En weer door... hij gaat weer!
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Was de motor toen warm? Kan ook een luchtbel (vapour) in de benzinetoevoer zijn als het om een warme motor gaat. Heb je een brandstofslang verlegd? Zit er een soort van warmte isolator-laag (kweenie hoe dat heet) tussen de carb en het inlaatspruitstuk? Luchtfilter op de zomerstand?
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
redmervand
- Donateur (6x)

- Berichten: 1935
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
En weer door... Vreemde haperingen
Motor is dan warm ja, en het probleem wordt gaande weg alleen maar erger.
Benzineslangen lopen de originele weg, laatste deel vanaf de pomp is met staal omwonden.
Sportfilter gemonteerd, dus geen zomer/winter stand
Vlotterkamer lijkt ook prima op niveau als ik hem openmaak.
Isolator blok zit er tussen maar merkte wellicht toch een vacuümlek aan de voet van de carb/isolatorblok.
Moeren nog eens aangedraaid maar lek blijft wat bestaan
Benzineslangen lopen de originele weg, laatste deel vanaf de pomp is met staal omwonden.
Sportfilter gemonteerd, dus geen zomer/winter stand
Vlotterkamer lijkt ook prima op niveau als ik hem openmaak.
Isolator blok zit er tussen maar merkte wellicht toch een vacuümlek aan de voet van de carb/isolatorblok.
Moeren nog eens aangedraaid maar lek blijft wat bestaan
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
- Berichten: 134
- Lid geworden op: vr 22 dec, 2023 3:12
- Regio: France - Frankrijk
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Lek en soort filter = armlopen als hij warm is
-
Funky Dude
- In memoriam †
- Berichten: 6913
- Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld? En staan ze nog goed?
Wil je het communisme steunen? Koop Chinese meuk!
-
redmervand
- Donateur (6x)

- Berichten: 1935
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Het filter zal niet veel verschil maken, want met of zonder resultaat is het zelfde.
Kleppen zijn Helvoirt jat december het laatst gesteld, toen deze carb met inlaatspruitstuk gemonteerd werd.
Daarna werd dit probleem voor het eerst na een lange rit begin maart ervaren.
Kleppen zijn Helvoirt jat december het laatst gesteld, toen deze carb met inlaatspruitstuk gemonteerd werd.
Daarna werd dit probleem voor het eerst na een lange rit begin maart ervaren.
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: En weer door... Vreemde haperingen
En als je teruggaat naar een andere carb? De oude?
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Heb je een elektrische benzinepomp onder de achterbank?
MH
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
-
redmervand
- Donateur (6x)

- Berichten: 1935
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Oude carb was een Weber 34ICH, maar een enkele, dit is een dubbele en dus een ander spruitstuk, als het echt niet gaat is dat een optie, maar deze 96 zou ook gewoon met een 32/36 moeten kunnen lopen.
Saabje heeft nog een gewone benzinepomp overigens, dus geen elektrische aanpassing.
Saabje heeft nog een gewone benzinepomp overigens, dus geen elektrische aanpassing.
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Als ik het zo lees, heb je vanaf maart problemen. Is de Weber nieuw? In maart was het niet echt warm buiten.
Moet de pomp meer brandstof leveren voor deze carburateur? Zo ja, is die daar dan toe in staat? Misschien helpt het ook om de brandstofleiding vanaf de tank eens door te blazen. Kort gezegd: alles optimaliseren.
Moet de pomp meer brandstof leveren voor deze carburateur? Zo ja, is die daar dan toe in staat? Misschien helpt het ook om de brandstofleiding vanaf de tank eens door te blazen. Kort gezegd: alles optimaliseren.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Funky Dude
- In memoriam †
- Berichten: 6913
- Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Eerder meldde ts dat de bougies wat zwart werden, dan lijkt een tekort aan benzine niet waarschijnlijk.
Ik zou toch de kleppen nog eens checken.
Ik zou toch de kleppen nog eens checken.
Wil je het communisme steunen? Koop Chinese meuk!
-
Alex B
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Wat is de sproeierbezetting van de DGV?
Alex
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate
-
redmervand
- Donateur (6x)

- Berichten: 1935
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Dit is de huidige bezetting, na wat proberen eind vorig jaar begin dit jaar


Saab 96 '72 in Tyrolergrön
-
theun
- Donateur (3x)

- Berichten: 3101
- Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Bobine? Ontsteking? Bobine en warmte kan ook gedoe geven toch?
Ah, ik lees nu dat die tip al voorbij kwam. Toch zou ik die alsnog niet uitsluiten. Nieuwe bobines kunnen ook kapot zijn…
Ah, ik lees nu dat die tip al voorbij kwam. Toch zou ik die alsnog niet uitsluiten. Nieuwe bobines kunnen ook kapot zijn…
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997
-
redmervand
- Donateur (6x)

- Berichten: 1935
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Heb 2 bobines geprobeerd op zowel de elektronische als de puntjes ontsteking, beide geven hetzelfde resultaat... 
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
-
Alex B
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: En weer door... Vreemde haperingen
Ik ken dit topic niet uit m'n hoofd, maar als je motor een 1,5 is zonder tuning als een snellere nokkenas en grotere kleppen is de bezetting m.i. aan de ruime kant. Het lijkt mij niet dat je daardoor last van bokken krijgt, maar wel van zwarte bougies. Welke emulsiebuizen zitten er in?
Wat doet de motor precies als ie bokt? Is het als je met gelijkmatige snelheid rijdt? Komt het bij bepaalde snelheden/toerentallen voor? Gaat het over als je als ie bokt gas bij geeft? Zijn alle electrische contacten en aardpunten schoon? Geen losse schotten in de einddemper?
Alex
Wat doet de motor precies als ie bokt? Is het als je met gelijkmatige snelheid rijdt? Komt het bij bepaalde snelheden/toerentallen voor? Gaat het over als je als ie bokt gas bij geeft? Zijn alle electrische contacten en aardpunten schoon? Geen losse schotten in de einddemper?
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate