Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog bar-weinig verstand van de 96 heb, maar heb de verkoper bij z'n woord genomen dat dit een vrij goed te doen project zal wezen. (uiteraard kun je het zo duur maken als je zelf wil, maar om hem in eerste instantie netjes rijdend te hebben zou redelijk betaalbaar moeten blijven.)
Bij de verkoper moest de 96 plaats maken voor een Sonett die ook maar eens afgemaakt moest worden. (erg begrijpelijk... zijn ook erg gave dingen)

Onderweg met de opstelling wel aardig wat bekijks gehad.

Maar moet toegeven dat de 96 wel iets groter was dan ik had verwacht. (is een redelijk Forse aanhanger,.. heeft ook al een 9-5 estate, en een 9000 op gestaan.)
maar zoals men kan zien is die met een 96 ook al goed vol. (de spatborden zijn er nu 'zo' even aan gehangen voor het transport. zijn nog niet uitgelijnd oid.)

Thuis was ik alvast begonnen de grille te monteren (deze had ik los er bij, in een frontplaat die helemaal vergaan was.)

Deze grille is niet origineel voor het bouwjaar had ik begrepen, maar vind hem wel een stuk mooier dan de plastic grille. Het nadeel is alleen dat deze grille dus eigenlijk neit in deze frontplaat/slotdrager past. (De spijlen aan de binnenkant van de koplampen zijn anders.) Dus of ik moet deze slotplaat aan gaan passen, of een andere zoeken.
Helaas was de lamp aan de bestuurderskant ook helemaal verroest van binnen. Dus ook hier zal ik nog een vervanger voor moeten zoeken. Ben er inmiddels ook achter waardoor dat komt, achter op de lampen zaten de rode rubber niet meer.

De motor zou al wel de nodige aandacht hebben gekregen. Ben erg benieuwt hoe die straks loopt.
In ieder geval zal als eerste deze zomervakantie de karosserie worden aangepakt. er zitten wat roestgaten bij de aandrijfas-tunnels. Als dat alles klaar is, zal de motor er weer in worden gehangen, zorgen dat die weer loopt.
En als dat dan eenmaal zo ver is, de spatborden etc er weer op, en uitlijnen. en dat zal hij eerst in de verschillende kleuren naar de keuring gaan. (Als die dan technisch goed gekeurd is, ga ik met het uiterlijk bezig.

Mijn uiteindelijke doelstelling voor de auto is geen perfect gerestaureerde & originele Oldtimer. maar een leuk rijdende auto die je, mits nodig, dagelijks zou kunnen gebruiken. (zal met mooi weer ook voor woon-werk verkeer mee gepakt kunnen worden bijvoorbeeld.) Zo zullen er dus wel meer onderdelen op komen die wellicht voor het bouwjaar niet 'kloppen', maar ik er dus wel mooi op vind staan.