25 jaar geleden: eerste Sonett treffen
-
Ronnes
- Donateur (2x)

25 jaar geleden: eerste Sonett treffen
Al rommelend tussen oude foto's (wat moet een mens anders op zo'n uitgeregende dag) kwam ik erachter dat het alweer 25 jaar geleden is dat het eerste Sonett-treffen gehouden werd. Zeventig uitnodigingen werden toen verstuurd, waarop 31(éénendertig!) inschrijvingen voor de meeting volgden. Omdat de uitnodigingen ver op voorhand zijn verstuurd en waarschijnlijk ook omdat er geen bevestigingen zijn gegeven, daagden er op 28 april 1996 "slechts" 23 Sonetts op op de eerste Benelux Sonett-meeting in het Belgische Wortel, vlak bij de Nederlandse grens.

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: 25 jaar geleden: eerste Sonett treffen
Ja, ik kan me die dag nog herinneren... Ik heb ook nog ergens foto's. 
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Moet er niet weer een komen?! 
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ja, zou leuk zijn. Maar iedereen heeft het tegenwoordig druk en moet op drie plaatsen tegelijk zijn. Ik lees net dat de 95/96 meeting in Zwolle op eerste Pinksterdag om die reden ook is uitgesteld.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Met een jaar van te voren plannen moet dat wel te verhelpen zijn, toch?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Zou moeten lukken. Als je plannen moest hebben: Clement Maussen en Johan van Halbeek (SCN regio Limburg) hebben ook al enkele jaren plannen in die richting, maar toen was er IntSaab in Nederland, en dan kwam corona, en dan... Misschien moet je hen maar eens contacteren.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Was jij er toen ook bij? Volgens mijn gegevens was jij er een eerste keer in 2000, op de 3de meeting in Arendonk.72sonett3 schreef: ↑zo 16 mei, 2021 21:36Ja, ik kan me die dag nog herinneren... Ik heb ook nog ergens foto's.![]()
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Die met die pet, Hans?
Later in nl op een onderdelendag
Later in nl op een onderdelendag

-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Volgens de Opendata bij de RDW staan in Nederland nog 92 Sonett's (II en III) geregistreerd. Waarschijnlijk niet allemaal nog rijdend, maar toch. Zou toch leuk zijn om er een stuk of 50 bij elkaar te krijgen.
Was trouwens nog een heel gedoe om die 92 stuks te vinden. De RDW heeft van de 'handelsbenaming Sonett' echt een potje gemaakt. Kwam ook Sonnett, Sonnet en Sonet tegen
met diverse verschillende toevoegingen V4 11, II, 2 en 3 etc en natuurlijk Utenpolle 
Was trouwens nog een heel gedoe om die 92 stuks te vinden. De RDW heeft van de 'handelsbenaming Sonett' echt een potje gemaakt. Kwam ook Sonnett, Sonnet en Sonet tegen
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
In ieder geval moeten we het proberen!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Nu je het zegt... Jouw foto's komen mij wel bekend voor en ik dacht zeker te weten dat ik er was, maar ik heb even bij de RDW gekeken en de datum tenaamstelling van mijn Sonett is 04-04-2000, ik kan er in 1996 dus niet met de Sonett geweest zijn, misschien met de (ex) '79 96.Ronnes schreef: ↑zo 16 mei, 2021 22:26Was jij er toen ook bij?
Van Arendonk heb ik geen herinnering... Zal de leeftijd wel zijn...
Edit;
Ik heb de schoenendoos met foto's omgekeerd en kwam deze tegen;

De rechtse gele Sonett is van mij (op het dak staat het R/C model van een Sonett II)

De datum achter op de foto's is 17 juni 2000 (toen zijn ze afgedrukt), dus dit zal in Arendonk geweest zijn.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, de mijne is een SONNETT IIITurbobakk schreef: ↑ma 17 mei, 2021 19:52... De RDW heeft van de 'handelsbenaming Sonett' echt een potje gemaakt.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Ja hier ook!
Wel met een V4 er achter
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Ik heb er afgelopen zomer, nadat het ding als EV werd goedgekeurd, heeel goed mee zitten kijken op het scherm. Na 3x vragen, vervolgens toch Sonnet typen
... “ho stop” kunnen roepen voordat het in tha system ging... daarna is het niet meer aan te passen!
Gna gna, die van mij is “Sonett III Utenpolle” geworden.
Enne ... als er weer een Sonett treffen is, dan ben ik daar zéker bij! PS uiteraard ook de Belgische Sonetts!!
Gna gna, die van mij is “Sonett III Utenpolle” geworden.
Enne ... als er weer een Sonett treffen is, dan ben ik daar zéker bij! PS uiteraard ook de Belgische Sonetts!!
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Eigenaardig, want de derde Sonett-meeting was op zondag 2 juli. Omdat de (privé-)locatie van de eerste meeting niet meer mogelijk was, hebben we de meeting laten plaatsvinden op "Coppa Bella Machina", een oldtimertreffen. De deelnemers kregen een rallyplaat en een zakje met producten van sponsor Innotect. Rallyplaat (met datum) hangt nog steeds tegen mijn garagepoort. Er waren die dag 20 Sonetts aanwezig.72sonett3 schreef: ↑ma 17 mei, 2021 20:30De datum achter op de foto's is 17 juni 2000 (toen zijn ze afgedrukt)