Ik blijf maar tobben met de Simons uitlaat en met name het voorste deel: de bevestiging van de bochten L en R aan de motor in combinatie met de koppeling van L en R onder het front. Na 1e montage had dat tot gevolg dat ik de koppeling van de L en R pijpen niet ver genoeg over elkaar kreeg en daardoor niet gasdicht.
In de 2e poging had ik eerst de koppeling gemaakt en daarna met veel pijn en moeite de bochten op de motor gekregen. Is me niet helemaal gelukt, ik heb de koppeling toch iets moeten lossen. Zo zit het nu, in ieder geval gasdicht maar nog niet ideaal: bocht R komt te dicht tegen de zijkant (bumpersteun?). Als het blok wat beweegt levert dat nu wat resonanties en gebonk op. Geen idee hoe ik dat beter krijg want er staat nu al zoveel kracht op het pijpwerk. Bestaan er soms dunnere uitlaatpakkingen? Dat zou net wat meer ruimte geven. Ik zit ook al te denken om beide bochten via een eigen pijp naar de middendemper te voeren en daar met een V-stuk te koppelen. Iemand suggesties?
Montagevolgorde Simons uitlaat
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Montagevolgorde Simons uitlaat
Heb je de originele conische tussenstukjes op de cilinderkop er ook op zitten ?? Ik heb er recent een op de 95 gezet en past probleemloos.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

waar past het niet? onder een 96 of onder een sonnet?
Bij de Sonett ligt de motor iets lager
maar het blijft een K ding, gewoon de tijd nemen.
Heb je hem er straks onder krijg je bij 80 een vracht resonatie.
Ik heb hem er nu een jaar of 25 eronder hangen en diverse malen gerepareerd/gelast en de ophanging veranderd. nu is de achterdemper slecht.
Ik ga over op eigenbouw en ik denk ook 1 maatje groter.
Simons is 44 buitenwerks (onder de Sonett heb ik 48 als downpipe) en mijn uitlaat poort bij de 96 is binnenwerks 44 mm
(de stippellijn is standaard)
en dan wordt het niet meer zoals bij de simons maar met een V die onder de auto bij elkaar komt

Bij de Sonett ligt de motor iets lager
maar het blijft een K ding, gewoon de tijd nemen.
Heb je hem er straks onder krijg je bij 80 een vracht resonatie.
Ik heb hem er nu een jaar of 25 eronder hangen en diverse malen gerepareerd/gelast en de ophanging veranderd. nu is de achterdemper slecht.
Ik ga over op eigenbouw en ik denk ook 1 maatje groter.
Simons is 44 buitenwerks (onder de Sonett heb ik 48 als downpipe) en mijn uitlaat poort bij de 96 is binnenwerks 44 mm
(de stippellijn is standaard)
en dan wordt het niet meer zoals bij de simons maar met een V die onder de auto bij elkaar komt

-
schimmjc
- Geregistreerd lid
Ja, die zitten er tussenLuud schreef: ↑di 25 mei, 2021 14:25Heb je de originele conische tussenstukjes op de cilinderkop er ook op zitten ??
een 96turbopilot schreef: ↑di 25 mei, 2021 15:03waar past het niet? onder een 96 of onder een sonnet?
Ja, vind ik ook. Gelukkig is de 96 zojuist apk goedgekeurd!maar het blijft een K ding, gewoon de tijd nemen.![]()
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Ik heb de mijne nu zo'n 30 jaar geleden onder de 96 gehangen en dat ging zonder al te veel problemen. Een standaard voorpot is veel lastiger. Om resonantie tegen te gaan heb ik extra steunen aan de voorkant gemonteerd. Moet je wel doen op het punt voorin de voetenruimte waar drie plaatdelen over elkaar zitten, anders resoneert het alleen maar meer. Beste is een flexibel stuk er tussen zetten.
Alex
Alex