw wiellager en een schoongemaakte benzine tank, kon ik een ritje gaan maken. De koppeling heeft nog wat werk, maar verder reed ie goed. En vooral boven mijn verwachting vlot....
Toen ging de de gedachte toch wel, is het een standaard 1.5 of is er wellicht meer dan alleen de uitlaat aan aangepast?
De verkoper wist het ook niet. De auto is afkomstig van een Belgische dame die de auto geërfd had van haar vader die beide dochters een 96 naliet. De betreffende dame hoefde/wilde de auto niet en kwam zodoende in Tiel terecht. (althans dat is het verhaal) De auto heeft dus wel een aantal jaar stil gestaan.
Hij is niet in museum staat, maar dat hoeft ook niet, dan durf ik er niet mee te rijden
En er zijn nog genoeg klusjes en dingetjes die gedaan kunnen worden om er lekker mee te kunnen gaan rijden
Dus hier is ie dan, in zijn nieuwe huis

PS weet iemand hoe je makkelijk die white-walls kan verwijderen??