roest kom door de lak heen. Wat nu?
-
marcone
- Geregistreerd lid
roest kom door de lak heen. Wat nu?
Hoi
In de "siervouwen" aan de zijkanten (weet niet hoe ik het anders moet noemen.., zeg maar 10 cm onder de ramen) komt er roest door de lak heen. Niet superveel, maar toch.. wat kan ik hieraan doen?
Ben zeer benieuwd!
groet,
Marc
auto: saab 96 1971
In de "siervouwen" aan de zijkanten (weet niet hoe ik het anders moet noemen.., zeg maar 10 cm onder de ramen) komt er roest door de lak heen. Niet superveel, maar toch.. wat kan ik hieraan doen?
Ben zeer benieuwd!
groet,
Marc
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
ambootje
- Geregistreerd lid
Re: roest kom door de lak heen. Wat nu?
Ik gebruik , wanneer stralen geen oplossing is , Caprotech RX 5 . zie site van Rustbuster ; succes .marcone schreef:Hoi
Ben zeer benieuwd!
groet,
Marc
-
sabo
- Geregistreerd lid
Ik neem aan dat je met de "siervouwen" de overgang bedoelt tussen het plaatdeel onder de achterste zijramen en het plaatdeel naast de achterbank. Omdat dit twee aparte plaatdelen zijn komt de roest waarschijnlijk tussen de plaatdelen uit. Hier kun je aan schuren, plamuren en spuiten wat je wil, na een tijdje komt het er toch weer doorheen omdat er binnenin ook roest zit. Aannemende dat de boel niet rot is is er maar één manier om hier iets aan te doen:
- kaalschuren op de roestplaats,
- met een botte kleine schroevendraaier of iets dergelijks de naad openmaken,
- de roest ertussenuit halen
- bewerken met ontroester
- van binnenuit achter de bekleding ook naar roest speuren en evt. wegwerken
- een goede primer gebruiken
- dan alles strakplamuren
- de buitenzijde spuiten en de binnenkant goed bewerken met antiroestspul als RX
Succes ermee!!
- kaalschuren op de roestplaats,
- met een botte kleine schroevendraaier of iets dergelijks de naad openmaken,
- de roest ertussenuit halen
- bewerken met ontroester
- van binnenuit achter de bekleding ook naar roest speuren en evt. wegwerken
- een goede primer gebruiken
- dan alles strakplamuren
- de buitenzijde spuiten en de binnenkant goed bewerken met antiroestspul als RX
Succes ermee!!
-
rmelle
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
-
timpie
- Geregistreerd lid
-
Joost82
- Geregistreerd lid
-
rmelle
- Geregistreerd lid
dat vind ik het probleem van Fertan
daarom gebruik ik die epoxy omvormer van Brunox.
zelfs met een slakkenhamer krijg je de omgevormde roest moeilijk los.
het hecht ongelooflijk goed op basis materiaal.
vervolgens mono urethane epoxy primer en je kunt weer heel wat
Km-etjes maken zonder roestbruin water langs je auto....
daarom gebruik ik die epoxy omvormer van Brunox.
zelfs met een slakkenhamer krijg je de omgevormde roest moeilijk los.
het hecht ongelooflijk goed op basis materiaal.
vervolgens mono urethane epoxy primer en je kunt weer heel wat
Km-etjes maken zonder roestbruin water langs je auto....
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Volgens mij is op het beide manieren te gebruiken. Als je het laat zitten kan je het als onderlaag gebruiken om er direct overheen te gaan grondverven, maar als je het weer verwijdert houd je aardig ontroest staal over. Maar krijg je het met alleen afspoelen weg als je de droogtijd van 48 uur aanhoudt? Ik herinner mij dat ik met de staalborstel bezig ben geweest om het weer weg te krijgen.
Alex
Alex
-
sabo
- Geregistreerd lid
Fertan is eigenlijk alleen goed voor oppervlakteroest. Zitten er echt plakken roest tussen de naden dan moet je die echt verwijderen anders zit je over pakweg 2 of 3 jaar weer met blazen in de lak. Je kunt die plakken roest wel deels omvormen of sealen maar de chemische reactie eronder gaat gewoon door. Het gevolg zijn kleine scheurtjes in de bedekking en dan heb je zo ook blaasjes. Tussenoplossingen zijn aardig als je even niet de tijd hebt om de boel goed aan te pakken en een jaartje uitstel wil.
Geloof me: ik heb zelf een zestal jaar geleden een 96 gerestaureerd. Er zit nog geen spatje roest op. Drie jaar geleden heb ik een zogenaamd gerestaureerde 95 gekocht. Daar komt nu dus op veel plaatsen de roest door de lak: roest in de felsnaden van de deuren, vloer en de plekken waar ooit roest "gerestaureerd" was zijn weer opnieuw aan het roesten. Dit is dus allemaal het gevolg van niet goed voorbewerken.
Geloof me: ik heb zelf een zestal jaar geleden een 96 gerestaureerd. Er zit nog geen spatje roest op. Drie jaar geleden heb ik een zogenaamd gerestaureerde 95 gekocht. Daar komt nu dus op veel plaatsen de roest door de lak: roest in de felsnaden van de deuren, vloer en de plekken waar ooit roest "gerestaureerd" was zijn weer opnieuw aan het roesten. Dit is dus allemaal het gevolg van niet goed voorbewerken.