gerammel rechtervoorwiel

1967-1980
Plaats reactie
k.strikwerda
Geregistreerd lid

gerammel rechtervoorwiel

Bericht door k.strikwerda » za 11 nov, 2006 20:29

Als de auto rijdt dan maakt hij een akelig geluid. Ook als ik de koppeling indruk bonkt het heel erg, vooral in de bochten. Het geluid komt van het rechtervoorwiel. Kan het lager stuk zijn? Aandrijfas?

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » za 11 nov, 2006 20:34

Lager, aandrijfas of homokyneet (heeft een 96 die eigenlijk al?).

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » zo 12 nov, 2006 14:34

Grote kans dat het de homokineet is (vooral omdat het in bochten erger is). Niet te lang mee blijven rijden. Als je de homokineet kapot draait heb je geen aandrijving meer (ook links niet).

Lagerspeling kun je aan het wiel voelen als de auto op de krik staat. Aandrijfassen komt niet zo gauw iets aan. Een probleem hiermee voel je eerder als schudden bij optrekken.

Waar je ook nog op kunt letten is een kapotte schokbreker of gebroken veer. Verder kunnen de rubbers van de schokbrekerbevestiging speling hebben.

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » zo 12 nov, 2006 22:24

Veel gevaarlijker dan een kapotte homokineet is een bijna kapotte homokineet. Dit heb ik eens meegemaakt met een VW Golf 2 Op de snelweg op een recht stuk begon de wagen ineens met schokken aan het stuur te trekken. Meteen afgeslagen natuurlijk maar in de bocht hield ik hem bijna niet meer.

Plaats reactie