Wielbout 96
-
ambootje
- Geregistreerd lid
Wielbout 96
Ik heb met het verwisselen van een voorband, een wielbout afgedraaid. dus ik dacht uitboren maar en nieuwe draad intappen . Blijkt de draad toch geen M14 te zijn . Iemand een goed idee om dit op te lossen 
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Een andere bout op de geknapte lassen, eventjes laten koelen (1 minuutje) en dan direct er met een sleutel uit draaien. Doordat de bout nog bloedheet van het lassen is is hij wat losser en wil hij er wel uit.
Zo heb ik destijds het cardan van mijn oude motor gedemonteerd, ik draaide elke inbus ondanks gebruik van een facom dop en een slagmoersleutel over de kop.
Zo heb ik destijds het cardan van mijn oude motor gedemonteerd, ik draaide elke inbus ondanks gebruik van een facom dop en een slagmoersleutel over de kop.
-
ambootje
- Geregistreerd lid
wielbout 96
Prima idee , ware het niet dat ik de bout afgebroken heb nadat deze vastliep in de draad ; kortom zeker handig om zo de draad te verwijderen , maar dan blijf ik nog met een 'verwoeste' draad (UNC9/16'')zitten .jwaterink schreef:Een andere bout op de geknapte lassen, eventjes laten koelen (1 minuutje) en dan direct er met een sleutel uit draaien. Doordat de bout nog bloedheet van het lassen is is hij wat losser en wil hij er wel uit.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: wielbout 96
Met een beetje geluk kun je schroefdraad nog repareren door er een 9/16" tap in te draaien. Als dat niet meer lukt kun je de draad vervangen met een helicoil, zie ook hier, maar ik denk niet dat ze overal de passende 9/16 helicoil hebben.ambootje schreef: ...dan blijf ik nog met een 'verwoeste' draad (UNC9/16'') zitten.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Ja, dat is zo... je hoeft alleen die ronde plaat maar te vervangen waar het wiel en de remschijf aan vast zitten. Als je de naafmoer los maakt, trek je die plaat zo van de as (inclusief de remschijf). Ik heb nog wel zo een plaat liggen, kun je krijgen tegen portokosten.bertus06 schreef:ander naafje ambootje...
-
ambootje
- Geregistreerd lid
wielnaaf
72sonett-III schreef:Ja, dat is zo... je hoeft alleen die ronde plaat maar te vervangen waar het wiel en de remschijf aan vast zitten. Als je de naafmoer los maakt, trek je die plaat zo van de as (inclusief de remschijf). Ik heb nog wel zo een plaat liggen, kun je krijgen tegen portokosten.bertus06 schreef:ander naafje ambootje...
Dank, vast voor de moeite . Ik rijd toch zaterdag even naar het onderdelenmagazijn . logistiek misschien makkelijker . Laat nog wel weten of ze mij daar kunnen helpen .