Waarde van mijn Saab 96
-
jochem
- Geregistreerd lid
Waarde van mijn Saab 96
Beste mede forummers,
Een vraagje gewoon informatief.
Wat zou mijn Saab 96 1.5 L V 4 op moeten leveren? Toen ik hem kocht in Januari zaten er redelijk wat roestplekken op (hij stond aan een drukke weg in R-Dam) maar die hebben we allemaal proffessioneel verholpen. verder heeft de auto een grote beurt gehad waarbij e.e.a is vervangen waaronder de remschijven voor en cilinders achter.
De auto gebruikt voor zover ik weet geen olie en koelvloeistof.
Wel gebruikt ie redelijk wat benzine (rijd redelijk korte stukjes) Verder heb ik de deuren aangepakt (roestgaten onderin) en kwaliteitshouten nieuwe deurpanelen gemaakt (oude waren aangetast) met proffesioneel boxjes ingebouwd.
De motorkap is ge isoleerd met speciaal motorkap isolatie (rijdt ie een stuk stiller! tussenschot is geisoleerd.
Goede geluidsinstallatie met een CD mp3 speler aux, digitaal uit en met tulp kabels aan een aparte versterker gedaan welke 1000 watt kan leveren. (nieuwe hoedenplank) met 2 boxjes van 150 watt. en 2 boxjes van 180 watt in de voordeuren.
Er is niet bespaard op de middelen die we gebruikt hebben.
Een foto zal ik deze week schieten!
Ik vraag me dus af wat het op kan leveren. Want, ik denk erover hem na de zomer weg te doen (wil er eerst nog van genieten) omdat, het wel erg duur is die korte stukjes telkens. Ik wil dan graag een 900 LPG kopen.
ik verwacht (tot nu toe) op de 4500 tot 5000 km's per jaar te komen (in mijn eigen auto)
of heeft iemand betere tips?
Groetjes!
Een vraagje gewoon informatief.
Wat zou mijn Saab 96 1.5 L V 4 op moeten leveren? Toen ik hem kocht in Januari zaten er redelijk wat roestplekken op (hij stond aan een drukke weg in R-Dam) maar die hebben we allemaal proffessioneel verholpen. verder heeft de auto een grote beurt gehad waarbij e.e.a is vervangen waaronder de remschijven voor en cilinders achter.
De auto gebruikt voor zover ik weet geen olie en koelvloeistof.
Wel gebruikt ie redelijk wat benzine (rijd redelijk korte stukjes) Verder heb ik de deuren aangepakt (roestgaten onderin) en kwaliteitshouten nieuwe deurpanelen gemaakt (oude waren aangetast) met proffesioneel boxjes ingebouwd.
De motorkap is ge isoleerd met speciaal motorkap isolatie (rijdt ie een stuk stiller! tussenschot is geisoleerd.
Goede geluidsinstallatie met een CD mp3 speler aux, digitaal uit en met tulp kabels aan een aparte versterker gedaan welke 1000 watt kan leveren. (nieuwe hoedenplank) met 2 boxjes van 150 watt. en 2 boxjes van 180 watt in de voordeuren.
Er is niet bespaard op de middelen die we gebruikt hebben.
Een foto zal ik deze week schieten!
Ik vraag me dus af wat het op kan leveren. Want, ik denk erover hem na de zomer weg te doen (wil er eerst nog van genieten) omdat, het wel erg duur is die korte stukjes telkens. Ik wil dan graag een 900 LPG kopen.
ik verwacht (tot nu toe) op de 4500 tot 5000 km's per jaar te komen (in mijn eigen auto)
of heeft iemand betere tips?
Groetjes!
-
Ari
- Geregistreerd lid
Re: Waarde van mijn Saab 96
Waarom bouw je geen LPG in je Saab 96, zonder wegenbelasting nog best interessant.jochem schreef: Ik wil dan graag een 900 LPG kopen.
Wat is die nu waard, tja wat een gek er voor geeft.... ik schat tussen de 1000 en 1500 euro!?
grt,
Jacco
-
innuendo_to
- Geregistreerd lid
-
esalet
- Donateur (8x)

-
Basman
- Geregistreerd lid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bij dezelfde korte stukjes is een 900 echt niet goedkoper/zuiniger.
