FoMoCo carburateur
-
ioanum
- Geregistreerd lid
FoMoCo carburateur
Hallo iedereen,
Vrijdag van een ex-Saabrijder een oude Fomoco carburateur gekregen en die zaterdag nieuwschierig uit elkaar geschroefd. Moet uiteraard wel een nieuwe pakkingset in.
Zag er allemaal goed uit alleen ik weet niet waar je op moet letten of een carburateur in goede staat is.
Kan iemand mij zeggen waar ik op moet letten, waar geen speling mag zijn enz...
Ik zal binnenkort foto's maken van de binnenkant.
Alvast bedankt!
Ioanum
Vrijdag van een ex-Saabrijder een oude Fomoco carburateur gekregen en die zaterdag nieuwschierig uit elkaar geschroefd. Moet uiteraard wel een nieuwe pakkingset in.
Zag er allemaal goed uit alleen ik weet niet waar je op moet letten of een carburateur in goede staat is.
Kan iemand mij zeggen waar ik op moet letten, waar geen speling mag zijn enz...
Ik zal binnenkort foto's maken van de binnenkant.
Alvast bedankt!
Ioanum
-
Joost82
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
De gas- en chokekleppen moeten vrij kunnen bewegen maar mogen niet met speling in het huis zitten. De bediening van de acceleratiepomp moet bewegen, membraan moet heel zijn, veertjes moeten heel zijn. De lucht- en benzine kanalen in de carb. moeten open zijn.ioanum schreef:...oude Fomoco carburateur ... waar ik op moet letten, waar geen speling mag zijn enz...
Ja, ik heb er één liggen maar weet niet hoe goed die is, komt zo uit een sloper... Als je langs komt, kun je hem meenemen, of betalen voor de porto.Joost82 schreef:... op zoek naar een goede FoMoCo carb. Iemand eentje over?
-
ioanum
- Geregistreerd lid
Foto's ??????
Heb gisteren een aantal foto's gemaakt alleen weet niet hoe ik ze op het forum krijg
Iemand een oplossing?
Ioanum
Iemand een oplossing?
Ioanum
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: Foto's ??????
viewtopic.php?t=3955ioanum schreef:... foto's gemaakt alleen weet niet hoe ik ze op het forum krijg
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
ioanum
- Geregistreerd lid
Nou, dat is ook wat!
Heb met veel moeite en ver rijden een incomplete FoMoCo bemachtigd en vraag advies om te kijken of die nog bruikbaar is en dan vliegen de carburateurs je om de oren (helaas niet naar mij).
Wel goed om te zien dat niet iedereen een geldwolf is geworden en dat er nog steeds Saabvrinden zijn.
Joost82 als je de handchoke niet nodig hebt wil ik hem wel (zit nu ook op mijn 96)
Groet,
Ioanum
Heb met veel moeite en ver rijden een incomplete FoMoCo bemachtigd en vraag advies om te kijken of die nog bruikbaar is en dan vliegen de carburateurs je om de oren (helaas niet naar mij).
Wel goed om te zien dat niet iedereen een geldwolf is geworden en dat er nog steeds Saabvrinden zijn.
Joost82 als je de handchoke niet nodig hebt wil ik hem wel (zit nu ook op mijn 96)
Groet,
Ioanum
-
Joost82
- Geregistreerd lid