Elektrische stuurbekrachtiging; vragen, vragen
Geplaatst: do 17 feb, 2022 1:24
Wat ik al een tijd vermoedde, is onlangs met een diagnose bevestigd: ik heb artrose in beide handen, beide duimen. Kort gezegd: ik kan geen dekseltje meer van een jampot draaien. En het zal niet beter worden de komende jaren. Werken in het bos wil nog wel met de hulp van een soort spalken + handschoenen. Net als sleutelen. Maar autorijden is heel lastig met die 'stukken schild met klittenband' om je handen... Je hebt niet echt meer het gevoel dat je controle hebt over het stuur.
Ik merkte vóór de winter dat het rijden in mijn TR3A bepaald pijnlijk werd als ik langere stukken reed. De TR stuurt nog zwaarder dan de 95 - en heeft meer stuuruitslag nodig om hetzelfde bochtje te maken. Dus da's nog harder werken. Uiteindelijk reden om te kiezen voor een modificatie: elektrische stuurbekrachtiging in deze auto's. Vloeken in de kerk? Ja, wellicht. Maar in mijn geval noodzaak als ik langer van mijn klassiekers wil genieten. Dus die discussie ga ik niet voeren (mogen anderen wel doen, natuurlijk!).
Maar dan, wat is wijsheid? Ik weet dat een firma in de buurt van Tilburg zoiets levert http://ooto.eu en een firma in Leerdam: http://www.ezpowersteering.nl/language/3/1/Home.html. Met beide heb ik geen ervaring. Wel redelijke reviews op het internet. Prijsverschil? Misschien wel, maar geldt niet 'alle waar naar zijn geld'? Of weet iemand hier meer? Zijn er nog meer leveranciers? Zijn er andere technische oplossingen? Beide firma's hebben op hun pagina's voorbeelden van Saabs waarin ze hun product hebben geïnstalleerd. Eigenaren die hier bekend zijn?
Lees graag jullie reactie.
Menno
Ik merkte vóór de winter dat het rijden in mijn TR3A bepaald pijnlijk werd als ik langere stukken reed. De TR stuurt nog zwaarder dan de 95 - en heeft meer stuuruitslag nodig om hetzelfde bochtje te maken. Dus da's nog harder werken. Uiteindelijk reden om te kiezen voor een modificatie: elektrische stuurbekrachtiging in deze auto's. Vloeken in de kerk? Ja, wellicht. Maar in mijn geval noodzaak als ik langer van mijn klassiekers wil genieten. Dus die discussie ga ik niet voeren (mogen anderen wel doen, natuurlijk!).
Maar dan, wat is wijsheid? Ik weet dat een firma in de buurt van Tilburg zoiets levert http://ooto.eu en een firma in Leerdam: http://www.ezpowersteering.nl/language/3/1/Home.html. Met beide heb ik geen ervaring. Wel redelijke reviews op het internet. Prijsverschil? Misschien wel, maar geldt niet 'alle waar naar zijn geld'? Of weet iemand hier meer? Zijn er nog meer leveranciers? Zijn er andere technische oplossingen? Beide firma's hebben op hun pagina's voorbeelden van Saabs waarin ze hun product hebben geïnstalleerd. Eigenaren die hier bekend zijn?
Lees graag jullie reactie.
Menno
