Groet,
Hendrik
Het gaat eigenlijk het makkelijkst als je de hele motorkap er af haalt... Waar heb je overigens het reparatiesetje gekocht voor deze remcilinder?Hendrik P schreef:...de remcilinder is niet het gemakkelijkste om aan te werken. De sleutelruimte is beperkt bij deze auto.
Ik had een reparatiesetje gekocht bij de dealer in Lemmer. Dit blijkt niet het goede te zijn, dus dat kan terug. Dat betekent dat ik achter een andere aan moet. Ik ga proberen een hele remcilinder te vinden, want die van mij is niet helemaal gaaf meer van binnen.Waar heb je overigens het reparatiesetje gekocht voor deze remcilinder?
In de 95/96 t/m 1967, behalve het deksel van het reservoir, dat is in de Sonett iets anders n.l. met een pijpje (voor een slangetje naar het reservoir) i.p.v. een schroefdop.V4liefhebber schreef:Is er bekend waarin deze cilinders nog meer gebruikt zijn?

Het deksel is het probleem niet. De aansluitingen van de remleidingen zitten bij de 96 aan de andere kant. Bij de Sonett heb je dan ruimte gebrek ivm versnellingsbak.In de 95/96 t/m 1967, behalve het deksel van het reservoir, dat is in de Sonett iets anders n.l. met een pijpje (voor een slangetje naar het reservoir) i.p.v. een schroefdop.
Inderdaad. Ben er echter nog steeds niet achter in welke auto! Heb hier en daar ook aleens geinformeerd.Het zou me niet verbazen als deze remcil. ook in Engelse auto's gebruikt is MG, Triumph e.d. maar ik weet niet welke. Het is toch een Girling of Lockheed remcilinder?
Met wat knutselwerk zou je ook een Até van een latere 95/96 kunnen gebruiken, dan zijn reparatiesetjes ook geen probleem meer
Hoe ziet de Até remcilinder er uit? Is dit hem toevallig?Met wat knutselwerk zou je ook een Até van een latere 95/96 kunnen gebruiken, dan zijn reparatiesetjes ook geen probleem meer.

Bij mijn Sonettje zit er een MG hoofdrempomp op
we hebben dit wel moeten aanpassen om te kunnen monteren
Hoe ga je dit dan doen het het reservoir. Maw hoe kun je dit lekvrij monteren?Met wat knutselwerk zou je ook een Até van een latere 95/96 kunnen gebruiken, dan zijn reparatiesetjes ook geen probleem meer
Die laat je er gewoon op zitten, je gebruikt de hele Ate remcil, ongewijzigd. Ik heb het gelukkig nog niet bij de hand gehad, want het is wel een k*tklus...V4liefhebber schreef:Hoe ga je dit dan doen het het reservoir. Maw hoe kun je dit lekvrij monteren?

Chip Lamp heb ik al een aantal keer voor onderdelen, per mail, proberen te bereiken. Nooit reactie gekregen!Iemand die zeker de Sonett reparatiekitjes en mogelijk ook nieuwe remcilinders heeft, is Chip Lamb, wel in de VS, maar de dollar is goedkoper dan ooit...
Wil je dan onderin de moterruimte, waar je moeilijk bij kunt, olie gaan bijvullen, controleren, verversenDie laat je er gewoon op zitten, je gebruikt de hele Ate remcil, ongewijzigd. Ik heb het gelukkig nog niet bij de hand gehad, want het is wel een k*tklus...