remankerplaat
-
96-gijs
- Geregistreerd lid
remankerplaat
Beste 96'ers, ik probeer de instelnok van de achterrem gangbaar te krijgen, alles gedemonteerd, losse remankerplaat in de bankschroef, geen beweging, er een moer opgelast, geen beweging anders dan het afbreken van de eerste stuk afstelnok, dus ik zoek een nieuwe remankerplaat voor linksachter, heeft iemand er nog een liggen die voor een zacht prijsje mijn kant op kan komen. Eventueel ook eentje voor rechtsachter want daar zie ik het zelfde probleem. Dank alvast. Gijsjan
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: remankerplaat
Ik heb ooit in een ver verleden het beugeltje dat aan de achterzijde over de stelnok zit weggeslepen, dan een moer (15 of 17mm?) op het restant van de stelnok gelast. Door de hitte van het lassen was de stelnok losgekomen, zodat ik hem er langs de achterzijde helemaal kon uitdraaien. Na wat kopervet over het draadeind gedaan te hebben heb ik de ankerplaat en stelnok gewoon terug gebruikt .
-
jota
- Geregistreerd lid
Het lukt eigenlijk altijd als je de brander erop zet, maar ze kunnen inderdaad erg vast zitten. Ik heb eventueel wel goede ankerplaten voor je. Stuur maar Pb
-
96-gijs
- Geregistreerd lid
beste 96'ers, dank voor de reactie, ik had de nok al erstig mishandeld, inclusief het erop lassen van een M10 moer, maar de nok brak onder de moer gewoon af. Hij heeft er geen zin in. Ik neem even contact op met de aanbieder van een andere remankerplaat. Groeten allemaal, Gijsjan