Ontluchtingsnippel afgebroken

1967-1980
Plaats reactie
Jaab
Geregistreerd lid

Ontluchtingsnippel afgebroken

Bericht door Jaab » wo 08 aug, 2007 8:11

Gisteren na het vervangen van de hoofdremcylinder het gehele remsysteem ontlucht. Dat ging allemaal prima totdat ik het ontluchtingsnippeltje links-achter los moest draaien. Met geen mogelijkheid. flink kruipolie mocht ook niet baten. En dan gebeurt het.... Toch iets te hard draaien en nu zit er een afgebroken nippel in de achterremplaat.
Heeft iemand ervaring hoe zoiets er weer fatsoenlijk uit te krijgen?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Ontluchtingsnippel afgebroken

Bericht door 72sonett-III » wo 08 aug, 2007 11:45

Jaab schreef:... afgebroken nippel in de achterremplaat.
Je kunt proberen de afgebroken rest van de ontluchtingsnippel er uit te boren terwijl de remcilinder nog op zijn plaats zit, maar het handigste is de remcilinder er helemaal af te halen en dat op de werkbank te doen. Met een beetje geluk lukt dat wel en kun je er aan andere ontluchtingsnippel indraaien.
Als dat niet lukt... een nieuwe remcilinder kost ook niet zoveel (eventueel heb ik nog wel een gebruikte remcilinder liggen waar je dan jouw zuigertjes in moet zetten.)

BartVL
Geregistreerd lid

Bericht door BartVL » wo 08 aug, 2007 13:56

Heb hetzelfde voorgehad. Gelukkig kende ik iemand die met een laspost overweg kan, hij heeft er een moertje bovenop gelast en de resterende nippel er op die manier kunnen uitdraaien. Met uitboren moet je denk ik wel opletten dat je het gat niet te ver boort om latere ontluchtingsproblemen te vermijden!!

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » vr 10 aug, 2007 22:41

hoi

heet stoken en een linkse tap

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » zo 12 aug, 2007 14:15

Uitboren gaat dacht ik niet, de ruimte loopt taps toe, dus je boort de boel kapot. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe cylinder. Zou ik hem meteen ook aan de andere kant vernieuwen om verschil te voorkomen. De nieuwe cylinders (dezelfde als op de mini) hebben nl. een iets grotere zuigermaat.

Plaats reactie