(mijn 900 op LPG loopt gemiddeld zo'n 1 op 8.5, ik ben een overwegend rustige rijder en rijdt langere ritten)
Wil je bij dat aantal km's LPG rijden dan kan ie maar beter belastingvrij zijn. LPG inbouwen in je 96 kan een goede optie zijn, aanpassen van je cil.koppen is dan aan te raden.
Als ie echt zoveel zuipt (hoeveel eigenlijk) is je afstelling/staat van onderhoud dan wel optimaal?
Zuinig zullen die karretjes nooit worden maar acceptabel moet je het wel kunnen krijgen. Ook de berijder speelt daarin een grote rol.
Mijn collega rijdt nog dagelijks korte eindjes met z'n 96 en die heeft voorzover ik weet geen problemen met een hoog brandstofverbruik....
Cornell
(mijn 900 op LPG loopt gemiddeld zo'n 1 op 8.5, ik ben een overwegend rustige rijder en rijdt langere ritten)
Wil je bij dat aantal km's LPG rijden dan kan ie maar beter belastingvrij zijn. LPG inbouwen in je 96 kan een goede optie zijn, aanpassen van je cil.koppen is dan aan te raden.
Als ie echt zoveel zuipt (hoeveel eigenlijk) is je afstelling/staat van onderhoud dan wel optimaal?
Zuinig zullen die karretjes nooit worden maar acceptabel moet je het wel kunnen krijgen. Ook de berijder speelt daarin een grote rol.
Mijn collega rijdt nog dagelijks korte eindjes met z'n 96 en die heeft voorzover ik weet geen problemen met een hoog brandstofverbruik....
Cornell
-
catch222
- Geregistreerd lid
maar op marktplaats is niet altijd duidelijk waarvoor de auto uiteindelijk wordt verkocht natuurlijk...
mijn gevoel zegt iets als:
- 100-300 euro voor een sloopsaab
- 1000-1500 euro voor een saab met jaar apk, hier en daar wat plekjes op carroserie, motor loopt redelijk tot goed, interieur hetzelfde
- 2500-3000 voor goede saabs, netjes in de lak, motor goed, laatste jaren onderhoud bekend (en wellicht extraatjes als: elektronische ontsteking en dergelijk) .
3000-4000 euro: absolute toppers (of bij garage), wellicht een saab 96 jubileum in goede conditie?
de saab 95 is ook altijd wat duurder volgens mij, zo'n 500 euro boven de 96?
mijn gevoel zegt iets als:
- 100-300 euro voor een sloopsaab
- 1000-1500 euro voor een saab met jaar apk, hier en daar wat plekjes op carroserie, motor loopt redelijk tot goed, interieur hetzelfde
- 2500-3000 voor goede saabs, netjes in de lak, motor goed, laatste jaren onderhoud bekend (en wellicht extraatjes als: elektronische ontsteking en dergelijk) .
3000-4000 euro: absolute toppers (of bij garage), wellicht een saab 96 jubileum in goede conditie?
de saab 95 is ook altijd wat duurder volgens mij, zo'n 500 euro boven de 96?
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Wat verbruik betreft, mijn 96 met 1700 motor en enkele Fomoco carburateur reed in stadsverkeer iets meer dan 1 op 7 en dan deed ik niks geks. Op de grote weg met 120 kwam ie tussen de 1 op 9 en 1 op 9,5 uit. Ik kan mij voorstellen dat een versleten Solex in dezelfde verbruikscategorie zal zitten. Met een Weber 32/36 DGV ben je zuiniger uit. Met de Sonett (1500 motor) met zo'n carburateur heb ik de afgelopen week bijna 1 op 11,5 gehaald waarbij zo'n tweederde snelweg met 120 km/u was. Nou is dat wel een iets lichtere en meer aerodynamische auto, maar een goed afgestelde carburateur kan bij gelijkblijvende prestaties het verbruik aardig verlagen. Dit heeft niet al te veel met de waardebepaling van een 96 te maken, maar ik wilde het graag even kwijt
.
Alex
Alex