En weer door... Volgende upgrade!
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Mijn groene 96!
[tr][/tr]
Tussen de tien uur en twaalf uur positie zie je 4,5 x 15 en ET 39, verder staat er nog een hoop tekst op
Ook zie je dat de velgrand buiten de bolling van het velghart ligt inderdaad
Tussen de tien uur en twaalf uur positie zie je 4,5 x 15 en ET 39, verder staat er nog een hoop tekst op
Ook zie je dat de velgrand buiten de bolling van het velghart ligt inderdaad
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Mijn groene 96!
Net ff gekeken De 4,5” heeft nummer 7395205 ET39
Die 1528 staat er bij mij ook op
Vreemd ik vind ook nog een 4,5” gaatjes velg, ik denk dat die van een sonett 2 komen.
Die velgen hebben overigens geen rand waar de band invalt,
Hoe was het ook al weer, die rand is voor tubeless banden, of was het voor de veiligheid tegen het van de velg lopen bij lek rijden
Die 1528 staat er bij mij ook op
Vreemd ik vind ook nog een 4,5” gaatjes velg, ik denk dat die van een sonett 2 komen.
Die velgen hebben overigens geen rand waar de band invalt,
Hoe was het ook al weer, die rand is voor tubeless banden, of was het voor de veiligheid tegen het van de velg lopen bij lek rijden
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn groene 96!
Correctie, er zitten wel degelijk 2 middendempers onderredmervand schreef: Goed idee!
Overigens zit er nu geen middendempers onder. Het zijn 2 losse pijpen van voor tot achter met alleen een einddemper
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn groene 96!
Wat is hier gebeurt?!?
Lampenkapje is aan de binnenkant gesmolten, en het lampje lijkt nog intact…
Maar even een ander lampje geplaatst nu
Heeft er nog iemand een kapje voor Linksachter liggen??
Lampenkapje is aan de binnenkant gesmolten, en het lampje lijkt nog intact…
Maar even een ander lampje geplaatst nu
Heeft er nog iemand een kapje voor Linksachter liggen??
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
- Funky Dude
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6767
- Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Mijn groene 96!
Lampje verkeerd om geplaatst, dan brand het 21W remlicht ipv 5W achterlicht en wordt het te warm.
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn groene 96! - Nieuwe schokdempers
Ja dat zal inderdaad het probleem zijn geweest, stom!
Maar waarom maken ze die ook even groot…
Ondertussen is deze week eindelijk mijn bestelling uit de UK aangekomen
Nieuwe schokdempers voor de achterkant!
Voor had ik inmiddels al vervangen met een set AVO dempers die ik bij het SCN onderdelenmagazijn vond, dus achter nu ook AVO dempers
Ze zijn verstelbaar, dus ik ben benieuwd
Vanavond de eerste geplaatst, ging helaas niet zo snel als ik gedacht had maar hij zit, vrijdagavond de andere.
Nog geen tijd gehad om er mee te rijden, maar indrukken geeft al een heel ander resultaat dan aan de zijde met de oude demper
Maar waarom maken ze die ook even groot…
Ondertussen is deze week eindelijk mijn bestelling uit de UK aangekomen
Nieuwe schokdempers voor de achterkant!
Voor had ik inmiddels al vervangen met een set AVO dempers die ik bij het SCN onderdelenmagazijn vond, dus achter nu ook AVO dempers
Ze zijn verstelbaar, dus ik ben benieuwd
Vanavond de eerste geplaatst, ging helaas niet zo snel als ik gedacht had maar hij zit, vrijdagavond de andere.
Nog geen tijd gehad om er mee te rijden, maar indrukken geeft al een heel ander resultaat dan aan de zijde met de oude demper
Laatst gewijzigd door redmervand op wo 10 nov, 2021 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Mijn groene 96!
5/21 W lampjes hebben versprongen nokjes op het lampje, normaal kan het niet fout, maar wel bij een 96redmervand schreef: ↑wo 08 sep, 2021 20:57Ja dat zal inderdaad het probleem zijn geweest, stom!
Maar waarom maken ze die ook even groot…
Volgens mij steek hij dan te ver naar voren.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn groene 96!
Ja dat is dus hier ook gebeurt, lampje kwam blijkbaar tegen het lamp’glas’…
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Mijn groene 96! - nieuwe wielen :)
Vorige week vrijdag een uitje gehad naar het mooie rally-dorp, Hellendoorn
Daar heb ik bij Joost een set verbrede velgen inclusief zgan banden gepast en direct maar gekocht
Ik heb er nog wel iets werk aan, want op rotondes en scherpe bochten (of met 4 velgen en banden achterin) loopt het achter een beetje aan.
Al maken de nieuwe achterdempers wel verschil, scheelt al een stuk met de oude, versleten dempers
Staat gaaf toch??
