Remmen ontluchten probleem
- Woodybouwt
- Donateur
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Remmen ontluchten probleem
Mijn 95 van 1971 heb ik voorzien van nieuwe remzuigers en remblokken in de remklauwen. Achter een remslang vervangen. Daarna met zo'n bleedset de remmen ontlucht, maar er ontstond geen remdruk. Pedaal ging tot aan het schot. Vervolgens een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd. Ook dat heeft niets geholpen. Ook niet na nog een keer extra ontluchten.
Als ik meerdere keren op het rempedaal trap, voel ik wel remdruk. Het pedaal zakt dan ook niet weg. Dus het duidt erop dat er nog ergens lucht in 't systeem zit, maar ik weet nu niet meer hoe ik dat eruit moet krijgen. Of is er een andere oorzaak?
Gr. Nico
Als ik meerdere keren op het rempedaal trap, voel ik wel remdruk. Het pedaal zakt dan ook niet weg. Dus het duidt erop dat er nog ergens lucht in 't systeem zit, maar ik weet nu niet meer hoe ik dat eruit moet krijgen. Of is er een andere oorzaak?
Gr. Nico
Saab 95 V4 1700 MY 1971 Savanne beige
- reiernumans
- Donateur 2014 + 2019
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Remmen ontluchten probleem
Doorgaan met ontluchten tot de lucht er ook echt uit is
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Ik heb ook ooit zoiets gehad met de koppeling. Bleek ik de nippel iets te ver open gedraaid te hebben. Dus na het loslaten van het pedaal 'zoog' het systeem verse lucht aan.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress
* 1980 Saab 96: barnfind; in opslag sinds 1991.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress
* 1980 Saab 96: barnfind; in opslag sinds 1991.
-
- Donateur
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Inderdaad, nippel niet vol open maar net genoeg open draaien dat je met enige kracht op het pedaal de olie eruit geperst krijgt.
En voor de volgende keer: met een gebruikte hoofdremcilinder beter niet intrappen tot de bodem, maar kleine korte slagjes maken, bij voorkeur niet dieper dan het pedaal normaal gaat. Daarmee voorkom je dat je de cups aan gort trapt in een nooit gebruikt stuk van de boring.
En voor de volgende keer: met een gebruikte hoofdremcilinder beter niet intrappen tot de bodem, maar kleine korte slagjes maken, bij voorkeur niet dieper dan het pedaal normaal gaat. Daarmee voorkom je dat je de cups aan gort trapt in een nooit gebruikt stuk van de boring.
9000 Anniversary 2.3T
- ReinO
- Donateur 2014 + 2016
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
kun je ergens een remontluchter 'lenen'?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- turbopilot
- Donateur (7x)
Gewoon even old school ontluchten met zijn tweeen
1 persoon doet vast (rempedaal indrukken), de andere doet de nippels ontluchtingsnippel open >dicht, rem los en dat herhalen.
Met de leiding die het verst weg zit beginnen.
Je hebt er toch wel “normale” dot4 ingegooid
Wat ik doe bij gebruik met bleedset: nippel eruit, klein beetje ATE rem cylinder of kopervet aan het schroefdraad en dan er weer in draaien, voorkomt valse lucht aanzuig.
1 persoon doet vast (rempedaal indrukken), de andere doet de nippels ontluchtingsnippel open >dicht, rem los en dat herhalen.
Met de leiding die het verst weg zit beginnen.
Je hebt er toch wel “normale” dot4 ingegooid
Wat ik doe bij gebruik met bleedset: nippel eruit, klein beetje ATE rem cylinder of kopervet aan het schroefdraad en dan er weer in draaien, voorkomt valse lucht aanzuig.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- Woodybouwt
- Donateur
Bedankt allemaal voor het meedenken. Zo'n ontluchtingsset heb ik en daar is het met meerdere pogingen niet mee gelukt. Gisteren de old-shool-methode gedaan en nu is het wel gelukt om de lucht eruit te krijgen. De auto remt eindelijk weer. En wat 9000-95 schrijft over te diep intrappen, dat heb ik met mijn oude hoofdremcilinder ook gehad. Daardoor kwam er bijna geen remvloeitof uit de linkervoornippel. En er zit idd de Dot 4 remvloeistof in. 

- turbopilot
- Donateur (7x)
Mooi
Btw kom je volgende week nog naar de oldtimer rit in Heino?
Of ben ik in de war met iemand anders

Btw kom je volgende week nog naar de oldtimer rit in Heino?
Of ben ik in de war met iemand anders

(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- Woodybouwt
- Donateur
Turbopilot, jij bent niet in de war
Heb net de uitnodiging voor de Pomptoertocht nog bekeken. Dilemma, want in Almelo is op 20-8 vanaf 11.30u een Saabmeeting. Ik kan er nog over nadenken.