Onderdeel gezocht!

1967-1980
Plaats reactie
Basman
Geregistreerd lid

Onderdeel gezocht!

Bericht door Basman » wo 23 mei, 2007 21:26

Ik weet dat dit niet het juiste topic is, maar bij onderdelen gevraagd is mijn berichtje ondergesneeuwd door verzoeken van velgen voor 9000's enzo. Daarom toch ook even hier:

Wie heeft er nog een werkende knipperlicht relais voor een '96 uit '78 liggen? Ik heb hem nodig voor mijn APK!

Afbeelding

Alvast dank!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Onderdeel gezocht!

Bericht door 72sonett-III » wo 23 mei, 2007 22:08

Basman schreef:... werkende knipperlicht relais voor een '96 uit '78 liggen?
Je bedoelt voor de richtingaanwijzer? Dat is een standaard ding van Bosch of Hella, Brezan zou ze moeten hebben. Let wel op, er zijn verschillende uitvoeringen, gewoon even proberen of hij het doet.

Basman
Geregistreerd lid

Bericht door Basman » do 24 mei, 2007 11:15

Oh? :shock:
Ik heb zo'n zaak in de buurt zitten, dus ik zal es vragen. Laat het je weten, maar bedankt voor de tip

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 24 mei, 2007 11:34

Basman schreef:Ik weet dat dit niet het juiste topic is, maar bij onderdelen gevraagd is mijn berichtje ondergesneeuwd door verzoeken van velgen voor 9000's enzo.
Nare lui die 9000-rijders :twisted:

Zo'n relais zit toch ook in een 99 van dat jaar?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 24 mei, 2007 11:43

taaffert schreef:
Basman schreef:Ik weet dat dit niet het juiste topic is, maar bij onderdelen gevraagd is mijn berichtje ondergesneeuwd door verzoeken van velgen voor 9000's enzo.
Nare lui die 9000-rijders :twisted:

Zo'n relais zit toch ook in een 99 van dat jaar?
Dit is idd dezelfde als je afgelopen weekend gezien hebt :wink:

@Bas: Dasdaas heeft zo'n relais van onze gesloopte 99T liggen. Mocht je er niet uit komen bij de onderdelenboer :wink:

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 24 mei, 2007 12:51

Heeft een 99-relais niet dat extra pootje voor het verklikkerlichtje op het dashboard, of was dat pas van later ?(mijn '83 99 had dat namelijk). Ik heb het relais in mijn 96 eens moeten vervangen en daar moest ik toen ook de aansluitkabeltjes in de connector verwisselen; het oude bimetalen relais had de aansluitpootjes op een iets andere manier aan het binnenwerk verbonden zitten dan het standaard relais met electromagneet.

Alex

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » do 24 mei, 2007 16:55

Ik heb ook ooit eens gedacht dat m'n relais het had begeven maar het vervangend exemplaar werkte evenmin.
Zoals weleens vaker bij de 96 bleek het contact geoxideerd.
Contactspray en tandenborstel over de pootjes en de gaatjes het werkt weer. Proberen waard.
W
96-'80'.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 24 mei, 2007 20:03

Alex B schreef:Ik heb het relais in mijn 96 eens moeten vervangen en daar moest ik toen ook de aansluitkabeltjes in de connector verwisselen...
Het 96 knipperrelais heeft 3 aansluitingen;
- 12 V vanaf de zekeringkast,
- één naar het verklikkerlichtje
- één naar het common contact van de schakelaar

Bij sommige relais zijn inderdaad twee aansluitingen verwisseld en dan werkt het niet, dan moet je een andere proberen, of inderdaad de kabeltjes verwisselen.

Basman
Geregistreerd lid

Bericht door Basman » vr 25 mei, 2007 21:32

Nou... een busje contact spray, een oude tandenborstel en voila ze knipperen weer! Nog niet op volle snelheid, maar ik zal morgen ook even onder de contactdoos schoonmaken!

Bedankt voor de tips!
:applause:

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » za 26 mei, 2007 22:52

heb ik nog diverse liggen, welk type heb je nodig?

Plaats reactie