"renovatie mijn saab"

1967-1980
Plaats reactie
jochem
Geregistreerd lid

"renovatie mijn saab"

Bericht door jochem » wo 02 mei, 2007 22:16

Beste heren (en dames)

Op de Saab 96 dag zijn een aantal zaken duidelijk geworden betr. mijn Saab 96.

Code: Selecteer alles

Ik moet een remkabeltje voor de rechtervoorrem vervangen hier zitten haar scheurtjes in. Hoe moet dit en waar kan ik zo'n kabel kopen?

ik moet de buitenste aandrijfas vervangen deze is stuk. Hoe moet ik dit doen? En kan ik dit als leek doen?

de Stofhoes rechts moet vervangen worden. Jullie raden het al,... hoe moet ik dit doen? en waar kan ik vervangende onderdelen kopen tegen welke prijs? en als iemand nog wat heeft liggen waar ie vanaf moet dan hoor ik het graag

uitlaat vervangen, hij hangt nu alleen in de rubbers achter. ik kan ergens een tweedehands uitlaat krijgen of is een Simons beter?

remvloeistof vervangen, hoe en waar op te letten?

vrije slag koppeling vergroten

schokbreker bevestiging achter verbeteren hoe en waar op te letten?
Dit was het voorlopig!

Ik zal alle andere topics na spitten voor antwoorden en heb ik al iets gedaan of in een ander topic gevonden dan verwijder ik het uit het lijstje.

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Groetjes,

Jochem

Bas96
Geregistreerd lid

Bericht door Bas96 » wo 02 mei, 2007 22:39

Code:

Ik moet een remkabeltje voor de rechtervoorrem vervangen hier zitten haar scheurtjes in. Hoe moet dit en waar kan ik zo'n kabel kopen?

Remslang bedoel je waarschijnlijk waar je op moet letten is dat de aansluitingen nog wel eens vastzitten dus doe dit met een leidingsleutel en goed ontluchten en aangezien je de remvloeistof wil verversen doe je dit automatisch pas op dat je de nippel niet afbreek :wink:

Code:
ik moet de buitenste aandrijfas vervangen deze is stuk. Hoe moet ik dit doen? En kan ik dit als leek doen?

het makkelijkste is de hele aandrijfas eruit halen let op de naaldlagers bij de bakzijde dat die er niet uitvallen en dan in de bankschroef de borging weghalen en nieuw vet er in en de ander er voorzichtig optikken

Code:
de Stofhoes rechts moet vervangen worden. Jullie raden het al,... hoe moet ik dit doen? en waar kan ik vervangende onderdelen kopen tegen welke prijs? en als iemand nog wat heeft liggen waar ie vanaf moet dan hoor ik het graag

Zie vorige vraag as eruit en de homokineet eraf dan kan de hoes eraf
Code:
uitlaat vervangen, hij hangt nu alleen in de rubbers achter. ik kan ergens een tweedehands uitlaat krijgen of is een Simons beter?

2 De hands is goedkoper en simons is leuker net wat je zelf wil :P

Code:

Zorgen dat je reservoir Goed vol blijft en dan pompen niet te ver intrappen want dan gaat de hoofdremcilinder stuk en rechts achter beginnen dan links achter rechtsvoor links voor en gebruik de juiste remvloeistof en nergens op morsen is erg aggressief .

Code:

Op de bak zit een schroefje is kan je aan draaien en dan kan je de slag veranderen.

Code:

Dit zal ik uitbesteden waarschijnlijk lassen....??

Dit alles Bij elkaar heb je een brug of op de krik anders kan je het mischien beter uit besteden Groetjes Bas SUCCES

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: "renovatie mijn saab"

Bericht door 72sonett-III » do 03 mei, 2007 0:15

jochem schreef:Ik moet een remkabeltje voor de rechtervoorrem vervangen hier zitten haar scheurtjes in. Hoe moet dit en waar kan ik zo'n kabel kopen?
Remslang zeker? Zie saabnl.nl
Stofhoes rechts moet vervangen worden.
Buitenste aandrijfas met homokineet en wiellager, of de middenste aandrijfas? Is wel te doen, maar enige ervaring of begeleiding hierbij is wel handig... gelijk met stofhoezen doen. De procedure staat in de Haynes V4, NL versie verkrijgbaar bij de Saab 96 club.
vervangende onderdelen...
Zie saabnl.nl Aandrijfassen zijn niet meer nieuw te krijgen, alleen gebruikt, bij b.v. vd Laan, Anton Potze of Onno Kempink. Ik heb ook nog wel wat liggen, maar ik weet niet hoe goed die nog zijn...
Uitlaten niet vervangen door gebruikte, gewoon nieuw kopen. Als je een gebruikte wil om kosten te besparen dan is voor jou een Simons helemaal niet te betalen, is dus geen optie.
Via ontluchtingsnippels op de wielremcilinders olie er uit pompen, er op letten dat het vloeistofreservoir gevuld blijft om te voorkomen dat je lucht in het systeem pompt.
Gebruik de zoekfunctie.
Onder of boven? De bovenkant roest vaak door door het dubbele plaatwerk, roest er uit slijpen en nieuwe plaat inlassen.

szaab
Geregistreerd lid

Bericht door szaab » di 29 mei, 2007 18:39

Jochem: Ik heb nog twee nieuwe remslangen (voorkant) voor de 96v4 liggen. Bij interesse kun je mij een PB sturen.

De site die 72sonettIII noemde is erg goed als je zelf aan de slag wilt.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » di 29 mei, 2007 23:45

Heb ik inderdaad bekeken!

Bedankt voor de hulp mensen!! :D

Ik heb nu weer een nieuwe kwestie. de bouten van de uitlaat zijn niet helemaal goed meer. maar deze kan ik niet bij de lokale ijzerboer halen. weet iemand waar ik die wel kan kopen?

Thanx

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » di 29 mei, 2007 23:47

Vergeet ik de volgende vraag.

Waar zit de thermostaat in de auto? ik heb het idee dat er een te warme thermostaat in zit.

Dus waar vind ik die? :D

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 30 mei, 2007 0:16

jochem schreef:de bouten van de uitlaat zijn niet helemaal goed meer. maar deze kan ik niet bij de lokale ijzerboer halen.
Welke 'bouten' bedoel je precies? De bouten (en moeren) aan de motor zijn allemaal metrisch dus dat zou geen probleem moeten zijn. De onderste moeren waarmee de uitlaat aan de koppen vast zit, zijn vaak wel 'halve hoogte' en die hebben ze inderdaad niet bij iedere ijzerboer.
Waar zit de thermostaat in de auto?
In het inlaatspruitstuk, onder een deksel aan de voorkant bovenop de motor, er zit een dikke slang aan dat deksel, die slang gaat naar links boven op de radiator. Op de foto zie je de dikke slang aan het thermostaathuis, onder de rand van het luchtfilterhuis.
Afbeelding
ik heb het idee dat er een te warme thermostaat in zit.
Waarom denk je dat? Loopt de temp op? Dat hoeft niet te betekenen dat er een te warme thermostaat in zit. Bedenk je wel een keer voordat je dat dekseltje er af schroeft, de bouten breken dan vaak af en dan ben je nog verder van huis...

Plaats reactie