Ik loop tijdens de renovatie van mijn 96 tegen het volgende probleem aan:
De motor loopt niet op de brandstoftank.
De tank heb ik schoongemaakt en de leiding doorgeblazen. De tank heb ik met +/- 20ltr benzine gevuld (brandstofmeter geeft 'half vol' aan.
Brandstofpomp aangesloten op benzineleiding, helaas wil de motor niet aanslaan. Ook na veelvuldig doorstarten niet.
Als ik de slang van de brandstofpomp rechtstreeks in de jerrycan doe, slaat de motor wel meteen aan.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Motor start niet op tank
-
redmervand
- Donateur (6x)

Motor start niet op tank
Dus de brandstofpomp pompt dus wel vanuit een tankje?
Zo ja, dan zou je zeggen dat de leiding of de pickup in de tank niet goed is.
Je zou nog kunnen proberen te blazen vanuit de tankkaart voren, met de slang van de pomp af.
Tank is wel schoon? Of zit er een hoop roest in?
Zo ja, dan zou je zeggen dat de leiding of de pickup in de tank niet goed is.
Je zou nog kunnen proberen te blazen vanuit de tankkaart voren, met de slang van de pomp af.
Tank is wel schoon? Of zit er een hoop roest in?
-
silvandam
- Donateur (3x)

Re: Motor start niet op tank
Komt er wel benzine in de carburateur? Zo nee, dan sluit ik mij aan bij Redmer.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Motor start niet op tank
Geprobeerd te starten met de vuldop eraf? (Zal niet veel uitmaken, maar vacuum is met een halfvolle tank ver-gezocht, maar wel mogelijk. Dop eraf is een simpele test.
Het probleem zal wrs in de buurt liggen die Redmer noemt.
Het probleem zal wrs in de buurt liggen die Redmer noemt.
-
mebu
- Donateur

Re: Motor start niet op tank
Dank voor de tips! Leiding nogmaals doorgeblazen vanaf tankzijde, daarna aangesloten én de motor loopt als een zonnetje!
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Motor start niet op tank
Mooi zo!
Misschien dan wel zorgen voor een brandstoffiltertje.
Ik heb er 2 in gebruik, 1 voor de pomp en 1 er na, zeker voordat ik mijn tank wisselde voor een schone was dat echt wel nodig…
Misschien dan wel zorgen voor een brandstoffiltertje.
Ik heb er 2 in gebruik, 1 voor de pomp en 1 er na, zeker voordat ik mijn tank wisselde voor een schone was dat echt wel nodig…