kilometerteller kabel
-
hemi1974
- Geregistreerd lid
kilometerteller kabel
Hallo,
Opeens hield de snelheidsmeter er mee op. 96V4 uit 69 (Jubilee)
De kabel zit met een bajonetsluiting op de kilometerteller. Heeft iemand misschien een foto of een link hoe dat uit moet zien? ik verwacht een veer met aan het uiteinde een vierkant blokje van ong. 10 of 15 mm lang. Helaas niet van dit alles.
Alvast bedankt
Opeens hield de snelheidsmeter er mee op. 96V4 uit 69 (Jubilee)
De kabel zit met een bajonetsluiting op de kilometerteller. Heeft iemand misschien een foto of een link hoe dat uit moet zien? ik verwacht een veer met aan het uiteinde een vierkant blokje van ong. 10 of 15 mm lang. Helaas niet van dit alles.
Alvast bedankt
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: kilometerteller kabel
Edit; ik zie nu dat het gaat om een auto uit '69, de onderstaande is voor auto's vanaf '70 blijkbaar...
Helpt dit? (Met hulp van RenD)

De gene die ik daar een jaar geleden kocht was trouwens 20cm korter dan de oude, en zit dus behoorlijk strak, en begint nu alweer lawaai te maken heb ik het idee...
Helpt dit? (Met hulp van RenD)

De gene die ik daar een jaar geleden kocht was trouwens 20cm korter dan de oude, en zit dus behoorlijk strak, en begint nu alweer lawaai te maken heb ik het idee...
-
bert knip
- Donateur (9x)

Jubilee zal wel 1979 zijn.
Er zijn volgens mij 2 verschillende kabels. Voor het oude grijze dashbord tm 1969 en voor het zwarte dashbord vanaf 1970.
Die latere heeft idd een bajonet bij de teller, de oudere schroefdraad, net als onderaan.
Heb nog wel een nieuwe kabel (met bajonet) voor je liggen.
Hoop wel voor je dat het idd de kabel is, en niet het plastic tandwieltje in de versnellingsbak.
Er zijn volgens mij 2 verschillende kabels. Voor het oude grijze dashbord tm 1969 en voor het zwarte dashbord vanaf 1970.
Die latere heeft idd een bajonet bij de teller, de oudere schroefdraad, net als onderaan.
Heb nog wel een nieuwe kabel (met bajonet) voor je liggen.
Hoop wel voor je dat het idd de kabel is, en niet het plastic tandwieltje in de versnellingsbak.
-
hemi1974
- Geregistreerd lid
hallo allen,
bedankt voor jullie reactie,
@redmervand. Ik kan helaas niet goed zien water uit die plastic bajonetring steekt
@Bert knip. Kun jij me zeggen wat er uit die bajonetring steekt t.b.v. de aandrijving?
Ga ook ff dat plastic tandwieltje controleren
bedankt voor jullie reactie,
@redmervand. Ik kan helaas niet goed zien water uit die plastic bajonetring steekt
@Bert knip. Kun jij me zeggen wat er uit die bajonetring steekt t.b.v. de aandrijving?
Ga ook ff dat plastic tandwieltje controleren
-
bert knip
- Donateur (9x)

Als je de kabel verwijderd, en de uiteinden zijn niet meer verbonden, dan is duidelijk de kabel stuk.
Zal morgen even kijken hoelang de kabel is, en hoeveel er uitsteekt,vrgr Bert
Zal morgen even kijken hoelang de kabel is, en hoeveel er uitsteekt,vrgr Bert
-
bert knip
- Donateur (9x)

Heb even gekeken naar de nieuwe kabel.nu ik hem uit de verpakking heb, blijkt het er eentje te zijn van het oude type.
Daar heb je dus niets aan helaas.
Daar heb je dus niets aan helaas.
-
hemi1974
- Geregistreerd lid
De diagnose is gesteld. Het kleine vierkante stukje dat de kilometerteller aandrijft is afgebroken.
Nu nog even een list verzinnen om dat dingetje uit de teller te krijgen zonder dat ik de klok hoef uit te bouwen.
Kun je hem ook te ver naar binnen douwen met je gepruts?
Nu nog even een list verzinnen om dat dingetje uit de teller te krijgen zonder dat ik de klok hoef uit te bouwen.
Kun je hem ook te ver naar binnen douwen met je gepruts?
-
hemi1974
- Geregistreerd lid
De kilometerteller kabel gemonteerd.
De list om het plastic vierkantje er uit te krijgen heb ik niet gevinden.
Gewoon de teller demonteren en het plastic dingetje eruit krijgen door voorzichtig op de bevestiging van de bajonetsluiting te tikken
Dan kun je ook de kabel achter de klok monteren en alles weer terug steken en verder aansluiten.
De list om het plastic vierkantje er uit te krijgen heb ik niet gevinden.
Gewoon de teller demonteren en het plastic dingetje eruit krijgen door voorzichtig op de bevestiging van de bajonetsluiting te tikken
Dan kun je ook de kabel achter de klok monteren en alles weer terug steken en verder aansluiten.