Bericht
door MvR » za 23 okt, 2021 19:04
'Achter de schermen' was ik al een tijd aan het zoeken naar een vervanger voor mijn verkochte Porsche. Ik had al het nodige op de korrel gehad, maar telkens viel het weer af. BMW 02s, Ford Cortina/Lotus (ja, een echte), Lancia's, Alfa's. Overal was wel wat mee.
Daarbij: ik had al meerdere keren een 96 gehad, dus ik weet waar ik op moet letten. En ik weet hoe ik er aan moet sleutelen. Dat het nu een 95 is geworden, komt omdat ik die nog nooit gehad had en ik in het 'buitegebied' woon, waardoor het wel eens handig is om iets mee te kunnen nemen (vandaag nog: diervoeding in groothandel-verpakking). Ik heb de bak ook bekleed met een uitneembare, antislip rubbermat, zodat alles daaronder tip-top in orde blijft.
De kleur: mijn vorige twee Saabs waren rood. Mijn vrouw zei: "Niet weer een rode!" Ik vind bijna alle groene kleuren lelijk (niet alleen van Saab!) en verder heeft Saab die jaren een paar heel beroerde kleuren geleverd als ik eerlijk ben... Deze gele is daarop een uitzondering. Het is sowieso een opvallende auto vanwege het model. Die mag ook wel in een opvallende kleur. En, ik vind geel een mooie kleur op (sommige) auto's. Bijvoorbeeld de eerste serie Japanners die in die tijd (70'er jaren) naar NL kwamen of de Triumph TR6. Een groen interieur vind ik dan wel weer mooi! Zoals ooit in de Alfa 156 die mijn vrouw als leaseauto had en nu ook weer in mijn 95 zit. Overigens is het interieur in België opnieuw gestoffeerd met Mercedesmateriaal dat precies past bij het origineel van Saab uit MY73.