doorgesleten brandstof leiding

1967-1980
Plaats reactie
rmelle
Geregistreerd lid

doorgesleten brandstof leiding

Bericht door rmelle » do 01 mar, 2007 20:02

heeft iemand hier eerder meegemaakt dat er een grote plas benzine onder de auto lag en dat bleek dat de metalen brandstof leiding doorgesleten was?
oorzaak bleek contact tegen de versnellingsbak te zijn, de trillingen werd de leiding fataal.
ik heb nu een nieuwe leiding gelegd. maar:
die ligt niet op het bodem niveau, heb 'm door schutbord gevoerd door bestaand gat wat redelijk hoog ligt (ik heb een orrigineel gat ongeveer 15 cm boven de freewheel pedaal) (zat rubberstop in) om vervolgens in de motor ruimte weer te zakken naar het niveau van de pomp.
de oude metalen leiding vervangen zonder motor uit te bouwen lijkt onmogelijk... :evil:
de motor draait goed en opbrengst van de pomp lijkt nog steeds in orde.
zou dit een probleem kunnen zijn?
immers de pomp ligt normaal onder tank niveau en benzine hoeft niet eerst te stijgen! Of ivm met wet van comunicerende vaten geen probleem?
heeft iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!

succes en geluk,

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » vr 02 mar, 2007 14:00

Heb je echt gezien dat de leiding is doorgesleten? Er zit rechts op een slecht, zo niet onzichtbare plek een stukje slang tussen de leiding die vanaf het schutbord komt en de leiding die met twee haakse bochten onder de mtor door naar de linkerkant gaat. Daar kan je inderdaad ook alleen maar bij als de motor en versnellingsbak er uit zijn.

Alex

rmelle
Geregistreerd lid

lekkende benzine leiding

Bericht door rmelle » vr 02 mar, 2007 14:49

hmmm, hij is dus niet niet helemaal van metaal!
dat wist ik niet. ik zag wel enkele plaatsen waar motor en leiding elkaar hebben geraakt en daar was veel slijtage zichtbaar, vandaar mijn conclusie. maar een lekkage op slang en metaal is logischer.
zou mijn (tijdelijke) oplossing problemen kunnen veroorzaken?
het uitbouwen van een goed lopende motor voor een slangetje ga ik natuurlijk niet doen. alleen die APK keurmeester moet 't wel goed vinden.
(maar da's pas in december)

dekota
Geregistreerd lid

lekke brandstofleiding

Bericht door dekota » vr 02 mar, 2007 18:12

Hallo,
Bij mij had ik een benzine lucht in de auto.
Aangezien ik toch de motor uit de auto moest bouwen gelijk de leiding vervangen, geen direkt lek gevonden.
De oude was bij mij van aluminium 1973 saab 96. In een stuk onder de motor door en een klein stukje slang naar de pomp (van de startmotor naar de pomp).

Nu ligt er een koperen leiding in, makkelijk in de vorm te buigen..
en een elektrische pomp.

Volgens mij moet de benzine zowiezo 40 cm omhoog gepompt worden wat bij mijn oude pomp niet meer zonder problemen ging.
Nu starten lopen.

Jeroen

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » vr 02 mar, 2007 19:29

Volgens mij hoef je de motor en bak niet uit te bouwen. Als je de linkermotorsteun losmaakt, de radiator aan het blok hangt en de gril eruithaalt kun je denk ik de leiding zo onder motor en bak doorschuiven. De gehele leiding is een recht stuk op de bochten onder het blok na.

Normaliter kan de leiding nergens doorschuren omdat hij onder het blok met klemmen vastgezet is en op de vloer door rubbertjes loopt. Hij kan dus als het goed gemonteerd is nergens ander metaal e.d. raken, ook niet door trillingen.
Bij lekkage controleer dus eerst de slangen en de slangenklemmen.

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » di 06 mar, 2007 13:20

niet alle klemmen waren gemonteerd!
mijn saabje heeft het ongeluk gehad om van een beunhaas te zijn geweest....
Kan die auto ook niks aan doen!
heb ik lekker veel werk :evil:

Plaats reactie