Lekkage interieur Sonett

1967-1980
Plaats reactie
panhead
Geregistreerd lid

Lekkage interieur Sonett

Bericht door panhead » za 15 okt, 2022 18:49

Door omstandigheden is de Sonett permanent buiten (voorlopig). Na de regen van deze week was het interieur (de vloer bij de passagierskant en daar achter) drijfnat. Het water komt via de luchtinlaat op de motorkap naar binnen. Is dit een bekend probleem?

plexus
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Lekkage interieur Sonett

Bericht door plexus » do 03 nov, 2022 21:19

Ik ontdekte hetzelfde probleem in mijn campinggaz 96, lekte langs de blower-buis achter het dashboard kastje.
Het was te donker om verder onderzoek te doen.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 03 nov, 2022 21:49

Sonett II of III? Bij de III moet de hele neus er af om er bij te komen...
Ik zou nu eerst een stuk plastic over de luchthapper heen plakken.

plexus
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door plexus » vr 04 nov, 2022 0:51

Een 96….

Met de eerste licht bui stond ze met de neus lichtjes omhoog en kwam er water binnen. Heb ze vanavond omgedraaid.
Zojuist na een stortbui even gekeken en had verwacht dat het waterniveau in de wagen was gestegen maar alles viel mee.
Ik dacht er zelfs over na om een gat in de bodem te boren zodat het water ook weg kan……maar dat hoeft niet.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 04 nov, 2022 9:05

Bij de 96 kan het lekken langs de as van de ruitenwisser, vooral als die as vast zit in de buis en die meedraait.

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » vr 04 nov, 2022 10:38

Sonett II of III?
III. Ik heb de luchthapper afgeplakt, auto droog gemaakt en bij de volgende plensbui was het toch weer nat binnen (wel minder). Heb nu een hoes gekocht, dat helpt, maar als het een keer goed droog is zal ik de tuinslang er op zetten om de oorzaak te vinden.

plexus
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door plexus » za 05 nov, 2022 9:19

Ik heb het asje ingespoten met Brunox ”corrosion schutz”
Dit goedje laat een olieachtige film achter welke water weert en dus afdicht, blijft een half jaar zitten.
Dit spul ga ik in alle naden van de 96 aanbrengen. Is overigens te verwijderen met brunox turbospray.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 05 nov, 2022 18:16

plexus schreef:
do 03 nov, 2022 21:19
Ik ontdekte hetzelfde probleem in mijn campinggaz 96, lekte langs de blower-buis achter het dashboard kastje.
Het was te donker om verder onderzoek te doen.
Grote kans dat het via het ruitenwisserasje gaat dat door het plaatwerk naar buiten steekt. Check de staat van het rubber maar eens dat voor afdichting zorgt.

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » za 05 nov, 2022 18:27

Kijk bij de 96 ook maar even of het niet onder het voorruitrubber doorkomt. Dat komt geregeld voor.

Plaats reactie