roestschade apk

1967-1980
Plaats reactie
bertus06
Geregistreerd lid

roestschade apk

Bericht door bertus06 » ma 16 apr, 2007 16:30

hoi

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 16 apr, 2007 16:34

Enkel roest op dragende delen is afkeurwaardig.
Ik kan niet precies op de foto's zien waar het precies is trouwens.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 16 apr, 2007 18:55

S@@bman schreef:Enkel roest op dragende delen is afkeurwaardig.
.....
Dat is niet volledig. Scherpe delen mogen ook niet. Bv: roestige deuren of spatbordranden die voetgangers kunnen openhalen.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 16 apr, 2007 19:02

paul99gl83 schreef:
S@@bman schreef:Enkel roest op dragende delen is afkeurwaardig.
.....
Dat is niet volledig. Scherpe delen mogen ook niet. Bv: roestige deuren of spatbordranden die voetgangers kunnen openhalen.
Hm, zou kunnen, maar toen ik bij mijn vorige keuring daar naar vroeg, hebben ze dat niet aangehaald.
Misschien een verschil met de Belgische keuring?

Bas96
Geregistreerd lid

Bericht door Bas96 » ma 16 apr, 2007 20:50

Als je de auto lang wil rijden zou ik er andere delen inlassen is niet zoveel werk met die kleine gaatjes en weet je zeker dat het goed is voor de apk Groetjes Bas

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 17 apr, 2007 15:57

hoi
Als je de auto lang wil rijden zou ik er andere delen inlassen is niet zoveel werk met die kleine gaatjes en weet je zeker dat het goed is voor de apk
daar heb je gelijk in maar de garage waar ik het altijd doe is met een verbouwing bezig en dat duurt nog wel even voor ik daar weer terecht kan en zelf beschik ik niet over een lasapparaat

dat doe ik van de zomer wel

auto is er trouwens niet op afgekeurd maar wordt wel als adviespunt aangegeven

mvg bert

[img][img]http://img1.putfile.com/thumb/4/10609464299.jpg[/img][/img]

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » za 21 apr, 2007 18:45

De 96 heeft een zelfdragende constructie. Dit houdt onder meer in dat de vloer belangrijk is voor onder meer de sterkte. Een gat zoals op de eerste foto zou dus best eens afkeur kunnen zijn (ligt misschien aan de strengheid van de keurmeester). Mijn 95 is twee weken geleden apk gekeurd. In eerste instantie was de auto zonder problemen door de keuring maar hij viel jammer genoeg voor de keurmeester in de controlegroep. Afkeur op een wiellager en een opmerking over een gaatje waar nog geen vinger doorheen paste. Dit gaatje zat op dezelfde plek als het grotere gat op foto 1. Volgens de controleur kon het nog net.

Maar in jouw geval zou ik zowiezo voor het behoud van de wagen de boel even opfrissen. Een paar kleine plaatjes erinlassen, primer, lak, tectyl en klaar is kees. Moet in in weekendje kunnen.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » zo 22 apr, 2007 14:43

hallo

is ook zo sabo

en wat ook niet onbelangrijk is de prijs blik van 10 kg kost 7,95 en de rol bitumen 5 bij de praktiker duitsland

em ook van het laswerk zie je niets meer

die zit bij jou ook over de grens

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » zo 22 apr, 2007 15:06

hoi

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » zo 22 apr, 2007 20:45

bertus06 schreef:hoi

had alleen mijn deuren ff dicht moeten doen want onze kat is er doorheen gewandeld en nou zitten me vrouw en ik onder de krassen omdat we zijn pootjes schoon moesten maken

[img][img]http://img1.putfile.com/thumb/4/11109033515.jpg[/img][/img]

mvg bert
:lol: :lol:

Plaats reactie