FoMoCo carburateur

1967-1980
Plaats reactie
ioanum
Geregistreerd lid

FoMoCo carburateur

Bericht door ioanum » ma 11 jun, 2007 15:01

Hallo iedereen,

Vrijdag van een ex-Saabrijder een oude Fomoco carburateur gekregen en die zaterdag nieuwschierig uit elkaar geschroefd. Moet uiteraard wel een nieuwe pakkingset in.
Zag er allemaal goed uit alleen ik weet niet waar je op moet letten of een carburateur in goede staat is.
Kan iemand mij zeggen waar ik op moet letten, waar geen speling mag zijn enz...
Ik zal binnenkort foto's maken van de binnenkant.

Alvast bedankt!

Ioanum

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » ma 11 jun, 2007 17:36

Sorry dat ik hier even in haak met een vraagje. Ik ben zelf op zoek naar een goede FoMoCo carb. Iemand eentje over?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 11 jun, 2007 20:47

ioanum schreef:...oude Fomoco carburateur ... waar ik op moet letten, waar geen speling mag zijn enz...
De gas- en chokekleppen moeten vrij kunnen bewegen maar mogen niet met speling in het huis zitten. De bediening van de acceleratiepomp moet bewegen, membraan moet heel zijn, veertjes moeten heel zijn. De lucht- en benzine kanalen in de carb. moeten open zijn.
Joost82 schreef:... op zoek naar een goede FoMoCo carb. Iemand eentje over?
Ja, ik heb er één liggen maar weet niet hoe goed die is, komt zo uit een sloper... Als je langs komt, kun je hem meenemen, of betalen voor de porto.

ioanum
Geregistreerd lid

Foto's ??????

Bericht door ioanum » di 12 jun, 2007 9:06

Heb gisteren een aantal foto's gemaakt alleen weet niet hoe ik ze op het forum krijg
Iemand een oplossing?

Ioanum

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Foto's ??????

Bericht door 72sonett-III » di 12 jun, 2007 14:20

ioanum schreef:... foto's gemaakt alleen weet niet hoe ik ze op het forum krijg
viewtopic.php?t=3955

ioanum
Geregistreerd lid

Foto's

Bericht door ioanum » di 12 jun, 2007 16:08

Ik ben meer van de:
Toet Toet Boing Boing Knippen en Plakken :D

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 12 jun, 2007 17:42

hoi

via http://www.putfile.com/

gaat het hartstikke makkelijk

mvg bert

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 12 jun, 2007 22:04

Joost82 schreef:...ben zelf op zoek naar een goede FoMoCo carb. Iemand eentje over?
Er zijn meerdere typen gebruikt, o.a. 77BFKHA-80A (handchoke), 73TFKEA-3KC (automatische choke). Ik blijk zelfs deze beide nog te hebben... doe ze vrijdag/zaterdag in een doos en stuur ze naar je op.

ioanum
Geregistreerd lid

Bericht door ioanum » wo 13 jun, 2007 10:45

Nou, dat is ook wat!

Heb met veel moeite en ver rijden een incomplete FoMoCo bemachtigd en vraag advies om te kijken of die nog bruikbaar is en dan vliegen de carburateurs je om de oren (helaas niet naar mij).
Wel goed om te zien dat niet iedereen een geldwolf is geworden en dat er nog steeds Saabvrinden zijn.

Joost82 als je de handchoke niet nodig hebt wil ik hem wel (zit nu ook op mijn 96)

Groet,

Ioanum

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » wo 13 jun, 2007 20:10

Ik stuur alles door wat ik niet kan gebruiken. Ik heb nu een auto choke erop zitten.

Plaats reactie