Twee vraagjes

1967-1980
Plaats reactie
Joost82
Geregistreerd lid

Twee vraagjes

Bericht door Joost82 » vr 13 apr, 2007 23:56

Na veel langer dan gepland de motor weer teruggeplaatst in mijn saab 96 uit 75.

Weet iemand (eigenlijk weet ik wel dat iemand dat weet) wat handige tips zijn bij het ontluchten van mijn koelsysteem.

Tweede vraag, ik heb ooit ergens iets los gemaakt en weet nu niet meer wat het is en waar het hoort. Er zitten twee draadjes aan die direct naar het zekeringenkastje gaan. Ongeveer een halve meter lang. Het lijkt een soort metalen voeller met een beugeltje eraan om het ergens aan vast te maken. het dingetje is zo'n 5 cm lang. Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken en plaatsen.

Afbeelding

Wat kan zo'n motorcompartiment trouwens roesten. Na verwijdering van de bak enkele maanden geleden bleek de volledige achterste motorsteun opgegeten. En dat was helaas/natuurlijk niet het enige.

Nu twee nieuwe achterspatborden, hier zaten ook gaten in, naar de spuiter brengen. En daarna het interieur! Wanneer ik klaar ben zal ik wat foto's plaatsen.

Fijne avond!

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » za 14 apr, 2007 16:39

Met dit weer maar zoveel mogelijk buiten gedaan. Motor hangt weer op haar plaats:

Afbeelding

Starten heeft ze echter nog niet gedaan :-( Denk dat ik de ontsteking even opnieuw moet afstellen. Of maar gewoon een nieuwe elektronische erin. Volgende klus!

j.bootsma
Geregistreerd lid

Bericht door j.bootsma » za 14 apr, 2007 17:42

joost,

is de schakelaar voor achteruit verlichting,
hoort aan dezelfde bout als waar je de hulpcilinder v/d koppeling mee vastmaakt, schakelaar dient dan tegen een lip v/d versnellingbak bediening te komen.

mvsg
jenne bootsma

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » za 14 apr, 2007 17:53

Nu je het zegt herinner ik het me! Bedankt. Kwam ook tegen dat mijn aansluiting op de vacuumvervroeger is afgebroken. Weet iemand waar je een nieuwe vacuumvervroeger kunt vinden?

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 14 apr, 2007 19:55

hoi

van een golf/jetta 1300 zijn gelijk en kun je er zo opzetten

mvg bert

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » za 14 apr, 2007 20:57

Op dit moment is mijn vacuumvervroeger afgedopt. Ergens heb ik gelezen dat dit kan en dat zo de temperatuur in de cilinders wat lager blijft. Dit verhaal kwam van een vriend van mij met een alfa giulia.

Wie weet hier meer van en heeft het dus zin op zoek te gaan naar een nieuwe?

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » za 14 apr, 2007 22:23

Een vacuumvervroeger zorgt voor een zo optimaal mogelijk ontstekingstijdstip bij een bepaald toerental en een bepaalde onderdruk.
Volgens mij heeft het afdoppen van de vacuumvervroeger bij vast ingestelde voorontsteking tot effect dat bij hogere toerentallen de ontsteking later plaatsvindt zodat een groter gedeelte van het cilinderoppervlak aan de warmte wordt blootgesteld zodat de temperatuur daarmee juist hoger wordt :? .
En dan heb je ook nog eens een lager rendement en dus minder prestaties bij een hoger verbruik. :roll:
Cornell :O:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Twee vraagjes

Bericht door 72sonett-III » di 17 apr, 2007 21:37

Joost82 schreef:...Er zitten twee draadjes aan die direct naar het zekeringenkastje gaan. Ongeveer een halve meter lang.
Eén draad komt van het zekeringkastje, da andere draad gaat terug richting zekeringkastje, maar zit aan een connector en een kabel naar de achteruitverlichting.
viewtopic.php?t=17751
Afbeelding

thomkins
Geregistreerd lid

Bericht door thomkins » wo 18 apr, 2007 11:46

joost, kom maar even langs hier in leiden heb een totaal ,zelfs de kleur is hetzelfde,identieke auto groet constant thomkins 071 5761287

Plaats reactie