Daar heb ik bij Joost een set verbrede velgen inclusief zgan banden gepast en direct maar gekocht
Ik heb er nog wel iets werk aan, want op rotondes en scherpe bochten (of met 4 velgen en banden achterin) loopt het achter een beetje aan.
Al maken de nieuwe achterdempers wel verschil, scheelt al een stuk met de oude, versleten dempers
Staat gaaf toch??
Laatst gewijzigd door redmervand op wo 10 nov, 2021 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Mijn groene 96!
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Mijn groene 96!
Ja die of toch deze
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Mijn groene 96!
Vandaag eindelijk weer eens de energie én tijd gevonden om aan de 96 te gaan sleutelen. Dit keer niet zozeer voor de mooi of voor de fun, maar uit noodzaak...
De aandrijfassen sproeien tijdens het rijden nogal wat versnellingsbak olie in het rond, dus ik ga kijken of dat met het vervangen van de keerringen in de bak op te lossen is.
En als ik dan toch bezig bent daar, pak ik ook de bovenste fuseekogels mee (RV was al een aandachtspunt op de APK, dus soort van noodzaak).
Aangezien het de eerste keer is begin ik maar linksvoor waar ik de meeste ruimte heb (voor het bereiken van de keerring). Ik kwam er al snel achter dat er toch wel wat brute kracht nodig was om alles los te krijgen... Gelukkig kwam al het nodig los en kon ik net nog, met mijn aangepaste veerklemmen, de bovenste fusee wisselen voor een nieuwe.
De volgende stap is om de aandrijfas eruit te halen en daarna de keerring wissel.
Het eerste succesje was er, dus de rest zal ook wel lukken
De aandrijfassen sproeien tijdens het rijden nogal wat versnellingsbak olie in het rond, dus ik ga kijken of dat met het vervangen van de keerringen in de bak op te lossen is.
En als ik dan toch bezig bent daar, pak ik ook de bovenste fuseekogels mee (RV was al een aandachtspunt op de APK, dus soort van noodzaak).
Aangezien het de eerste keer is begin ik maar linksvoor waar ik de meeste ruimte heb (voor het bereiken van de keerring). Ik kwam er al snel achter dat er toch wel wat brute kracht nodig was om alles los te krijgen... Gelukkig kwam al het nodig los en kon ik net nog, met mijn aangepaste veerklemmen, de bovenste fusee wisselen voor een nieuwe.
De volgende stap is om de aandrijfas eruit te halen en daarna de keerring wissel.
Het eerste succesje was er, dus de rest zal ook wel lukken
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Mijn groene 96!
Je hebt wel geluk gehad, geen idee of je het beveiligd hebt, maar de veer schotel kan eraf schieten als je de bouten eruit hebt.
Zie wel een sjor bandje , maar of je hem daar voor bedoeld hebt?
Als je de aandrijf klossen eruit hebt, moet je even naar de status kijken, (slijt groef en uitbolling)
De buitenring eraf persen, 90 graden verdraaien en er weer op persen.
En links in rechts monteren en rechts in links, dan zijn ze bijna als nieuw
Zie wel een sjor bandje , maar of je hem daar voor bedoeld hebt?
Als je de aandrijf klossen eruit hebt, moet je even naar de status kijken, (slijt groef en uitbolling)
De buitenring eraf persen, 90 graden verdraaien en er weer op persen.
En links in rechts monteren en rechts in links, dan zijn ze bijna als nieuw
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- 72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Re: Mijn groene 96!
Ja, geluk gehad...
De manier waarop dat sjorbandje vast zit (om de bovenkant van de veer, achter de stuurstang langs en dan om de aandrijfas?), houdt de veerschotel niet echt vast, maar misschien zie ik het verkeerd.
Om de veerdruk van de fuseekogel te halen moet je een veerspanner gebruiken.
De manier waarop dat sjorbandje vast zit (om de bovenkant van de veer, achter de stuurstang langs en dan om de aandrijfas?), houdt de veerschotel niet echt vast, maar misschien zie ik het verkeerd.
Om de veerdruk van de fuseekogel te halen moet je een veerspanner gebruiken.
MH
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
- redmervand
- Donateur (6x)
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn groene 96!
Het bandje zit er ook niet om de veer op z’n plek te houden. Er staat nog een assteun onder de as, dat werkte beter dan het bandje
Het is allemaal prima gelukt, de veerklemmen deden hun werk, en de fuseekogel kwam er goed uit zonder dat er ook iets verschoof.
Het is allemaal prima gelukt, de veerklemmen deden hun werk, en de fuseekogel kwam er goed uit zonder dat er ook iets verschoof.
Saab 9000 CS 2.3 my '96 in Java Black
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
Saab 99 GL 5sp. my '83 in Cherry Red
Saab 96 '72 in Tyrolergrön