Don't try this at home....

1967-1980
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Don't try this at home....

Bericht door esalet » wo 25 jul, 2007 11:41

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 25 jul, 2007 12:02

Grappig,

Dat is de aangepaste Saab 95V4 van Gerda en Frederik uit Bromma te Zweden :P

Afbeelding

Afbeelding

Groet,

Tenfour

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 25 jul, 2007 12:07

Tenfour schreef:Grappig,

Dat is de aangepaste Saab 95V4 van Gerda en Frederik uit Bromma te Zweden :P
Ik ben verder niet nieuwschierig, maar wat is er aangepast?

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 25 jul, 2007 12:18

De auto had motorisch in ieder geval speciale V4 Rallye koppen... Frederik doet veel aan Rallyen en weet veel van V4's. Ik heb hem tijdens het Saabfestival gesproken en hij gaf mij veel goede tips voor aanpassingen aan mijn eigen Saab 96V4. Verbeteringen die helaas boven mijn budget gaan wil je het goed aanpakken :oops:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 25 jul, 2007 12:28

Tenfour schreef:... tips voor aanpassingen aan mijn eigen Saab 96V4. Verbeteringen die helaas boven mijn budget gaan...
Ja, voor dat je er aan begint weet je vaak niet waar je uitkomt... Ik heb ook eens op een rij gezet wat de aangepaste motor (nu in mijn Sonett) gekost heeft;
<iframe width="400" height="500" iframeborder="0" frameborder="1" scroll="auto" marginwidth="0" marginheight="0" src="http://members.home.nl/saab96/v4kosten.htm "></iframe>

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 25 jul, 2007 12:56

Dat is vrij stevig inderdaad... De Saab 96V4 kosten rijzen hier ook al aardig de pan uit... :wink:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 25 jul, 2007 13:27

72sonett-III schreef:Ik heb ook eens op een rij gezet wat de aangepaste motor (nu in mijn Sonett) gekost heeft
hoeveel pk heeft dat blok nu met deze aanpassingen? In die Sonnet die amper wat weegt moet een standaard blokje toch aardig uit de voeten kunnen komen

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 25 jul, 2007 13:30

Style&Co schreef:hoeveel pk heeft dat blok nu met deze aanpassingen?
86 pk bij 5500 tpm (gele lijn in de grafiek), zie ook turbo.

Afbeelding

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 25 jul, 2007 22:51

Martin, ik mis in jouw lijstje de voor hogere toeren (5500+) gewenste lichtere nokkenasvolgers en stijvere klepveren. Zaten die al op de motor?

Alex

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 25 jul, 2007 22:59

Alex B schreef:...ik mis in jouw lijstje de voor hogere toeren (5500+) gewenste lichtere nokkenasvolgers en stijvere klepveren.
Nee, ik had al even genoeg geld uitgegeven en ik heb die motor ook nog nooit >5500 toeren gehad... Ik wil nog wel eens de carb. laten optimaliseren zodat ik misschien die vreemde 'hakken' in de koppelgrafiek kwijt ben en een iets hoger vermogen bij 2000-3000 tpm.

Plaats reactie